Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Teke Tek

Fatih ALTAYLI

Başbakan'ın kardeşinden açıklama

Turgut Yılmaz pazartesi günü aradı. Amerika'daymış. Hürriyet'i İnternet'ten okumuş ve beni aradı.

Hemen sordu: ‘‘Turgay Ciner ile çok samimi görmüşler beni. Ne demek bu?’’

Güldüm. ‘‘Yok canım o kadar da samimi değil. Öyle olsaydı yazmazdım. Ben özel hayat yazmıyorum’’ dedim.

O da güldü ve yazıma itirazlarını belirtti.

Benim bahsettiğim samimi pozun İlhan Kesici'nin 29'da verdiği bir davette olduğunu söyledi.

Zafer Mutlu ile aynı masada oturan Turgay Ciner'in yanına gitmediğini, Zafer Mutlu'nun yanına gittiğini, o arada Turgay Ciner'le de üç beş kelam ettiğini söyledi.

Bir kez de Hopa'da beraber olmuşlar Turgay Ciner'le. ‘‘Başbakan Ciner'in yaptırdığı bir okulun temelini atacaktı. Ben de o nedenle oradaydım’’ dedi Turgut Yılmaz.

THY'nin Ciner'le ortaklığından Hürriyet'i okuyunca haberi olduğunu, bu konuyla hiçbir ilişkisinin bulunmadığını söyledi. Son olarak da şöyle dedi Turgut Yılmaz:

‘‘Benim bu tip insanların hiçbir ile menfaat ilişkim olmaz.’’

Ciner THY ile ortak olmayacak

Turgay Ciner'le uzun süren bir görüşme yaptım.

Önce POAŞ'ın özelleştirilmesi, ardından THY ile ortak iç hat şirketi kurması konusundaki yazılarımdan sonra beni aradı ve görüşmek istediğini söyledi.

THY'nin de ortaklığı ile Crossair ve Ciner'in kuracağı iç hat yolcu taşımacılık şirketine neden karşı olduğumu anlattım. Ve buradaki çekincelerimin neler olduğunu belirttim.

Ciner bu konuda herhangi bir şekilde siyasi etki olmadığını söyledi ve anlattı.

Ciner'in Sair grubu ile yaptığı bir anlaşma var. Bu anlaşma Havaş'taki ortaklık ve USAŞ'ı kapsıyor.

Ancak anlaşmanın bir de özel maddesi var. Bu maddeye göre Swiss Air grubu Türkiye ve Bağımsız Devletler Topluluğu'nda yapacağı her hava tışamacılığı ile ilgili yatırımda Ciner'e ortaklık teklif etmek zorunda. Aynı şey Ciner için de geçerli. O da buralarda yapacağı benzer yatırımlarda Swiss Air grubuna ortaklık teklif etmek zorunda.

Türkiye'de iç hatlarda yolcu taşıma işine girmek isteyen Ciner bu nedenle Swiss Air'e teklif götürür.

Bu arada da 5 tane RJ 100 uçağını ısmarlar.

Swiss Air ise Türk Hava Yolları ile başka bir yönden ortaklık yürütmektedir. Dış hat uçuşlarında THY ile Swiss Air codeshare uçmaktadır ve geniş bir operasyon ortaklığını da planlamaktadır.

Ciner'in ortaklık teklifine Swiss Air'in yaklaşımı farklı olur.

Onlar bu ortaklığa THY'yi de katarak THY ile dış hatlarda zaten başlamış olan ortaklık altyapısını iç hatlara da taşımak isterler.

Ve bu nedenle THY ile masaya otururlar. Başbakan'ın olaya dahli de bu noktada olur. Swiss Air'in yemeğinde Cem Kozlu'ya ‘‘Görüşmeler nasıl gidiyor’’ diye sorar ve ‘‘Bu işi bitirin’’ talimatını verir.

Bu noktada THY ile görüşmeler başlar. Ciner'e göre, burada THY'nin tavrı uzlaşmacı değildir. THY'nin yeni kurulacak şirkete verdiği uçuş hatlarını Ciner beğenmez ve verimli bulmaz.

Bu nedenle de bu işten kendi deyimiyle ‘‘vazgeçer’’.

Ancak Swiss Air vazgeçmez. Ve Swiss Air ile THY'nin bu yeni şirket konusundaki görüşmeleri sürer.

Ciner artık THY ile ortak şirket kurmayı düşünmediğini, kendi 5 uçaklık şirketi ile iç hat uçuşları yapacağını söyledi bana.

Ancak bir de çekince koydu ve şöyle dedi:

‘‘Ben bu görüşmelerde artık yokum. Swiss Air görüşüyor. Yarın öbürgün THY ile anlaşırlarsa aramızdaki anlaşma gereği bana da ortaklık teklif etmek zorundalar. O zaman ben de şirketin Swiss Air'in elinde olan bölümüne ortak olabilirim. Ancak bunu konuşmak için henüz çok erken.’’

NOT: Bu ortaklık girişiminin THY'ye nelere mal olabileceğini yarın yazacağım.

Yanlış reklam yayından kalktı

Pioneer reklamında trafik terörünün teşvik edildiğini yazmıştım ya, reklam ajansından yanıt geldi:

‘‘Haklısınız. Ama bu bir espriydi ve amacımız dikkat çekmekti. Yani otomobilde çok gürültü olduğu zaman bile Pioneer'in sesinin iyi çıktığını anlatmak istemiştik. Yanlış anlaşılmışız. Reklamı yayından çekiyoruz. Uyarınıza teşekkür ederiz’’ dediler.

Estağfurullah. Bizim işimiz uyarmak. Medeniyet ise bu uyarıların haklı olanlarını dikkate almak.

Reklamı yayından çekerek sorumluluk gösterdikleri için hem Pioneer'ı ithal eden Digi Com'a, hem de reklam ajansı Terra Nova'ya teşekkür ederim.

NE ZAMAN ADAM OLURUZ

Hatalardan dönmenin küçülmek anlamına gelmediğini anladığımız zaman.













X