Temsa ve Brisa marka tescilinde lider

ANKA
05.10.2007 - 13:17 | Son Güncelleme:

Dünya Fikri Mülkiyet Hakları Örgütü (WIPO) rakamlarına göre, Türkiye'deki ihracatçı firmalar arasında yurtdışında en fazla tescilli markaya Temsa San. Tic. A.Ş. ve Brisa Bridgestone Sabancı Lastik San. ve Tic. A.Ş. sahip bulunuyor. Her iki firmanında yurtdışında 22 ayrı tescilli markası var.

Destek Patent'ten yapılan açıklamada, Türkiye’deki ihracatçı firmaların marka sahipliği durumunu göstermek amacıyla bin ihracatçı firmayı kapsayan bir araştırma yapıldığı belirtildi.

Dünya Fikri Mülkiyet Hakları Örgütü'ne (WIPO) kayıtlı markalara göre yapılan araştırmada, yurtdışı marka sahipliğinde ilk sırayı 22'şer marka ile Temsa San. ve Tic. A.Ş. ve Brisa Bridgestone Sabancı Lastik San. ve Tic. A.Ş. paylaştı.

Temsa ve Brisa'yı 15 marka ile Kent Gıda Madd. San. ve Tic. A.Ş., 12 marka ile Hayat Kimya Sanayi A.Ş., 11 marka ile Evyap International Dış. Tic. A.Ş., 8’er marka ile Fırat Plastik Kauçuk San. ve Tic. A.Ş. ve Erkul Kozmetik San. ve Tic A.Ş., 7’şer marka ile Polinas Plastik San. ve Tic. A.Ş. ve Supra Plastik İnş. Teks. San. ve Tic. Ltd. Şti ve 6 marka ile Dalan Kimya Endüstri A.Ş. takip etti.

"BİN FİRMANIN YARISINDA TEK BİR TESCİLLİ MARKA YOK"

Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, ülke ekonomisinin güçlenmesinde ihracatın artması kadar, ihracat yapan şirketlerin sahip oldukları marka sayısının artmasının da büyük önem taşıdığına dikkat çekti.

Türk firmaların uluslararası pazarlardaki konumlarını güçlendirebilmeleri için, katma değerli ürünler sunmalarının şart olduğunu vurgulayan Yamankaradeniz, "Yaptığımız araştırmada, Türkiye’deki 1000 ihracatçı firmanın yarısından fazlasının bir tane dahi markası bulunmuyor. Firmaların bu konuda daha bilinçli davranarak, sahip oldukları marka sayısını hızla artırmaları gerektiğine inanıyoruz" dedi.

 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı