Tekirdağ'da ESİM uygulaması tanıtıldı

Güncelleme Tarihi:

Tekirdağda ESİM uygulaması tanıtıldı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 14, 2017 17:09

Tekirdağ'da ESİM uygulaması tanıtıldı

Haberin Devamı

Ruhan YALÇIN/TEKİRDAĞ,(DHA)-SAĞLIK Bakanlığı tarafından işitme engelli bireylerin acil durumlarda 112 Acil Çağrı Hattı'na ulaşabilmesi, randevu alabilmesi ve tercüme talepleri için oluşturulan Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi(ESİM) mobil uygulaması, Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü tarafından tanıtıldı.



Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü Toplantı Salonunda düzenlenen toplantıya, İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Dönmez, 112 Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Zafer Soykırlı, İl Sağlık Müdürlüğü çalışanları katıldı.112 Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Zafer Soykırlı, uygulamayı kullanarak göğüs ağrısı şikayeti olduğunu belirterek ESİM merkezine acil çağrıda bulundu. ESİM'in yönlendirdiği 112 ekibi yaklaşık 7 dakika içerisinde, göğüs ağrısı ve kalp krizi durumlarında kullanılan donanımlar ile birlikte toplantı salonuna geldi. 112 ekiplerine durumu izah eden Zafer Soykırlı, özverili çalışmalarından dolayı teşekkür etti.

İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Dönmez, "Verilen bu eğitimin sonunda 112 Acil Servis hizmetlerinde çalışan tüm sağlık personeli, işaret diliyle iletişim sağlayabilecek. Bu eğitimlerin devamını getireceğiz, her nöbette, bir sağlık çalışanı işaret dili biliyor olacak. Bakanlığımızın bu konuda bir çalışması var, ESİM'i kurdu Sağlık Bakanlığımız. Bu merkezden işitme engelli bir vatandaşımız, konum göndermek, görsel göndermek, kaza yeri fotoğrafı göndermek ve orada çalışan işaret dili bilen personeller sayesinde derdini anlatıp, doğru iletişim kurma noktasında destek alabilmektedir" dedi.



112 Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Zafer Soykırlı, mobil cihazından ESİM uygulaması aracılığıyla acil durum çağrısı yaparak uygulamayı basın mensuplarına tanıttı. Soykırlı, "İşitme engelli vatandaşlarımız, 112'yi direkt arayarak acil durumlarını bildiremiyor. Ancak ESİM uygulamasıyla, karşı tarafta bakanlığımızın işaret dili eğitimi almış personeli ile görüntülü olarak iletişime geçip kendilerini işaret diliyle ifade edebiliyorlar. Ayrıca, Türkiye'nin neresinde olursa olsunlar işitme engelli vatandaşlarımız bu uygulama üzerinden kendilerine hastanelerden randevu alabiliyorlar. Ayrıca merkezdeki personelden tercüme hizmeti alabiliyorlar ve konum hizmeti de sunuyor bu uygulama, yani merkez o engelli bireyin bulunduğu yerin konumunu görebiliyor ve duruma göre 112 ekiplerini bulunduğu yere sevk edebiliyor" diye konuştu.

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!