Tekel çakırkeyif

Hürriyet Haber
29 Aralık 2000 - 00:00Son Güncelleme : 29 Aralık 2000 - 00:01

Turizmdeki canlanma Tekel'in de yüzünü güldürdü. 2000 yılında rahat bir nefes alan Antalya Tekel, içki satışında Türkiye 4’üncülüğüne ulaştı.

BAŞARILI bir sezonu geride bırakan turizm dünyası, Tekel'in de yüzünü güldürdü. Turizme hizmet veren 32 sektör, 2000 yılında nefes alırken, Antalya Tekel, satışta Türkiye 4'üncüsü oldu. Otellerin 'Herşey dahil' uygulaması, Tekel'de satışı az olan içki çeşitlerinin tüketimini artırdı.

70 TRİLYONLUK CİRO

Başta kanyak olmak üzere, cin, likör, votka satışında yüzde 20 ile yüzde 48 arasında artış oldu. Geçen yıl 34 trilyon ciro yapan Tekel, 2000 yılında 70 trilyonluk ciroyu yakaladı. Antalya Tekel Başmüdürü İhsan Meriçer, rakı, votka ve cin satışında büyük artış olduğunu kaydetti.

HERŞEY DAHİL UYGULAMASI

Satışlardaki artışı turizmdeki başarılı sezonuna bağlayan Meriçer, ‘‘Otellerdeki herşey dahil uygulaması, tesis yöneticilerini ekonomik olan tekel ürünü içkilere yöneltti. 5 bin 550 bayinin bulunduğu Antalya'da satışların yüzde 50'si otel ve tatil köylerine yapıldı’’ dedi.

140 ÇEŞİT İÇKİ SATTI

Tekel'in yerli ve yabancı 140 çeşit içki sattığını belirten Başmüdür Meriçer, satışı yüzde 60'lık bir oranla Rakı'nın göğüslediğini söyledi. Meriçer, ‘‘1999 yılında 2 milyon 280 bin litre tüketilirken, bu yılın kasım ayı itibariyle 2 milyon 900 bin litreyi buldu’’ diye konuştu.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı