Gündem Haberleri

    Temsa bizim amiral gemimiz Fransa liginde iki numarayız

    Vahap MUNYAR
    20.10.2007 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Otomotiv sektörünün odaklandıkları beş ana iş kolundan biri olduğunu söyleyen Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, "Temsa, otomotivde bizim amiral gemimiz. Otobüste kendi markamızla bölgesel güç olma yolunda ilerliyoruz" dedi. Fransa pazarında ikinci olmalarını fırsatların göstergesi olarak nitelendiren Sabancı, hedeflerini "Kordsa gibi bu konuda da global güç olmak" diye açıkladı.

    SABANCI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, otomotiv sektörünün odaklandıkları beş ana iş kolu arasında yer aldığını belirterek, "Temsa, otomotivde bizim amiral gemimiz. Otobüste kendi markamızla bölgesel güç olma yolunda ilerliyoruz. Hedefimiz Kordsa gibi bu konuda da global güç olmak. Kendi markamızla otobüs üretimindeki kısa yolculuğumuzda Fransa pazarında ikinci olmamız, bu konuda fırsatlar olduğunu ortaya koyuyor" dedi.

    BUSWORLD’DE İDDİALI: Sabancı Holding çatısı altında Adana’da otobüs üretimi yapan Temsa, Belçika’nın Kortrijk kentinde düzenlenen Busworld adlı otobüs fuarında ürünlerini Avrupa vitrinine çıkardı. Türkiye’den Otokar ve BMC ile Bursa’dan bazı üreticilerle yan sanayi kuruluşlarının de ürünlerini sergilediği fuarda 1600 metrekarelik standla yerini alan Temsa’nın Başkanı Mehmet Buldurgan, "Burası Fransa’nın arka bahçesi gibi. Başta Fransa olmak üzere Avrupa pazarındaki payımızı daha da büyütme yolunda Busworld bize önemli açılımlar sağlıyor" diye konuştu. Çeşitli ödüllerin sahibini bulduğu fuarın açılış töreninde Temsa da "yılın en iyi üreticisi" ödülüyle payını aldı.

    YOL ZAHMETLİ, MEMNUNUZ: Mechelen’deki Temsa Europe’u ziyaret edip Busworld’ün açılışına da katılan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, soruları yanıtlarken, şunları dile getirdi: "Temsa otobüste kendi markasını yaratarak 6 yıl önce zahmetli bir yolculuğa çıktı. Gelinen noktada ulaştığımız sonuç memnuniyet verici. Temsa’nın amiral gemimiz olduğu bu sektör, bizim beş ana iş kolumuz arasında yer alıyor ve böyle olmaya da devam edecek. Toyota ile distribütörlük ortaklığımız var. Temsa ise kendi markasını yaratıp, kendine kalıcı, sürdürülebilir bir yol çizdi. Kendi tasarımını yapıyor, know how’ı var."

    BÖLGESEL OYUNCU OLUYORUZ: Geçen şubat ayında Mısır’da otobüs üretmek üzere temel attıklarını hatırlatan Güler Sabancı, şöyle konuştu: "Temsa bu yatırımla bölgesel oyuncu olma yönünde önemli bir adım attı. Hedefte global oyuncu olmak var. Avrupa pazarında payımız yüzde 7. Bunu öncelikle yüzde 10’a çıkaracağız. Mısır’dan da Kuzey Afrika ve Körfez ülkelerine ihracat yapacağız."

    OTOBÜS BAMBAŞKA: Güler Sabancı, Toyota’yla Türkiye’de üretim için yola iyi niyetle çıktıklarını, şartların daha sonra üretimde ayrılmayı gerektirdiğini vurgulayarak, şunları söyledi: "Biz Türkiye’de Toyota’nın önünü açtık. İç pazardaki satışlarda ortaklığımız sürüyor. Otobüste ise durum bambaşka. Hem Türkiye’de, hem dünyada yeni oyunculara fırsatlar görünüyor. Otobüste daha da büyümek için önümüz açık, devam edeceğiz."

    Emin adımlarla ilerliyoruz, kapılarımızı asla kapatmayız

    GÜLER Sabancı, "Temsa’yı global oyuncu yapmak için yabancılarla ortaklık düşünüyor musunuz? Bu yönde gelen teklifler var mı?" sorusunu, "Temsa’nın bizim için ayrıcalıklı bir yeri var. Şu anda defterimizde yabancılarla işbirliği konusu yok. Ancak, bu konuda hiçbir zaman kapılarımızı kapalı tutmayız. Gelecekte önümüze ne tür fırsatlar çıkacağını kestiremeyiz. Yakın vadede olmasa da uzun vadede böyle bir şey gündeme gelecek olursa, şimdiden kapıyı kapalı tutmak olmaz" diye yanıtladı. Sabancı Holding Lastik ve Otomotiv Grubu Başkanı Turgut Uzer de, şu değerlendirmeyi yaptı: "Ototbüsün büyük oyuncuları daha kaliteli ve maliyetleri uygun üretim için Türkiye’ye yöneliyor. Nitekim Türkiye Avrupa’nın en büyük otobüs üreticisi konumunda. Yani, yabancılar Türkiye’de üretime yöneliyor, biz ise zaten buradayız. Bu konuda avantajlarımız var. Temsa’nın gündeminde global oyuncu olmak var. Yürüdüğümüz bu yolda bizimle temasa geçen, geçmek isteyen çok sayıda kuruluş oluyor. Bunlarla görüşmeler de yapıyoruz. Eğer bir gün birileriyle stratejilerimiz uyuşursa, işbirliği yaparız."

    Avrupa’ya 90 milyon Euro’luk otobüs satıyoruz

    TEMSA Başkanı Mehmet Buldurgan, Avrupa pazarına otobüs ihracatında 90 milyon Euro’ya ulaştıklarını belirterek, şunları söyledi: "Dünya otobüs pazarında motoru dahil üretimini tümüyle kendisi yapanlar, motoru başkasından alıp, bizim gibi bağımsız üretim yürütenler ve montajcılar var. Biz otobüs dünyasının ’en büyük bağımsız üreticisi’ olabileceğimizi düşünüyoruz. Ölçek ekonomisini dikkate alırsak, önümüze kendi motorumuzu üretmek gibi bir hedef koymadık. Motoru MAN ve DAF’tan alıyoruz. Başka yan sanayi kuruluşlarından da alım yapıyoruz. Ama başta tasarımı olmak üzere Temsa otobüsleri tümüyle bizim ekibimizin eseri ve Türk markası. Üstelik dünyada da artık Temsa gayet iyi biliniyor."
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı