GeriTeknoloji İnternetten satılan ucuz saatlerdeki büyük tehlike
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İnternetten satılan ucuz saatlerdeki büyük tehlike

İnternetten satılan ucuz saatlerdeki büyük tehlike

Her şeyin akıllandığı günümüzde saatler de üzerine düşeni aldı. Analog saatlerle birlikte artık mesajları ekranından okuyabildiğimiz ve yüzlerce farklı kadranı seçme şansı bulduğumuz akıllı saatleri takmaya başladık. Peki saat sektörü nereye gidiyor? İsviçre'de gerçekleştirilen dev saat fuarında birbirinden farklı saatler vitrinleri süslerken, Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, önemli açıklamalarda bulundu; internetten satılan düşük fiyatlı saatlerdeki tehlikeye dikkat çekti.

Uluslararası Saat ve Mücevher Fuarı BaselWorld'de Welder Slim'i tanıtan ve Türkiye'de pek çok saat markasının arkasındaki isim olan Saat&Saat'ın Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, ilk olarak 2019 yılını değerlendirdi.

Kaya; "Bu yıl için yüzde 15’lik bir büyüme hedeflemiştik; sonrasında ise enflasyonun bir tık altında büyüme koyduk. Şu anda da hedefimiz doğrultusunda gidiyoruz. Fiyat odaklı tüketicilerin sayısı giderek artıyor; bir saatin fiyatında yüzde 5 değişiklik olsa bile tüketici hemen bir reaksiyon gösteriyor ve alım tercihini değiştirebiliyor" sözlerini kaydetti.

İnternetten satılan ucuz saatlerdeki büyük tehlike

Welder markasını satın aldıklarına dikkat çeken Kaya, sözlerini şöyle sürdürdü: “Köklerini gelecekten alan bir marka gibi düşündük, kadranında yer alan “Since 2075” ifadesi de bunun bir göstergesi. Welder’in alametifarikası ise ışığın geliş açısına göre saatinizin renk değiştirmesi… Milenyum insanına hitap ettiği için Welder’in pazarlama stratejini de dijital dünya üzerinden kurguluyoruz. Şu anda Türkiye dahil İspanya, Güney Kore, Japonya, İtalya, Portekiz, Kuveyt, Belçika, İngiltere, Endonezya, İsrail, Ukrayna, Yunanistan ve ABD gibi 16 ülkede varız. Ayrıca Amerika’nın ünlü mağaza zinciri Macy’s’de de satışlarımız devam ediyor. 2019 hedefimiz Welder’in bilinirliğini artırarak bu sıra dışı markayı daha fazla ülkedeki saat tutkunlarıyla buluşturmak.” 

Dünya genelinde saat sektörünün 40 milyar dolarlık bir pazara sahip olduğunu belirten Kaya, Türkiye’deki pazarın ise sadece 240 milyon dolar olduğuna dikkat çekerek “Avrupa’da 1 kişiye 4 saat düşerken, Türkiye’de 8 kişiye 1 saat düşüyor. Türkiye’de saat sektörünün gideceği uzun bir yol var” dedi.

İNTERNETTEN GELEN UCUZ SAATLERDEKİ TEHLİKE

Kaya'nın üzerinde özellikle durduğu bir nokta ise internetten oldukça ucuza temin edilebilen saatlerdi. Akıllı saat, bileklik ve birçok farklı saati çok düşük fiyatlardan satışa sunan internet sitelerine kesinlikle güvenilmemesi gerektiğini vurgulayan Kaya, "Bir internet sitesinden alınan saat çeşitleri, teste gönderildiğinde bazı modellerde 6’da 3 bazı modellerde 6’da 4 kansorejen madde tespit edildiğini öğrendik. Bırak koluna takmayı, aynı odada bulunulmaması gereken ürünler” dedi. 1 veya 2 dolar gibi fiyatlardan satılan saatlerin kesinlikle yasaklanması gerektiğini kaydeden Kaya, Türkiye'ye 1 dolarlık çöplerin toplandığına dikkat çekti. 

İnternetten satılan ucuz saatlerdeki büyük tehlike


KLASİK SAATLER HER ZAMAN OLACAK

Akıllı saatlerin hayatımıza girmesiyle birlikte klasik saatlerin ortadan kalkacağı fikrinin gerçeği yansıtmadığının altını çizen Kaya'ya göre saatler hem klasik hem de dijital olarak varlığını sürdürecek. İnternetten yapılan satışlara da değinen Kaya, sokakta gördüğümüz mağazaların yok olmayacağını, satışların online ve 'offline' olarak devam edeceğini belirtti ve ekledi: "Mağaza ve internetten satılan ürünlerin fiyatlarında paralellik olmalı. Bir kişinin 200 TL'ye aldığı saati arkadaşı 100 TL'ye alıyorsa bir daha mağazadan içeri girmez. Bu kabul edilebilecek bir durum değil."

Yorumları Göster
Yorumları Gizle