Tayvan'da hediye vermenin incelikleri

A.A
26 Şubat 2011 - 10:48Son Güncelleme : 26 Şubat 2011 - 10:48

Asya Pasifik bölgesinde yer alan ve 2009'da 34 bin 713 dolarlık satın alma gücü paritesine göre kişi başına düşen milli geliriyle gelişmiş ülkeler arasında yer alan Tayvan pazarına girmek isteyen işadamlarının verecekleri hediyelere dikkat etmesi gerekiyor.

Hediye verilmesinin Tayvan'da karşılıklı ilişkilerin gelişmesinde önem taşıdığı belirtilirken, verilecek hediyeler arasında ölüm ve gözyaşını temsil ettiği için krizantem başta olmak üzere asla saat, mendil, şemsiye ve beyaz çiçeklerin yanı sıra, ilişkiyi ve bağlantıyı kesme anlamı taşıdığı için de bıçak gibi keskin aletlerin de yer almaması gerektiği bildirildi.

İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi (İGEME) tarafından hazırlanan “Tayvan Ülke Raporu”ndan derlenen bilgilere göre, Türkiye, geçen yılın ilk 6 ayında Tayvan'a 74,8 milyon dolar ihracat yaparken, bu ülkeden gerçekleştirdiği ithalat tutarı ise 953,5 milyon dolara ulaştı. Söz konusu dönemde iki ülke arasındaki dış ticaret hacmi 1 milyar 28 milyon dolar olarak gerçekleşirken, Türkiye aleyhine 878,7 milyar dolar dış ticaret açığı oluştu.

Doğal kaynakları göreli olarak sınırlı olan Tayvan'ın hammade ve ara malı ithal ederek mamul satma olarak nitelenen re-eksport stratejisinde uzmanlaştığı, bundan dolayı hem ithalatı hem de ihracatının büyük rakamlara ulaştığı belirtilen raporda, 2009 yılında Tayvan'ın ihracatının 203,4 milyar dolar, ithalatının ise 172,9 milyar dolar olarak gerçekleştiği belirtildi.

Tayvan'ın hammadde ve ara mallar için büyük bir pazar olduğuna vurgu yapılan raporda, 2009 yılında satın alma gücü paritesine göre kişi başına düşen milli geliri 34 bin 713 ABD doları olduğu, halkın zenginleşmesi ve refah artışı nedeniyle de iç talepte büyük artışlar meydana geldiği belirtildi. Bu gelişmeler sonucunda Tayvan'ın tüketim malı ihracatında cazip bir pazar haline geldiği ifade edilen raporda, Türk Ticaret Ofisi tarafından yapılan araştırmalar sonunda Türkiye'nin Tayvan'a ihraç edebileceği ürünler şöyle sıralandı:
“Kiraz, kayısı, üzüm, inci, portakal, limon, ayçiçeği, zeytinyağı, fındık, ceviz, deniz ürünleri, meyve suları ve taze sebze gibi çeşitli tarım ürünleri, sıhhi tesisat, kristal cam, seramik, hediyelik eşya, markalı tekstil ürünleri, deri konfeksiyon, kimyasal maddeler, bulaşık makinesi, oto yedek parçası ve aksesuarları, halı ve şarap gibi çeşitli sanayi ürünleri.”

2002 yılı başında Dünya Ticaret Örgütü'ne (DTO) giren Tayvan'a bu üyelikten önce ithali yasak olan tavuk eti, süt, yer fıstığı, küçük kırmızı fasulye, tavuk sakatatı, sarımsak soğanı, bazı meyve sebzeler, pirinç ve pirinç ürünleri gibi konularda tarife oranları ve kotalarını belirlediği hatırlatılan raporda, bu tür ürünler için Tayvan'ın iyi bir pazara olabileceğine dikkat çekildi.

TÜRKİYE, TAYVAN PAZARINA MARKALI ÜRÜNLERLE GİREBİLİR

Türkiye ile Tayvan arasındaki mesafenin fazlalığının, ticaretin gelişmesi önünde bir engel oluşturduğu ve bunun sonucunda Türkiye'nin ABD, Avrupa ve Orta Asya pazarlarına, Tayvan'ın ise ABD ve Güney Asya pazarlarına yöneldiği belirtilen raporda, Türkiye'nin Tayvan ile ticaretini geliştirmek için bu ülke pazarına markalı ürünlerle girmesi ve buraya yapacağı ihracatını çeşitlendirmesi gerektiği vurgulandı.
Rapora göre, Tayvan pazarında perakende dağıtım kanalları içinde büyük mağazalar, hipermarketler, halk satış mağazaları ve süpermarketler gibi modern perakende mağaza türlerinin gittikçe artan bir önem kazanıyor. Diğer geleneksel perakende satış mağazalarının, tüketici kalıpları değiştikçe önemine yitirmeye başladığı belirtilen raporda, Tayvanlı tüketicilerin kaliteli ürüne makul fiyat ödemekten yana olduğu vurgulandı.
Yüksek gelir düzeyine sahip Tayvanlı tüketicilerin lüks malları satın alabilme gücüne sahip olmakla beraber satın alacakları ürünün fiyatından daha ziyade tanınmış dünya markaları arasında olmasına özen gösterdiği kaydedilen raporda, söz konusu ürünün uluslararası bir markaya sahip olmaması halinde, kaliteli olmasına rağmen talep edilmeyebileceği ifade edildi.

ASLA VERİLMEMESİ GEREKEN HEDİYELER

Raporda, Tayvan pazarına girmek isteyen işadamlarının dikkat etmesi gereken konulara da yer verildi. Tayvan'da hediye verilmesinin karşılıklı ilişkileri geliştirmede önemli olduğu ve eğer Türkiye'yi temsil eden ve anlatan bir hediye verilirse taraflar arasında yakınlaşmanın sağlanabileceği belirtilen raporda, asla verilmemesi gereken hediyelere de vurgu yapıldı.
Tayvan kültüründe geleneksel olarak gözyaşı ve ölümü temsil ettiği için krizantem başta olmak üzere asla saat, mendil, şemsiye ve beyaz çiçeklerin verilmemesi gerektiği belirtilen raporda, ilişkiyi ve bağlantıyı kesme anlamı taşıdığı için bıçak gibi keskin aletlerin de verilmemesi gereken hediyeler arasında yer aldığı kaydedildi.

TAYVAN'DA REKLAM ÖNEMLİ

Tayvan'da reklamın, pazarlama açısından önemli bir unsur olduğuna dikkat çekilirken, şu değerlendirmede bulunuldu:
“Bu bakımdan Tayvan piyasasında diğer Güney Asya pazarlarında olduğu gibi reklam tüketici eğilimlerini belirleyebilmektedir. Adaya ihracat yapmayı düşünen yabancı şirketler, Tayvan'daki çok sayıda pazar araştırma kuruluşlarından yararlanabilirler. Bir kısmı yabancı şirketlerin şubesi olan bu kuruluşlar, ürün, tüketici ve kredi konularında her türlü araştırmayı yapmaktadır. Çok gelişmiş teknolojiler kullanan bu şirketler, pazarlama olanakları geliştirme ve ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm bulma konularında uzmanlaşmıştır.
Ülkeye ihracat yapan reklam vb. konularda yardıma ihtiyacı olan yabancı şirketlerin, adada bulunan çok sayıdaki yerli veya uluslararası reklam acentalarına başvurabilmeleri mümkündür. Ürün ve tüketici araştırması, medya ayarlamaları ve reklam kampanyaları da dahil olmak üzere çok çeşitli hizmetler sunan bu acentaların pek çoğu, ABD ve Japonya acentalarıyla işbirliği içinde bulunmaktadır.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı