Fotoğraf makinesi pazarı ne durumda

Güncelleme Tarihi:

Fotoğraf makinesi pazarı ne durumda
Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2013 00:00

Samsung Electronics Türkiye Dijital Ürün Grubu Satış ve Pazarlama Müdürü Cenk Güler, dijital fotoğraf makinesi pazarının son durumunu ve sektördeki değişen trendi hurriyet.com.tr'ye anlattı.

Haberin Devamı

Fotoğraf makinesi sektöründeki trendler ne yöne gidiyor? Kullanıcı tercihlerini ve eğilimlerini yorumlayabilir misiniz?

Tüketiciler daha çok katma değerli ürünlere rağbet göstermeye başladı. Zira giriş seviyesi fotoğraf makinelerinin yerine tüketiciler akıllı cep telefonu ile fotoğraf çekerek de beklentilerini karşıladıklarını düşünerek tatmin olabiliyorlar. Son dönemde kullanıcıların, değiştirilebilir lensli fotoğraf makinelerine eğilim gösterdiğini gözlemliyoruz. Biz de 2.yarıyılda piyasaya sürdüğümüz “NX Serisi” ile, aynasız diye tabir edilen değiştirilebilir lensli fotoğraf makineleri kategorisinde liderliğimizi sürdürmek istiyoruz.

Fotoğraf makineleri pazarındaki  güncel durumu değerlendirebilir misiniz? 2012’yi nasıl sonlandırmayı hedefliyorsunuz?

Türkiye’de şu an yıllık yaklaşık 1 milyon adetlik bir fotoğraf makinesi pazarı var. Fotoğraf sektöründe 2012 pazar payımız %17, yükselen bir pazar payı trendimiz var, yılın son çeyreğinde pazar payımızı %20’nin üzerine çıkardık.

Öte yandan, Samsung olarak pazarın büyümesini beklemeden kendimiz pazarı şekillendirmek ve geliştirmek için çalışıyoruz. Örneğin; Aynasız Fotoğraf Makinesi pazarı 2012 ikinci yarıyıl büyüklüğü beklentisi 1000 adet iken, biz Samsung olarak toplam 2 bin adetlik bir satışa ulaşıyoruz. Pazar araştırma şirketi GFK’nın Ekim ayı için açıklanan en son raporuna göre ilk yarıyılda %12 olan pazar payımız 53% e kadar yükseldi.

2013 beklentileriniz ve planlarınızdan kısaca söz edebilir misiniz?

2013’de de aynı yükselişi devam ettirecek şekilde hem pazarlama hem de satış aktivitelerimizi sürdüreceğiz. Bunun yanı sıra, bir diğer önceliğimiz de; tüketicilere, Smart fotoğraf makinelerimizi ön plana çıkararak kendimizi anlatmak ve pazardaki bilinirliğimizi artırmak. 2013’te satışlarımızın %50’sini Smart fotoğraf makinesi ile gerçekleştirmeyi planlıyoruz.

“Smart Fotoğraf Makinesi” nedir? Ne gibi özellikler sunuyor, hangi yönlerden farklılaşıyor?

Kullanıcılar pratik ve sosyal çözümlerin peşinde… Çektikleri fotoğrafları anında sosyal medyada paylaşabilmek, düzenleyebilmek ve organize bir şekilde saklamak istiyorlar. “Smart” diye nitelendirdiğimiz fotoğraf makineleri de; kullanıcılara Wi-Fi bağlantısı sunan, çekilen fotoğrafı anında e-posta, Facebook, YouTube gibi mecralarda paylaşmayı sağlayan ve buluttan yararlanarak saklama/depolama olanağı tanıyan cihazlardır. Pazardaki fotoğraf makine modellerimizin çoğu, cep telefonunun ekranını fotoğraf makinesinin ekranı gibi kullanıp uzaktan kumanda etmeye yarayan Remote View Finder özelliğine ve tek tuşla sosyal paylaşım ağlarına veya e-postalara  bağlanma özelliğine sahip.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!