Teknosa 500 ’cep’ açıp yurtdışına da gidecek

Hürriyet Haber
04.07.2007 - 00:00 | Son Güncelleme:

Teknosa Cep’leri tanıtan Teknosa, bu konseptte 2010 yılına kadar 25 milyon dolar yatırımla 500 mağaza açmayı planlıyor.

50 metrekare büyüklükte ve merkezi yerlerde açılacak mağazalarda, cep telefonu, MP3 çalar, cep bilgisayarı, dijital fotoğraf makinesi ve video kamera gibi ürünler satılacak. Teknosa Cep’ler, başta Romanya olmak üzere yurtdışında da açılacak.

SABANCI Grubu bünyesindeki teknoloji perakende mağaza zinciri Teknosa, küçük mağaza konsepti Teknosa Cep’leri hayata geçirdi. Büyük mağazaları yanında pazarın isteğine göre daha merkezi ve ayak üstü yerlerde küçük teknolojik ve elektronik ürünlerin satılacağı mağazalar, 50 metrekare büyüklüğünde olacak. Şu anda biri Ümraniye Carrefour’da, diğeri de Şişli’de olmak üzere iki pilot mağaza açan Teknosa, 2010 yılına kadar 500 Teknosa Cep mağazası açmayı hedefliyor. Teknosa Cep mağazalarında, teknolojinin gelişmesiyle boyutları küçülen cep telefonu, MP3 çalar, cep bilgisayarı, dijital fotoğraf makinesi ve video kamera gibi tüketicilerin yanlarından ayırmadıkları teknoloji ürünlerinin satışı yapılıyor.

CEBE GİREN HER ŞEY:
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, büyük Teknosa’lar yanında yeni açacakları Teknosa Cep mağazalarında sloganlarını ’cebe giren her şey’ olarak belirlediklerini dile getirerek, bu proje üzerinde uzun zamandır çalıştıklarını, cadde ve sokaklarda yüksek frekanslı yerlerde olmaları gerektiğine karar verdiklerini söyledi. ’Sokak savaşçısı’ kod adını verdikleri Teknosa Cep’leri hızlı alışveriş yapmak isteyenler için tasarladıklarını aktaran Nane, "Teknosa mağazaları yanında Teknosa Cep’leri de yurtdışına götüreceğiz. Bu yıl içinde Romanya’da bir Teknosa Cep mağazası açacağız" dedi. Mehmet Nane, şu anda pilot uygulama halinde olan mağazaların sayısını 2010 yılına kadar 500’e çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, mağaza başına 50 bin dolar yatırım yapacaklarını ve 500 mağaza için 25 milyon dolar yatırımı planladıklarını kaydetti. Nane, diğer mağaza konseptlerinde olduğu gibi Teknosa Cep’leri de kendilerinin açacağını, franchise vermeyeceklerini dile getirerek, bu konsepti de tüm illere yaymak istediklerini belirtti.

DİĞER KONSEPT EYLÜLDE: Sektöre pek çok yabancı rakibin girdiğini ve yeni rakiplerin de gelmeyi planladığını hatırlatan Nane, yabancı mağazalarla rekabet etmek için ise geliştirdikleri yeni konsepti eylül ayında açıklayacaklarını aktardı. 2000 yılında kurulan Teknosa, 170 mağaza ile yıllık 500 milyon dolar ciro yapıyor. 300-1.800 metrekare büyüklüğünde mağazaları bulunan Teknosa, Teknosa Cep’lerle küçük mağazalar da açacak. Nane, yurtdışında Teknosa Cep’lerin The Link, Direct Line gibi örnekleri bulunduğunu sözlerine ekledi.

Teknoloji perakendesi seçimlerden olumsuz etkilendi

TEKNOSA Genel Müdürü Mehmet Nane, bu yıl teknoloji perakende sektörünün de seçim döneminden olumsuz etkilendiğini belirterek, "Seçim dönemi nedeniyle sektörde hedefler yüzde 20 oranında etkilenecek. Bu yıl her sektörde indirimler çok erken başladı. Beyaz eşya hariç teknoloji perakende sektörünün büyüklüğü 5.5 milyar dolar. Çok fazla girişin olduğu sektörde konsolidasyon olabilir" diye konuştu. Nane, Teknosa’nın ise hedeflerini tutturacağını dile getirerek, geçen yıl 500 milyon dolar olan cirolarını 600 milyon dolara çıkartacaklarını vurguladı.

EP Center’ın satışı iki hafta içinde belli olur

AVRUPA’nın önce gelen mağaza zincirlerinden EP Center’ı satın almaları konusundaki soruyu Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, "İyi niyet var. Mağazalarını devreden EP Center’la görüşmeler devam ediyor. İki hafta sonra satın almayla ilgili sonuç belli olur" dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı