GeriTeknoloji Dijital mecralara yapılan reklam yatırımları artıyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Dijital mecralara yapılan reklam yatırımları artıyor

Dijital mecralara yapılan reklam yatırımları artıyor

Markalar tarafından geleneksel mecralara yapılan reklam yatırımları hızla azalırken, dijital ve mobil reklam pazarı büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde MMA Türkiye (Mobil Pazarlama Birliği) tarafından yayımlanan Mobil Reklam Harcama Araştırması’nda, son 1 yılda gerçekleşen mobil reklam yatırımlarının 1 milyar 503 milyon TL’ye ulaştığı açıklandı.

Güncel araştırma sonuçlarına göre tüm dijital platformlarda yapılan reklam yatırımları artış gösteriyor. Markalar için geleneksel mecralar hala önemini korusa da yüksek maliyetlerle nokta atışı reklam hedeflemeleri yapılamaması büyük handikap olarak görülüyor. Dijital mecralarda ise neredeyse ödenen her kuruşun, sadece seçilen hedef kitleye ulaştırılabilmesi ve sonuçların ölçülebilir olması risk almak istemeyen yatırımcıları cezbediyor.

Facebook ve Google güçlenmeye devam edecek

Reklam sektörünün geleceğine ışık tutan WARC Global Reklam Trendleri raporuna göre; 590 milyar dolarlık reklam pazarında, sadece Facebook ve Google’ın reklam harcamalarındaki payı %56,4 oranında. 2019 yılı sonunda ise bu iki mecranın reklam paylarının %61,4’e yükselmesi ve gelirlerinin 176,4 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Ayrıca; dijital pazarın geneline bakıldığında reklam yatırımlarının bu yıl %12,1 artışla 287 milyar dolara ulaşması ve harcamalarının yüzde 46,7’lik payının internete gitmesi bekleniyor.

Geleneksel reklam mecralarına ilgi azalıyor

Global reklam harcamalarında 195,5 milyar dolarla en fazla yatırım yapılan mecra halen televizyon olsa da 2019’da yatırımların %1,3’lük bir düşüş yaşanacağı öngörülüyor. Basılı ilanlara yapılan yatırımlar ise yıl sonuna kadar %7 civarında azalabilir.

Markaların 2019’daki öncelikli hedefinin ayakta kalmak ve global ekonomik kriz dönemini en az hasarla atlatmak olduğunu düşünürsek, kısıtlı reklam bütçelerini daha verimli kullanmak adına dijitalde daha fazla boy göstereceğini söyleyebiliriz. Elbette bu rekabet ortamında, dijital reklam maliyetleri de artış gösterecektir; ama yine de geleneksel mecralara göre çok daha avantajlı olacağı bir gerçek.


Şinasi Furkan AVCI
twitter.com/snsfrknvc

Yorumları Göster
Yorumları Gizle