Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Teknoloji şirketlerinin sitelerine kırık not

    Hürriyet Haber
    07.04.2004 - 00:00 | Son Güncelleme:

    ABD’de yapılan bir araştırma, dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinin, müşterilerinin web siteleri üzerinden yaptığı başvurulara yeterli ilgiyi göstermediğini ortaya koydu.Washington merkezli araştırma ve danışma şirketi Customer Respect, 61 teknoloji şirketinin web sitesini mercek altına aldı. Basitlik, mahremiyet, şeffaflık ve yanıt verme gibi çeşitli faktörler dikkate alınarak yapılan araştırma sonucunda firmaların üçte birinin müşterilerin başvurularına yanıt vermediği ortaya çıktı. Şirketlerin yaklaşık yüzde 30’u da müşterilerinin izni olmadan özel bilgileri üçüncü partilerle paylaşıyor.ZİRVEDE HP VARAraştırmada ilk sıraya on üzerinden 9.5 notla bilgisayar devi Hewlett-Packard oturdu. HP’yi 9 net puanla BM ve Xerox izledi. Tüm teknoloji sektörünün ortalama notu ise 6.8'de kaldı. Araştırma sonuçlarını değerlendiren Customer Respect yetkilileri, teknoloji firmalarını online hizmet kalitesini artırmaya ve müşterilerine daha fazla saygı göstermeye çağırdı.Araştırmada özetle şu sonuçlara ulaşıldı: - Bir kaç firma dışında tüm sitelerde mahremiyet politikası açıklanıyor.- Yüzde 90’ı cookie kullanıyor, ancak bunların sadece yüzde 20’si bunların nasıl devre dışı bırakılacağına dair ayrıntılı açıklamaya yer veriyor.- Firmaların yüzde 93’ünün müşterilerine yanıt verme sistemleri var, ancak bunların yüzde 32’si online başvurulara hiçbir yanıt vermiyor.- Yüzde 45’i, 48 saat içinde tüm başvurulara yanıt veriyor.- Firmaların yarısından fazlası otomatik yanıt sistemi kullanıyor. Bunların yüzde 58’i tam yanıt veriyor.(Cnet)
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı