Tayakadın havalimanı

İSTANBUL’da inşa edilecek üçüncü havalimanının yeri belli olmuş. Bu yer, İstanbul’un Avrupa yakasında, şehrin Kuzeybatısında bulunan Arnavutköy beldesi içindeki (Boğaziçi’deki sahil mahallesi değil) “Tayakadın” mıntıkasındaymış.

Haberin Devamı

Bu yer seçimin gerekçesi İstanbul’un yeni gelişme alanı olarak Karadeniz sahilinin kararlaştırılmış olmasıdır. Zaten üçüncü köprü güzergâhının tespitinde de aynı gerekçe vardır.

İKİ İSTANBUL

Doğal olarak İstanbul, Rumeli ve Anadolu yakası olarak ikiye ayrılır. Eğer Haliç de doğal bir sınır kabul edilirse, Rumeli tarafı da kendi içinde Beyoğlu ve Fatih olarak ikiye ayrılır. Dünya’nın birçok büyük şehri “ikiz”dir. Bu ikizlik de şehrin ortasından geçen bir akarsudan dolayı ortaya çıkar. En çok bilinen ikiz şehir Buda-Peşte dir. İstanbul da aslında bir ikiz hatta üçüz şehirdir.

DÖRDÜNCÜ İSTANBUL

Karadeniz kıyısı iklim şartları ve ormanları yüzünden İstanbul’un doğal gelişme aksı dışında kalmıştır. İstanbul daha ziyade Doğu-Batı ekseninde büyümüştür. Bu sebeple olsa gerek, üçüncü havalimanı adresi olarak hep bu aksın uzantısındaki Silivri gösterilmişti. Hatta üçüncü köprüden önce devreye girecek Boğaziçi tünel geçişleri de yine bu aks üstündedir. Bu güzergâhlar “gelecekteki değil geçmişteki” trafik yükü hesaba katılarak saptanmıştır. Şimdi anlıyoruz ki dördüncü İstanbul kurulmaktadır. Dolayısıyla eski kent planına dayalı yer seçim hesapları rafa kalkmıştır. Bu yüzden üçüncü köprü güzergâhı ve üçüncü havalimanı adresleri değişmektedir.

Haberin Devamı

YEŞİLKÖY ATATÜRK HAVALİMANI GELİŞTİRİLMELİDİR

On tane İstanbul kurulsa da eşsiz konumuyla gelecekte de İstanbul’un en önemli havalimanı Yeşilköy’deki Atatürk havalimanı olacaktır. Üçüncüsü yapılacak diye bu havalimanının kapasitesini geliştirme yatırımları aksatılmamalıdır. Yıllık 32 milyon yolcu kapasitesiyle, büyüklük sıralamasında Dünya 19’uncusu olan Atatürk havalimanı, 90 milyon yolcu kapasiteli limanlar saat gibi işlerken daha fazla büyüyemez denemez. Hiç tereddüt etmeden yanı başındaki Askeri havaalanı Atatürk’e devredilmeli yakın çevresini kanser gibi saran binalar temizlenmelidir. Eğitim için askeri bir havaalanı gerekiyorsa, Hava Kuvvetlerinin elindeki diğer alanlar bu işi görür. Kaldı ki, mesela Çorlu’da inşa edilecek yeni bir askeri havaalanı Yeşilköy’deki askeri havaalanının Atatürk Havalimanına katılmasıyla yaratılacak katma değere kıyasla, çok düşük bir maliyetle inşa edilebilir.
Son Söz: Dikkat et! Rant avcıları seni hesapla yanıltmasın. 

Yazarın Tüm Yazıları