Tavan fiyat sorunu çözmez

Hürriyet Haber
07 Mayıs 2017 - 20:48Son Güncelleme : 07 Mayıs 2017 - 20:49

TSB Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu, trafikte bir an önce serbest fiyata geçilmesi gerektiğini belirterek, “Aksi halde şirket sayısı azalacak, yabancı çıkışları olacak. Şirket ya da acente iflaslarına kadar olumsuz sonuçlar yaratacak” dedi.

TÜRKİYE Sigorta Birliği (TSB) Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu, trafik sigortasında başlayan tavan fiyat uygulamasının yumuşatılması ve biran önce serbest fiyat uygulamasına geçilmesi gerektiğini söyledi. Aksi halde trafik sigortasında üretim yapan şirket sayısının azalacağını, bunun da oligopol bir piyasa oluşturacağını, Türkiye’ye giren yabancı sermayenin hevesinin kırılacağını, hatta çıkışlar olacağını belirten Eroğlu, şirket ya da acente iflaslarına kadar geri dönülmez olumsuz sonuçlarla karşı karşıya kalınacağını kaydetti.

Akif Eroğlu, tavan fiyat ile sigorta sektöründe ciddi öz kaynak kaybı yaşanacağını vurgulayarak, “Tarife ile getirilen tavan fiyatların uygulanması durumunda bile yılsonuna kadar sektörün 2,3 milyar TL zarar edeceğini öngörüyoruz. Zarar rakamı, 9 milyar TL öz kaynağı olan sektörümüzün sadece 8 ayda, üçte birini eritecek düzeyde. Durum bu kadar ciddi. Bu rakamın sürekli sermaye artırımları ile karşılanmasını beklemek yanlış. Zira sermayedar 10 yıldır trafikteki zararı fonlamaktan yoruldu” dedi.

POLİTİK BASKIYA DÖNÜŞTÜ

Eroğlu, trafik sigortasında yaşanan zararın 2015 yılında bilançoları etkilediğini ifade ederek, şunları söyledi: “Fiyat artışı kaçınılmaz hale geldi. Kamuoyuna bu artışın keyfi olmadığını anlatmaya çalıştık. Avrupa’nın en yüksek hasar frekansına, ama en düşük primine sahip ülkesi olduğumuzu, bu primlerle taahhütlerimizi karışlayamayacağımızı söyledik. Trafik, 18 milyon sürücüyü ilgilendirdiğinden özellikle çok kaza yapan ticari sürücülerdeki prim artışı nedeniyle oluşan seviye, politik baskıya dönüştü. Sonuçta serbest tarifeden vazgeçilerek tavan fiyat uygulaması geldi.”

Tavan fiyatın sorunlara çözüm olmayacağını vurgulayan Eroğlu, “En azından bu geçiş döneminin sürdürebilir ve geri dönülmez hasarlara sebep olmaması için bazı adımlar atılması gerekiyor. Mevcut tarife sistemi ile sorunlar gittikçe artacak. Küçük bazı dokunuşlar ile geçiş dönemi en az hasarla atlatılabilir. Bunun için paydaşların bir araya gelerek farklı bakış açılarını ortaya koymalı. Serbest tarifeye geçmek sorunun kalıcı çözümünün olmazsa olmazı” dedi. Eroğlu, şöyle konuştu: “Trafikte kalıcı çözüm, maddi ve bedeni tazminatı azaltacak tüm tedbirlerin eş zamanlı uygulanmasıdır. Kamuoyunda yaygın anlayışın tersine sektörümüz bu branşta kar etmek değil başa başı yakalamayı hedeflemekte.”

ÇOK KAZA YAPAN KORUNACAK

MEHMET Akif Eroğlu, yeni uygulamanın çok kaza yapan sürücüleri özenli araç kullandırmaya yöneltmeyeceğini belirterek, şunları söyledi: “Tavan fiyat ile iyi ve kötü sürücüye ilişkin ayrım kıstası getirilmiş olmakla birlikte, fiyat öyle baskılanmış durumda ki, özellikle ticari araçlarda çok kaza yapan sürücüleri daha özenli araç kullanmaya yöneltecek bir fiyat değil. Bir diğer ifade ile çok kaza yapanların rahatlıkla tolere edebilecekleri bir fiyat olduğundan böyle bir motivasyon olmayacaktır. Günün sonunda bir yandan maliyetler artarken diğer yandan sosyal açıdan da dikkatsiz sürücülerin yol açtığı kapanmaz yaralar artmaya devam edecektir.”

SİGORTACILAR NE İSTİYOR

- Tavan fiyat yumuşatılsın, serbest fiyata geçilsin.

- Fiyatlar makul arttırılsın.

- Tavan fiyatta aylık değişim oranı yüzde 1’den yüzde 2’ye çıkarılsın.

- Özel-tüzel araç ayrımına gidilsin.

-Primlerden alınan yüzde 5 trafik hizmetleri geliştirme fonu kesintisi kaldırılsın.

- Primlerden alınan yüzde 10 SGK payı yüzde 5’e düşürülsün.

- Tavan fiyat döneminde kısa süreli poliçe yapılmasına izin verilsin.

- Araçlardaki değer kaybı sorunu çözülsün.

- Kanunda yapılan düzenlemelerin yargı tarafından uygulanması için içtihat oluşturulsun.



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı