TESOB Başkanı Kara: Turizmde hizmet ve kaliteyi yükseltirsek herkesin payı artar

Güncelleme Tarihi:

TESOB Başkanı Kara: Turizmde hizmet ve kaliteyi yükseltirsek herkesin payı artar
Oluşturulma Tarihi: Aralık 26, 2016 13:52

TESOB Başkanı Kara: Turizmde hizmet ve kaliteyi yükseltirsek herkesin payı artar

Haberin Devamı

TRABZON (DHA) - Trabzon Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (TESOB) tarafından düzenlenen, “Turisti Kazanan Geleceği Kazanır Projesi” eğitim semineri açılışında konuşan TESOB Başkanı Metin Kara, “40 gencimize 9 aydır eğitim verilen bu projeyle turizm sektöründe hizmet ve kaliteyi yükseltmeyi amaçlıyoruz” dedi.

TESOB tarafından AB Sektörel Yatırım Alanlarında Genç İstihdamının Desteklenmesi Hibe Programı kapsamında düzenlenen ve Mart ayından bu yana devam eden, Turisti Kazanan Geleceği Kazanır Projesi’nin 7 Ocak’ta tamamlanacak eğitim seminerleri Novotel’de başladı. Başkanvekili Mustafa Özcelep ve Genel Sekreter Ömer Kayıkçıoğlu'nun da katıldığı açılışta konuşan Başkan Kara, 251 bin Euro bütçeli projeyi 2016 yılı Mart ayında uygulamaya başladıklarını anımsatarak şunları söyledi:

“15-29 yaş arasında 20 erkek, 20 kadın olmak üzere turizm ile ilgili lise ve üniversitelerden mezun olan veya turizm sektöründe çalışıp mevcut durumda işsiz bulunan çok sayıda arkadaşımıza ulaşarak mülakatlar gerçekleştirdik. 40 işsiz gencimizi proje kursiyeri olarak seçtik. 25 ön büro ve 15 servis olmak üzere iki ayrı eğitim grubu oluşturduk. 15 servis kursiyerimize 288 saat süreli servis meslek eğitimi, 120 saat süreli İngilizce eğitim verdik. 25 ön büro kursiyerimize ise 632 saat ön büro meslek eğitimi, 120 saat İngilizce eğitimi sunduk. Her iki eğitim grubunda yer alan kursiyerlerimize, genel beceri, rehberlik ve danışmanlık, stres yönetimi, CV hazırlama ve kişilik analizi gibi eğitimler de verdik. Teorik eğitimlerimiz sonuçlandıktan sonra 15 servis kursiyerimizin Trabzon’da faaliyet gösteren otellerde bir ay süreyle staj yapmasını sağladık. Ön büro kursiyerlerimizin stajları devam ediyor. Kursiyerleri kabul eden otellerimizin yetkililerine çok teşekkür ediyoruz. Projenin yazım aşamasından uygulama aşamasına kadar desteği olan Proje Koordinatörü Erhan Eroğlu’na, koordinatör yardımcıları Celil Kolcu ve Yunus Koca’ya da ayrıca teşekkür etmek isterim.”

22 KİŞİ MALTA’DA İNGİLİZCE EĞİTİMİ ALACAK

Başkan Kara, 160 otel ve konaklama merkezine yönelik olarak anket çalışmaları gerçekleştirdiklerini de vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürdü:

“40 kursiyerimiz arasında yapılan sınavda başarılı olan 22 kişiyi 7 Ocak’ta bir ay süreli olarak İngilizce eğitimi için Malta’ya göndereceğiz. ‘Turist kazanan geleceği kazanır’ projesiyle Doğu Karadeniz Bölgesi’nde turizm sektöründe görev yapan nitelikli personel sayısını artırmayı, turizm sektörünün bölgedeki kalitesini yükseltmeyi, genç istihdamı destekleyerek işsizlik oranını yüzde 1 azaltmayı amaçladık. Bugün sadece turizm sektörü değil tüm sektörlerde nitelikli ara elemana ihtiyaç var. İnanıyorum ki kursiyerlerimiz bölge turizm sektörüne büyük katkılar sağlayacak. Arap turizminde yaşanan artışı TESOB olarak artısı ve eksisiyle değerlendirdik. Kurum olarak bu konuda 2017’ye daha hazır gireceğiz. Turizmde kaliteyi ve hizmeti ne kadar artırırsak herkesin payı daha çok artacaktır.”

7 OCAK’TA SONA ERECEK

TESOB Başkanı Kara’nın konuşmasının ardından eğitim programının ilk seminerini TRT spikeri Fulin Arıkan iletişim becerileri konusunda verdi.

Seminerde 27 Aralık’ta zaman yönetimi, 28 Aralık’ta stres yönetimi, 2 Ocak’ta girişimcilik ve inovasyon, 3 Ocak’ta toplantı yönetimi, 4 Ocak’ta takım çalışması, 5 Ocak’ta etkin yöneticilik ve liderlik, 7 Ocak’ta protokol davranış kuralları konularında eğitim verilecek. Organizasyon, 7 Ocak’taki kapanış ve gala gecesiyle sona erecek. Turizm sektöründeki işletme sahipleri, sektör çalışanları, kursiyerler ve turizm sektörüyle ilgili bilgi sahibi olmak isteyen herkesin katılabileceği seminerde, Acar Acartürk, Fulin Arıkan, Gülnaz Gültekin ve Oğuz Saygın eğitmen olarak yer alacak.
 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!