GeriTeknoloji 2016'nın yemek trendleri belli oldu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

2016'nın yemek trendleri belli oldu

2016'nın yemek trendleri belli oldu

23 ülke ve 10000’den fazla şehirde aktif olarak kullanılan restoran keşif rehberi Zomato, kullanıcı davranışlarından yola çıkarak hazırladığı infografikle 2016 yılını anlattı.

Türkiye’de, İstanbul başta olmak üzere toplamda 13 noktada aktif olarak kullanılan Zomato, İstanbulluların 2016 yılında en çok tercih ettiği ilk 5 mutfak türünden en çok ziyaret edilen semtlere, en beğenilen ilk 5 restorandan en çok aranan yemek türüne kadar birçok verinin yer aldığı infografiği takipçileriyle paylaştı. 

Bu bilgilere göre 28.650 restoran içerisinden 2016 yılında kullanıcıların en yüksek puan verdiği ilk 5 restoranı sırasıyla;Bayramoğlu Döner - Draft Gastro Pub /Caddebostan - Velvet Cafe - Pizano Pizzeria – Eleos Restaurant/Taksim oldu. Senenin en çok aranan kelimeleri ‘Kahvaltı’ ve ‘Meyhane’ olurken, ‘Balık’ ve ‘Steakhouse’ üçüncü ve dördüncü sıralarda yer aldı. 

Aylık 4,5 milyonu aşan ziyaretçi sayısıyla geçen yıla kıyasla %50 oranında trafik artışı yakalayan Zomato’nun restoran sayfalarında yer alan menüler yalnızca 2016 senesinde 9,5 milyon kere görüntülendi. 2015 yılında sadece İstanbul için 26.700 olan restoran sayısı, 2016 yılı içerisinde 29.000’e yaklaştı. 

Kullanıcılarına daha basit bir kullanım deneyimi sunmak için 2016 senesi içerisinde mobil web tarayıcı optimizasyonunu, mobil uygulamasıyla neredeyse bire bir hale getirerek mobilden aldığı toplam trafik oranını %71’e çıkarttı. 

2016nın yemek trendleri belli oldu

Zomato, 2015 yılının son ayında hizmete sunduğu online rezervasyon ve masa yönetimi sistemi Zomato Defter aracılığıyla iş ortağı restoranların 700.000 kişiyi çok daha sistemli bir şekilde ağırlamasını sağladı.

“Sık sık yaşanan terör olayları, Temmuz ayındaki darbe girişimi ve ekonominin gidişatıyla alakalı olarak artık ciddi ciddi dillendirilmeye başlayan endişeler, hem müşteri hem de işletmelerin, harcama ve yatırım kararlarını daha da zorlaştırdı.” diyen Zomato Ülke Müdürü ve Global Büyümeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Oytun Çalapöver sene boyunca 900 marka ile reklam ve görünürlük çalışması yaptıklarını belirtti.

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle