GeriTeknoloji Online alışverişte güven sorununu nasıl aşarız?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Online alışverişte güven sorununu nasıl aşarız?

Online alışverişte güven sorununu nasıl aşarız?

2019 yılının satın alma davranışlarını inceleyen uzmanlar, dünyanın %84’ünün alışveriş yapmadan önce internette araştırma yaptığını ve araştırılan ürünlerin veya hizmetlerin %75 oranında internet üzerinden satın alındığını belirtiyor. Türkiye’de ise bu oran %67’ye geriliyor.

82 milyon nüfusa sahip olan ülkemizde, 60 milyona yakın aktif internet kullanıcısı bulunuyor. Aslında bu oldukça yüksek bir sayı; ancak konu internet üzerinden alışverişe gelince işler biraz değişiyor...

Güven sorunu ve dolandırılma korkusu

Ülkemizdeki internet kullanıcılarının büyük bir bölümü online alışverişlerde dolandırılma korkusu yaşıyor. Özellikle bir dönem sıkça gündeme gelen hacklenme olayları, kredi kartı bilgilerinin kopyalanması, satın alınan ürünlerin teslim edilmemesi, sahte alışveriş sitelerinin yaşattığı mağduriyet haberleri satın alma düşüncesinin eyleme dönüşmesini engelliyor. Kullanıcı yaşı yükseldikçe bu güvensizlik de orantılı şekilde artış gösteriyor. Elbette dolandırıcılık tehlikesi dijital mecraların bir gerçeği; ama alınacak önlemlerle interneti güvenli şekilde kullanmak da mümkün. Bu notkada da bilinçlenme, farkındalık ve eğitim büyük önem taşıyor.

Güvenli online alışveriş için nelere dikkat edilmeli

Öncelikle alışveriş yapılacak bir site’nin adres çubuğundaki ismine dikkat etmekte fayda var. Başlangıcında ‘’https://’’ bulunan adresler, alışverişin gizlilik ilkelerine uygun şekilde yapıldığını gösteriyor. Bunun yanında sitelerde bulunan SSL güvenlik sertifikası da kullanıcı bilgilerinin ele geçirilmemesi adına önemli bir kriter. Yine kredi kartı bilgilerinin kopyalanamaması adına, ödeme aşamasında devreye giren 3D Secure güvenli ödeme sistemi de kullanıcıları koruyan önlemlerden. Yani hem e-ticaret sitesi / mobil uygulama sahipleri hem de kullanıcılar karşılıklı olarak kendi paylarına düşen önlemleri almak durumunda.

Online alışveriş platformlarına gençler yön veriyor

Seçeneğin çok, alışverişinse hızlı ve pratik olduğu e-ticaret sitelerini en aktif kullanan kitle 22-35 yaş aralığındaki kullanıcılar. Hal böyle olunca, bu yaş aralığındaki kişilerin talepleri, reaksiyonları ve eylem refleksleri, e-ticaretle satış yapma hedefinde olan online platformların da çehresini değiştiriyor. Örneğin; çok hızlı karar değiştirebilen ve uzun işlemlerden hoşlanmayan Z kuşağı profili, yakın dönemde e-ticaret sitelerinin değişmesine de yol açtı. Buna bağlı olarak kullanıcı dostu, pratik ve birkaç hamlede alışverişi mümkün kılan web site / mobil uygulama tasarımları öne çıktı.

En fazla alışveriş giyim sitelerinde yapılıyor

Türkiye’deki kullanıcılar en fazla giyim ve aksesuar ürünlerinin satıldığı sitelerden alışveriş yapıyor. Hemen ardından da yemek sipariş edilen siteler ve elektronik ürünlerin satıldığı siteler geliyor. Turizm, konaklama, ulaşım, bileti satın alma konularında da hizmet veren sitelerin ziyaretçi sayıları oldukça yüksek. Ayrıca; satın alma eğilimleri incelendiğinde, ilerleyen zamanlarda online eğitim sitelerinin de ön plana çıkacağını söylemek mümkün.

Şinasi Furkan AVCI
twitter.com/snsfrknvc

Yorumları Göster
Yorumları Gizle