‘Tembel bağırsaklar’a 20 trilyonluk yoğurtla girdiler

YOĞURT üreticisi firmaların ‘bağırsak tembelliği’ için 8 ay önce piyasaya sürdüğü probiyotik yoğurtlarda pazar 20 trilyon liralık hacme ulaştı. Bu da, Activia’nın üreticisi Danone’nin ve Yovita’nın üreticisi Sütaş’ın ardından Ülker’in de probiyotik yoğurt pazarına 2 yeni ürünle girmesini sağladı.

440 trilyon liralık yoğurt pazarında rekabet, meyvelilerden sonra şimdi de probiotik yoğurtlara kaydı. Türkiye’deki her 100 kadından 30’unun bağırsak tembelliği yaşamasını fırsat bilen yoğurtçular, ürettikleri probiyotik yoğurtlarla 8 ay gibi kısa bir sürede, 20 trilyon liralık yeni bir pazar oluşturdu. Bu da, Activia’nın üreticisi Danone’nin ve Yovita’nın üreticisi Sütaş’ın ardından Ülker’in de probiyotik yoğurt pazarına AktaVitale ve AktiPro adlı 2 yeni ürünle girmesini sağladı.

ÜLKER DE GİRDİ: İçinde barındırdığı bakteriler sayesinde hazım ve sindirim sorunu yaşayan tüketicilere yardımcı olan probiyotik yoğurt pazarı hızla büyüyor. Türkiye’de ilk kez 1998 yılında Nestle’nin Mis L-1’i ürettiği probiyotik yoğurtları artık Danone Activia, Sütaş da Yovita markasıyla piyasaya sürüyor. Probiyotik yoğurtların raflara girer girmez, toplam pazardan yüzde 4.6’lık pay almayı başarması, Ülker’in de devreye girmesini sağladı. Şimdi, 2 yeni ürünün 4 farklı çeşidiyle raflardaki yerini alacak olan Ülker’in, hem rekabeti artırması, hem de pazarın daha da büyümesini sağlaması bekleniyor.

HER DERDE DEVA MI: Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in yaptığı araştırmaya göre, 8 ay gibi kısa sürede 20 trilyon liralık pazar hacmine ulaşan probiyotik yoğurtlar, 57 trilyon liralık meyveli yoğurt pazarının tahtına göz dikti. Ülker’in de devreye girmesiyle birlikte, üretici firma sayısının üçe çıktığı pazarda, ürünler arasındaki farkı, kullanılan bakterilerin çeşidi oluşturuyor. Bu bakteriler, özellikle bağırsaklara yerleşerek, kabızlık, şişkinlik, bağışıklık sisteminin güçlenmesi, enfeksiyon, allerji, tansiyon, idrar yolları iltihabı gibi sorunlarda da etkili olabiliyor.

İÇİNDE ÖZEL MAYA VAR: Fonksiyonel süt ürünleri alanında faaliyet gösteren firmalardan Danone’nin Activia ürününde ActiRegularis adlı maya yer alırken, Sütaş’ın Yovita’sında Acidophilus ve Bifidus adlı mayalar kullanılıyor. Sütaş’ın ve Ülker’in ürünlerinde kullandığı mayalar, hem ince hem de kalın bağırsakta etkili oluyor. Danone’nin ürünündeki bakteriler ise kalın bağırsakta etkisini gösteriyor.

FİYAT FAKTÖRÜ: 110 gram ile 125 gram arasında değişen ambalajlarda satılan bu ürünlerin fiyatı da, klasik ve meyveli yoğurtladan daha yüksek. Sadesinin yanısıra kayısılıdan müsliliye, kuru erikliden yulaflıya kadar 5 çeşidi olan probiyotik yoğurtların fiyatı, 700 bin lira ile 900 bin lira arasında değişiyor. 1 kilo klasik yoğurt için ortalama 2 milyon lira ödenirken, probiyotik yoğurdun kilosu 7 milyon lirayı aşıyor.

ŞİMDİLİK DANONE ÖNDE: Danone’nin yüzde 55’lik payla ilk sırada yer aldığı probiyotik pazarında Sütaş’ın payı yüzde 45’i buluyor. Ancak, pazara Ülker’in bu hafta girmesiyle birlikte, dengeleri değiştirmesi bekleniyor.

Pazar büyüyecek

İSVİÇRE’nin önde gelen fonksiyonel gıda üreticilerinden Hero’yla işbirliği yapan Ülker’in İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, ‘Piyasaya bu hafta süreceğimiz probiotik yoğurt içecekleriyle sektörde yeni bir dönem başlatacağız. Bunun için toplam 10 milyon dolarlık yatırım yaptık. Yaptığımız tüketici araştırmaları fonsiyonel gıdaya olan ilgi ve talebin gün geçtikçe arttığını gösteriyor. Büyüme potansiyeli yüksek olan bu pazarda, bundan böyle Ülker’de yerini alacak’ dedi.

Sıcak yemekle tüketilmemeli

PROBİYOTİK yoğurtların sıcak yemekle tüketildiği taktirde probiyotik bakterilerinin ölebileceğini söyleyen Sütaş Ar-Ge Müdürü Gülay Özcan, ‘Bakterilerin etkisini kaybetmemesi için probiyotik yoğurtların açıldıktan hemen sonra tüketilmesi ve sıcak yemeklerle birlikte yenilmemesi gerekiyor. Bu nedenle, ambalajları küçük tutuluyor. Klasik yoğurda oranla daha pahalı olan bu ürün klasik yoğurt gibi tüketildiğinde ya da bekletildiğinde tüm özelliklerini kaybedebiliyor’ dedi.

Kadınların yüzde 30’u bağırsak tembeli

KLİNİK bildirimlere bakıldığında Türkiye’de kabızlığın görülme oranının yaklaşık yüzde 13 olduğunu söyleyen Danone Pazarlama Müdürü Fatih Uysal, ‘Bağımsız araştırma şirketlerinin 20-50 yaş grupları arasındaki kadınlarla yaptığı çalışmalarda bu oranın yüzde 30’lara çıktığı görülüyor. Erkekler arasında ise bu oran yüzde 15 seviyelerinde kalıyor’ dedi. Türkiye’deki hanelerin yüzde 96’sında yoğurt tüketildiğine de dikkat çeken Uysal, ‘Markalı yoğurtlarda bu oran yüzde 58 seviyelerinde. Probiyotik yoğurt, doğru konumlandırılması ve bilimsel olarak kanıtlanmış etkisi sayesinde hiç markalı yoğurt tüketmeyen hanelere bile girmeyi başardı’ dedi.‘Tembel bağırsaklar’a 20 trilyonluk yoğurtla girdiler
Yazarın Tüm Yazıları