Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Terör TV'ye kilit

    Hürriyet Haber
    23.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme: 23.03.1999 - 00:01

    Terör örgütü PKK'nın kuruluşu Med TV, 21 gün süreyle kapatıldı. Kapatma kararını veren İngiliz Bağımsız Televizyon Komisyonu, gerekçe olarak ‘‘şiddeti teşvik etme’’yi gösterirken Med TV'ye daha önce uyardığını da hatırlattı.

    İngiltere'den yayın yapan PKK'nın yayın organı Med TV, şiddeti teşvik ettiği gerekçesiyle 21 gün süreyle kapatıldı.

    Televizyon yayınlarını denetleyen İngiliz Bağımsız Televizyon Komisyonu Independent Television Commission (ITC), geçen kasım ayında yayınlarını düzeltmesi için 6 ay süre tanıdığı ve ocak ayında da 90 bin sterlin ceza verdiği Med TV'nin uyarılara dikkat etmediği gerekçesiyle kapatılma cezası aldığını bildirdi.

    ITC'nin Med TV'nin yayınını 21 gün süreyle durdurması, Türkiye'nin politik bir zaferi olarak nitelendi.

    SÜRESİZ OLABİLİR

    ITC'nin kasım ayında verdiği ve 20 Mayıs'ta bitmesi gereken sürenin dolmasını beklemeden böyle bir kararı özellikle Apo'nun yakalanmasından sonraki yayınları nedeniyle aldığı belirtildi. Dün akşam saatlerinde yayını durdurulan Med TV'nin yayınlarıyla ilgili olarak verilen 21 günlük süreninin daha sonra süresiz kapatılma cezasına çevrilebileceği ifade ediliyor.

    Hürriyet'in sorularını yanıtlayan Med TV yetkilileri, ‘‘ITC'den, Med TV'nin kapatıldığına ilişkin tebligat biraz önce geldi. ITC, 21 günlüğüne yayınımızı durdurdu. Şu anda avukatımız ITC ile görüşme halinde. Ancak yarın (bugün) resmi açıklama yapabileceğiz’’ dedi. Tebligatta, herhangi bir saat belirtilmeden ‘derhal kapatılacağı’ ifadesi yer aldı.

    Bu arada Med TV, kapatma haberini flaş olarak verdi ve ‘‘ITC açıklamadan önce Türkiye Dışileri Bakanı İsmail Cem, MED TV'nin kapatılacağına dair yorumlar yaptı. Bir Türk TV kanalı da Med TV'nin bugün (dün) kapatılacağını söyledi. ITC'den karar çıkmadan bunu önceden nereden biliyorlardı. Yabancı basın, sansürcü Türk basınına evet demek zorunda kaldı’’ yorumunu yaptı.

    Apo'nun ağzından Med TV

    HÜRRİYET'te yayınlanan bölücübaşı Abdullah Öcalan, ifadesinde Med TV ile ilgili şöyle demişti: ‘‘İngiltere'den lisans alıp, Fransa'dan da uydu temin ederek 1993 ve 1994 yılında Med TV'yi faaliyete geçirdik. Lisansı İngiliz ITC bağımsız şirketinden aldık. Uyduyu ise Fransa'dan temin ettik. Finansmanını bağış yoluyla temin ettik. Ayrıca Med TV'de çalışan kişiler kendi adamlarımızdır, bunlar bu televizyonda parasız gönüllü olarak çalışmaktadırlar. Med TV'yi kurmaktaki birinci amacımız tabii propaganda yapmaktır. Tahminimize göre yılda 50 milyon mark masraf gitmektedir. Başlangıçta ABD'den de bir uydu kiralandı. ABD'li şirket ile anlaşmamız da sürüyor. Ancak, bu anlaşmasında Med TV'nin ortagı görünüyor, ancak Med TV bizim televizyonumuzdur ve bizim desteğimiz olmadan yürümez.

    Kanlı ekranın 3'üncü kapanışı

    Uydu aracılığıyla Avrupa'dan yayın yapan 20'yi aşkın kanalla birlikte izlenebilen PKK’nın yayın kuruluşu Med TV'nin ekranı, bundan önce 2 kez kararmıştı.

    Bir ara kiralık uydu bulamayan Med TV, yayınlarını 2 hafta kadar durdururken, Türkiye'nin Suriye'ye ağır baskısı sonucu bölücübaşı Abdullah Öcalan'ın Şam'ı terkettiği 9 Ekim 1998 tarihinde Med TV ekranı saatlerce ‘‘Dondu’’.

    Normalde her cuma günü yayınlanan ve Öcalan'ın telefonla katıldığı ‘‘Panel’’ isimli programın ekrana gelmesinden 1-2 dakika sonra görüntülerin sık donduğu ve arkasından ekranın karardığı görüldü.

    Med TV, tarafından yapılan açıklamada Türkiye'nin silahlı mücadeleyi ‘‘uyduya taşıyarak’’ İstanbul'daki bir askeri birlikten güçlü parazit sinyalleri gönderildiğini savundu.



    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı