Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    TED: Eğitimde yapısal dönüşüme ihtiyaç var

    ANKA
    03 Temmuz 2007 - 15:55Son Güncelleme : 03 Temmuz 2007 - 09:14

    Türk Eğitim Derneği (TED) Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, siyasi partilerin hala eğitimi bir çatışma alanı olarak gördüğünü belirtirken, ekonomide olduğu gibi eğitimde de yapısal dönüşüme ihtiyaç olduğunu söyledi.

    TED, 22 Temmuz’da yapılacak milletvekili seçimleri öncesi siyasi partilerin eğitime ilişkin vaatlerini değerlendirdi. TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu yazılı açıklmamasında, Türkiye’de eğitim sisteminin ileri teknoloji ve küreselleşmenin gereklerine uyarlanmak bir yana, en temel ve basit fonksiyonlarını bile yerine getiremediğini söyledi. Pehlivanoğlu, eğitimdeki durumu şöyle özetledi:

    "İlköğretim çağı nüfusundaki yaklaşık 1 milyon 142 bin çocuk ilköğretim programından yoksundur. Türkiye’de toplam 8 milyon 965 bin yetişkin okuma yazma bilmemektedir. 667 bin 537 öğrenci yılda 371 milyon YTL harcanarak taşımalı eğitim görmektedir. Üniversiteye giriş sistemi Türk Milli Eğitimi’nin yukarıdan aşağıya teslim almış, yaklaşık 1 milyon 700 bin kişinin girdiği sınavda ilk defa dört yıllık lisans programına yerleşmiş kişi sayısı 100 bin olmaktadır. Türkiye’de eğitimdeki saadet zinciri ise dershane sistemi adı altında dünyada benzeri olmayan şekilde gelişmiş ve yıllık 5 milyar dolarlık ciroya ulaşmıştır.”

    PARTİ PROGRAMLARI İLE BEYANNAMELER ÇELİŞKİLİ

    Siyasi partilerin programlarında ve seçim beyannamelerinde eğitim konusunda çelişkiler olduğunu belirten Pehlivanoğlu, “Örneğin zorunlu eğitim süresi için AKP programında 11 yıl, beyannamede 12 yıl. CHP programında 12 yıl, beyannamede 10 denmektedir” dedi. Pehlivanoğlu, siyasi partilerin beyannamelerindeki ortak yönleri ise şöyle sıraladı:

    “Vaatlerin ne olduğu belirtilmekte, nasıl olacağı her zamanki gibi belirtilmemektedir. Vaatlerin finansal maliyetleri göz önüne alınmamakta, kaynakların nereden sağlanacağı açıklanmamaktadır. Vaatler eğitim sorununu çözmüş tüm ülkelerin aksine bütünsellikten uzak, kısa vadeli, gerçek sorunlar yerine aktüel sorunlarla ilgili ulusal bir program yaklaşımından uzaktır. Halen maalesef eğitimi bir çatışma alanı olarak gören bir bakış açısına sahiptirler. Bazı kavramlar arasında farklılıklar vardır, örneğin dünyadaki uygulamalarda genelde okul öncesi 3-6 yaş iken, AKP sadece 6, CHP ise 5-6 yaş olarak değerlendirmektedir.”

    SİSTEM TIKANDI

    Eğitime bütçeden daha fazla pay ayrılarak eğitimin sorunlarının çözülemeyeceğine işaret eden Pehlivanoğlu, “Artık sistem tıkanmıştır” dedi. Pehlivanoğlu, tıpkı ekonomide olduğu gibi eğitimde de yapısıl dönüşümün gerekliliğine vurgu yaparak, “Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş ilkeleri doğrultusunda yepyeni bir vizyona gereksinim vardır” dedi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı