Facebook'u herkes istedi, kimseye yâr olmadı

Güncelleme Tarihi:

Facebooku herkes istedi, kimseye yâr olmadı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 12, 2016 09:54

Sosyal medya devi Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg, 2004 yılından bu yana potansiyelini gören şirketler tarafından defalarca satın alınmak istendi; ancak milyar dolarlık tekliflere bile Zuckerberg sıcak bakmadı. Facebook bugün 1.5 milyara yakın kullanıcı sayısıyla Zuckerberg'in ne kadar doğru bir karar verdiğini de gözler önüne sermiş oldu.

Haberin Devamı

2004 yılının Haziran ayında ismi açıklanmayan bir iş adamı tarafından Facebook'a 10 milyon dolar fiyat teklifi geldi. Kabul edilmedi.

Aynı yıl Friendster Facebook'u satın almak istedi, başaramadı.

Facebooku herkes istedi, kimseye yâr olmadı

Bir ay sonrasında bu kez Google Facebook'u istedi, olmadı.

2005 yılı Mart ayında bu kez Viacom Facebook'a 75 milyon dolar önerdi, eli boş döndü.

Facebooku herkes istedi, kimseye yâr olmadı


Facebook'un 10 yıl öncesinde önemli rakiplerinden MySpace, rakibinin potansiyelini fark edince teklif sundu, olmadı.

Viacom 2005 yılında tekrar Facebook'u almak istedi, başarılı olamadı.

NBC de 2005 yılında Facebook'u isteyenlerin arasındaydı; ancak sonuç yok.

Facebooku herkes istedi, kimseye yâr olmadı


Yahoo 2006 yılında Facebok'u 1 milyar dolara almak istedi, kabul görmedi.

Aynı sene AOL de Facebook'a talip oldu ve 1 milyar doları gözden çıkardı. Sonuç ise malum...

Yahoo aynı yılın son günlerinde Facebook'un kapısına tekrar dayandı ve rakamı 1 milyar doların da üzerine çıkardı. Olmadı.

Facebooku herkes istedi, kimseye yâr olmadı


Microsoft'un o dönem patronu olan Steve Ballmer da "Neden 15 milyar dolar ödeyip Facebook'u almayalım" sorusunu bir oturumda sorup dikkat çekmişti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!