Teknomarketler arasında dev rekabet

Hürriyet Haber
14.05.2010 - 10:29 | Son Güncelleme:

Türkiye'de yerli şirketlerin yanı sıra uluslararası firmaların da piyasaya girmesiyle rekabetin arttığı perakende elektronik sektöründe, marketlerin müşteri çekmek için fiyatlarda indirimler ve çeşitli promosyonlarla cazip kampanyalara yoğunluk kazandırdıkları bildirildi.

Türkiye'de son yıllarda perakende elektronik sektörününü büyümesiyle, bu alanda yatırım yapan firmaların sayısı artarken, uluslararası firmaların da pazarda yer edinme çalışmaları sonucu tüketiciler gittikçe çoğalan teknomarketten alışveriş yapma fırsatı yakalıyor.

İnternet ortamından da satışların gerçekleştirilmesiyle rekabetin arttığı ve bulunulan her ortamdan seçeneklerin değerlendirilebilmesi imkanıyla sunulan cazip fırsatlar sayesinde kazanan tüketici oluyor.

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, Türkiye'de teknoloji perakendeciliği sektörünün ürünlerin satışının yapıldığı yaklaşık 40 bin satış noktasından oluştuğunu kaydetti.

Toplamda 10 milyar dolarlık pazarın 2,5 milyar dolarlık bölümünün organize, 7,5 milyar dolarlık bölümü ise klasik mağazaların elinde bulunduğunu ifade eden Nane, “Dünyanın ve Avrupa'nın önde gelen firmaları, Teknosa'nın Türkiye'de kurucusu olduğu teknoloji perakendeciliği sektörüne yatırımlar gerçekleştiriyor. Bu yatırımlar pazarın potansiyeline işaret ediyor. Bu çerçevede sektördeki yoğun rekabeti de son derece doğal karşılamak gerekiyor” dedi.

Mevcut tablo içerisinde, Teknosa'nın kurulduğu günden bu yana açık ara pazar lideri olduğunu ifade eden Nane, şöyle devam etti:

“Faaliyetlerimizin merkezine, 'Müşteri Merkezli Bilimsel Perakendecilik' anlayışını yerleştirdik. Bu anlayış doğrultusunda kendimizi her gün, 'müşteriye nasıl daha iyi hizmet verebiliriz?', 'nasıl daha uygun fiyatlar sunabiliriz?' sorularının cevabını bulmak üzere geliştiriyoruz. Hediyeli ürün kampanyalarımız da uzun zamandır tüketicilerimize sunduğumuz avantajlar arasında yer alıyor.

Türkiye'nin 66 ilinde hizmet veren 250'den fazla sayıdaki mağazamız, cep telefonundan ev elektroniğine, kişisel bakımdan bilgisayar ve donanımlarına teknoloji adına her ürünü tüketicilere ulaştırıyor. Bu çerçevede pek çok farklı ürün kategorisinde özel kampanyalar düzenliyoruz. Bankalarla yaptığımız anlaşmalarla tüm ürünlerimizde vade farksız taksit ve ekstra para puan gibi avantajlar sağlıyoruz. Ürünleri tüketicilerimizin ihtiyaçlarını karşılayabilecek en uygun şekilde sunmak amacıyla bazen ürünleri bütünleyici hediyelerle birleştiriyoruz.”

Nane, cep telefonları ile kulaklık ve Cepkask sigorta hediyeleri, fotoğraf makineleri ile SD kart ve çanta hediyeleri, notebooklarda taşıma çantası, DVD yazıcı, fare, USB bellek, bluetooth adaptör, yazıcı, mikrofonlu kulaklık hediyeleri verdiklerini belirterek, “TV alımlarında askı aparatı ve taşıma sehpaları, özel günlerde kişisel bakım ürünleri ve küçük ev aletlerine hediye çekleri, beyaz eşya ürünleri yanında küçük ev aletleri hediyeleri gibi bundle çalışmaları yapılıyor” dedi.

Teknoloji sektörünün, kendine özgü dinamikleri nedeniyle diğer sektörlere göre çok daha hızlı bir büyüme gösterdiğini söyleyen Nane, “Ülke ekonomisinin
2010 için hedeflediğinin üstünde büyüme ile yılı tamamlayacak sektörde, gelişimin iki haneli rakamlarla sonuçlanmasını bekliyoruz. Bugüne kadar süregeldiği gibi önümüzdeki yılda da teknolojiyi Türkiye'deki herkese ulaştırmak için tempomuzu koruyarak yatırımlarımıza devam edeceğiz. Türkiye'nin 81 ilini kapsama hedefimiz doğrultusunda mağaza açıp mevcutları genişleterek toplamda net satış alanımızı sene içinde 20 bin metre kare daha artırmayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.

VATAN BİLGİSAYAR

Vatan Bilgisayar Genel Müdürü Hasan Vatan ise rakiplerinin gerçekleştirmediği şekilde cazip hediye kampanyaları yaptıklarını, bu anlamda rekabette farklılık yarattıklarını kaydetti.

İlk kampanyalarında, belli bir tutarın üzerinde alışveriş yapan müşterilere sırayla televizyon, netbook, cep telefonu gibi hediyeler verdiklerini ve her 100 müşteri bittiğinde tekrar televizyon, netbook, cep telefonu vermeye devam ettiklerini ifade eden Vatan, şöyle devam etti:
“İkinci kampanyamızda ise herkesin aslında bir kankası olduğunu ama 'Dünya Kankalar Günü' yapmayı kimsenin düşünmediğini fark ettik. Şubat ayında sevgililer, martta kadınlar, mayısta anneler, haziranda babalar günü var. Nisanda böyle bir gün olmadığına göre, 30 Nisanı 'Dünya Kankalar Günü' ilan edelim dedik. Böylece 30 Nisanda kankasıyla birlikte mağazaya gelip belli bir tutarın üzerinde alışveriş yapan herkese fotoğraflarını çekmemize izin vermeleri şartıyla, lüks saat hediye ettik.”

Teknoloji perakendeciliği sektörünün büyümeye çok açık olduğunu vurgulayan Vatan, “Zaten bu yüzden uluslararası 5 marka birden Türkiye pazarında yer alıyor. Muhtemelen çoğunun geri gideceğini ve pazarın tekrar bizlere kalacağını düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

MEDIA MARKT

Media Markt ve Saturn Şirketleri Türkiye Üst Yöneticisi Nuri Topatan ise hiçbir şekilde hediye veya promosyon ürün vermediklerini kaydetti.
Bunun nedeninin, Türkiye'de ilk defa ve sadece kendi mağazalarında “En Düşük Fiyat Kanunu”nu uygulamaları olduğunu söyleyen Topatan, “Mağazalarımızdaki fiyatlar, kıyas kabul etmez nitelikte düşüktür. Bu da demek oluyor ki daha fazla satış yapmak amacıyla promosyonlu veya hediyeli ürün satışına ihtiyacımız yok” dedi.

Müşteriye en büyük hediyenin “en düşük fiyat” olduğunu ifade eden Topatan, “Tüketicilerimiz, en kaliteli hizmetin, en bol ürün seçeneğinin ve en düşük fiyatların bizim mağazalarımızda geçerli olduğunu çok iyi biliyor. Dolayısıyla mağazalarımıza bakmadan, ürünleri kıyaslamadan teknoloji satın almıyor” diye konuştu.
Topatan, bunun yanı sıra set halinde farklı ürün seçeneklerini bir arada tek etiket fiyatıyla tüketicilere sunduklarını da belirterek, “Ayrıca, indirimli kredi kartı uygulamaları da mağazalarımızda söz konusu olamaz. Mağazalarımızdaki 50 bine yakın ürün, belirli kredi kartlarına taksitli ödeme seçenekleriyle sunuluyor” dedi.
Sektörün 2010'da hareketlenmeye devam ettiğini belirten Topatan, “Piyasaya yeni oyuncular girmeye devam edecektir. Bu da, rekabeti son derece olumlu etkiler. Tüketici rekabet sayesinde, kazanmaktadır ve kazanacaktır. Büyük veya küçük, yerli ya da yabancı ne olursa olsun, her zaman söylediğimiz gibi, kaliteli ürün ile kaliteli hizmeti en uygun ve doğru koşullarda sunan ve müşterisini kandırmayanlar ayakta kalacaktır” ifadelerini kullandı.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı