Gündem Haberleri

    Teknik arıza vurdu pilot hatası düşürdü

    Arzu ÇAKIR MORIN/PARİS
    07.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

    2009’da Atlantik Okyanusu’na çakılan Air France’a ait A-330 uçağının kesin düşüş sebebi belirlendi.

    Nihai rapora göre, aşırı soğuk nedeniyle uçağın tüm seyrü sefer göstergeleri dondu. Pilotlar da gerekli önlemleri almayınca, dev uçak okyanusa gömüldü. Korkunç kazada, Türk arp sanatçısı Fatma Ceren Necipoğlu da dahil 228 kişi can vermişti.

    RIO-Paris seferini yaparken, 1 Haziran 2009’da Atlantik Okyanusu’na gömülen ve Türk arp sanatçısı Fatma Ceren Necipoğlu da dahil 228 kişiye mezar olan Fransız Havayolları Air France’a ait Airbus A-330 tipi uçağın düşme nedeninin, “teknik arıza ve pilotaj hatası” olduğu kesinleşti.

    Adli rapor da yolda

    Fransız Havacılık Dairesi’nin (BEA) nihai raporuna göre, kaza, soğuk nedeniyle uçağın tüm seyrü sefer göstergelerinin donması ve buna karşılık pilotun da gerekli önlemleri almamasından kaynaklandı. 356 sayfalık raporda, “Kötü hava koşulları ve türbülans da kaza ihtimalini artırdı” ifadesi yer aldı.Bir suçlama da Airbus’a yöneltildi. Raporda, üretici firmanın, 2004 yılından bu yana güvenlik için gerekli teknik değişimleri yapmadığı da vurgulandı. Korkunç kazada hem Airbus hem de Air France’ın hatalı bulunması, kimin sorumlu olduğu konusunda iki şirket arasında tartışma yarattı. Her iki şirket de, kasıtsız cinayet iddialarıyla bağlantılı olarak Fransız yargı makamlarınca soruşturma altında. Gelecek hafta da, ayrı bir adli rapor yayımlanacak. Bu raporda da BEA’nın vardığı sonuçları destekleyen görüşlere yer verilmesi bekleniyor. 2009’daki kazadan bu yana Air France, filosundaki Airbus’larda bulunan ve Fransız Thales firmasınca üretilen hız ölçme cihazlarını daha yeni modelleriyle değiştirmişti.

     

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı