Telekom'a talip değil alternatif olacağız

Hürriyet Haber
13.10.2003 - 00:00 | Son Güncelleme: 13.10.2003 - 00:01

Borusan Teknoloji Genel Müdürü Burak Gökmen, 2007 yılında grubun cirosunun yüzde 10'luk bölümünün teknolojiden sağlanmasının planlandığını belirtti. Gökmen, ‘‘Telekom'a talip değil, alternatif olacağız’’ dedi.TELEKOMÜNİKASYONU geleceğin sektörleri arasında görerek bu alana yatırım yapan gruplardan Borusan Holding, teknolojik alt yapısını güçlendirmek için son olarak bünyesine Equant Türkiye'yi kattı. Dünyada 3 milyar dolar cirosu olan ve 223 ülkede hizmet veren Equant'ın Türkiye omurgasını satın alan Borusan, teknolojiden sağlayacağı cirosunu dört yılda ona katlayarak, 200 milyon dolara ulaşmayı hedefliyor. Borusan Teknoloji Genel Müdürü Burak Gökmen, 2007 yılında grubun cirosunun yüzde 10'luk bölümünün teknolojiden sağlanmasının planlandığını belirterek, daha çok kurumsal müşterilere odaklandıklarını vurguluyor. Gökmen, 2004 yılında telekom pazarında liberizasyon olduktan sonra fiyatlarda çok büyük bir düşüş olacağını söylüyor. ‘‘Telekom'a talip değil, alternatif olacağız’’ diyen Borusan Teknoloji Genel Müdürü Burak Gökmen ile teknoloji ve Borusan'ın bu sektöre bakışını konuştuk.Borusan Holding, teknoloji sektörüne neden girdi?- Borusan geleceğin faaliyet alanı teknoloji konusunda yatırım yapma kararını 1997'de hazırlanan Grup Stratejik Planı çerçevesinde aldı. Borusan Teknoloji, 2000'de kuruldu. Misyonumuz, kurum ve kuruluşların iletişimle ilgili her türlü ihtiyacını tek noktadan karşılamak. Bu misyonumuza yönelik olarak her ölçekten kurum ve kuruluşun bilişim ve telekomünikasyon alanlarındaki altyapı ihtiyaçlarına yönelik, rekabetçi ürün ve hizmet çözümleri sunuyoruz. Borusan, teknolojiyi stratejik iş kolu olarak görüyor. Borusan Teknoloji ve iştiraklerinin, 2007 yılında Borusan Holding'in toplam cirosu içinde yüzde 10'luk paya sahip olması hedefleniyor. Telekomünikasyon pazarından ne kadar pay almayı hedefliyorsunuz?- 2007 yılında grubun cirosunun yüzde 10'unun teknolojiden gelmesi planlanıyor. Amacımız çok iyi bir pozisyon yaratıp, pazarın liberizasyonundan itibaren pazardaki büyümeden pay almak. 2007'de grubun ciro hedefi, 2 milyar dolar. Bizim de ciro hedefimiz 150-200 milyon dolar. Şu anda 20 milyon dolar civarında olan ciromuzu dört yılda on kat artırmayı hedefliyoruz. Binin üzerinde kurumsal müşterimiz var. Toplam kurumsal internet pazarında yüzde 30 pay sahibiyiz. Biz rakiplerimizden farklı olarak daha çok kurumsal müşterileri hedefliyoruz.Yeni şirket satın almaları gündeme gelebilir mi?- Telekom sektörü öyle bir sektör ki, ne kadar büyük olursanız verimlilik de o kadar fazla oluyor. Bu da müşteriye otomatikman yansıyacak. Biz büyümeye devam edeceğiz. Yeni satın almalar sürekli gündemimizde. Yeni şirket kurmayacağız. Amacımız mevcut şirketlerin konumlarını kuvvetlendirerek büyütmek. Telekomünikasyon sektöründeki amacınız ne?- Bazı büyük gruplar Telekom'un özelleştirmesine talip, ama bizim orada çok fazla bir hedefimiz yok. Biz kendimizi Türk Telekom'un alternatifi olmak için hazırlıyoruz. Alternatif kalmaya devam edeceğiz. Pazara ilk başta giren çok olacak, ama onlar zaman içinde elenecek ve 3-4 oyuncu kalacak. Biz de onlardan biri olmayı hedefliyoruz. Equant Türkiye'yi aldıSektörde büyümeye devam edecek misiniz?- Vizyonumuza uygun, büyüme potansiyeli yüksek teknoloji kuruluşlarına yatırım yapıyor, onlarla ortak oluyoruz. İştiraklerimiz arasında Bnet ve Pargem yer alıyor. Ayrıca 2001 yılının Haziran ayından bu yana dünyanın önde gelen video konferans çözümlerini üreten Polycom'un da distribütörüyüz. Bir telekom şirketi altyapısıyla kurulan Bnet'i büyütmeye çalışıyoruz. Son alarak da ses ve data transferi alanında dünya lideri olan Equant'ın Türkiye'de 1996'da kurduğu internet omurgasını satın aldık. Equant dünyada 3 milyar dolar cirosu olan, 223 ülkede hizmet veren bir şirket. Türkiye'de de ilk servis sağlayıcılardan biri. Fiyat düşecek, kullanım artacakTelekom pazarında verimlilik müşteriye nasıl yansıyacak?- Telekom pazarında liberizasyon olduktan sonra fiyatlarda çok büyük bir düşüş olacak. Telekomünikasyon çok elastik bir sektör, fiyat düştükçe kullanım artıyor ve pazar büyümeye devam ediyor. Türkiye'de maalesef fiyatlar çok yüksek. Bizim gibi şirketlerin bu hizmetleri vermeye başlamasıyla fiyatlar düşecek, kullanım artacak. BURAK GÖKMENBorusan Teknoloji Genel Müdürü Burak Gökmen, 1968 Ankara doğumlu. Boğaziçi Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği'nden 1990'da mezun olduktan sonra, ABD'de Michigan Üniversitesi Elektronik Mühendisliği'nde yüksek lisans yaptı. Daha sonra, Türkiye'ye dönerek Beko Elektronik'te tasarım grubu lideri olarak çalıştı. Ardından Harvard Üniversitesi'nden 1996'da MBA derecesi aldı. Okul sonrası uluslararası stratejik yönetim danışmanlığı şirketi Bain and Company'nin Boston ofisinde çalışmaya başladı. Amerika, İsrail ve Türkiye’de birçok büyük kuruluşun yönetim danışmanlığını yaptıktan sonra Bain'in İstanbul ofisinde ortak olarak görev aldı. Halen Borusan Teknoloji'nin Genel Müdürü ve Bnet, Pargem ve Borusan Bilişim'in de Yönetim Kurulu Başkanı.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı