Tatlıtuğ’un ‘Çapkın polo’su rekor kırıyor

Demet CENGİZ
18.09.2013 - 01:00 | Son Güncelleme:

Mavi, 5 sezondur Kıvanç Tatlıtuğ ile reklam kampanyasını sürdürüyor.

Geleneksel olarak erkek tüketici oranının daha yüksek olduğu jean markalarında Mavi, kadınların da gözdesi oldu. Kıvanç’la çevrelenen ürünler en çok satanlar arasına girerken, ‘Çapkın polo’ ve ‘Delikanlı gömlek’ satış rekoru kırıyor.

TÜRKİYE’de ‘kot’ olarak anılan jean ve denim pazarına ilişkin Ipsos’un verdiği rakam 600 milyon TL. Jean ve denimde, diğer pek çok kategorinin tersine tüketimde erkek oranı kadınların üzerinde seyrediyor; yüzde 60’a yüzde 40 gibi. Mavi’nin toplam satışlarında ise kadın-erkek oranı eşit. Kadınların gözde jean markalarından olan Mavi, erkekteki eksiğini Kıvanç Tatlıtuğ ile 5 sezondur sürdürdüğü reklam kampanyalarıyla kapattı. Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz, “Mavi’de kadın ve erkek dengesi harika bir şekilde devam ediyor. Kıvanç ile erkeklerin denim dışı ürünlere yönelmesini, sepet büyütmelerini sağladık” diyor.

ERKEĞİN İDOLÜ OLDU

Reklam sektörü duayenleri, celebrity (ünlü)-marka işbirliklerinde satışı direkt artıran örneklerin az olduğuna dikkat çekerken, Mavi-Kıvanç işbirliği ticari başarısıyla da konuşuluyor. Cüneyt Yavuz, Kıvanç Tatlıtuğ’u tüketici üzerinde yaptıkladı araştırmalar sonucu seçtiklerini belirterek, erkeklerin idol olarak gördüğünü, Tatlıtuğ’un seçimlerinin peşinden gittiklerini anlatıyor. Kıvanç Tatlıtuğ hem kadın hem de erkek hayranları tarafından izlenen nadir ünlülerden.

ÇAPKIN POLO, DELİKANLI GÖMLEK

Konformist erkek tüketicinin rahat alışveriş yapmak istediğini ve güvenirse harcamalarını artırdığını vurgulayan Yavuz şöyle konuşuyor: “Harcamanın yüzde 30’u erkeklerdendir. Kalanını yüzde 10’u çocuklar için olmak üzere kadınlar yapar. Geçen kampanyada Kıvanç beyaz denim gömlek giydi. Stoklar tükendi, fabrikalar ekstra üretim yaptı. Kıvanç’ın giydikleri hep çok satıyor. Denim dışı ‘Çapkın polo’ ve ‘Delikanlı gömlek’ gibi ürünleri Kıvanç’ın etrafına koyuyoruz; çok satıyor. Polo yıllık yüzde 60, gömlek yüzde 50 büyüyor. ‘Kıvanç’ın seçtikleri’ reyonu en çok ziyaret edilenlerden.”

Rusya’da ‘çok’ büyüyecek

CÜNEYT Yavuz, hazır giyim markalarının jean alanına girmelerini pazarı büyütecek bir gelişme olduğunu belirterek, “Türkiye’de büyüme oranlarımız iyi. Yurtdışında da gayet iyi gelişiyor her şey. Birleşik Arap Emirlikleri’nde 2 olan mağaza sayısı 5’e, Suudi Arabistan’da ise 2’den 20’ye çıkacak” dedi. Yavuz sözlerini şöyle sürdürdü: “Rusya ve Almanya en hızlı büyüdüğümüz pazarlardan. Rusya’da yüzde 100, Almanya’da yüzde 35 büyüyoruz. Rusya’da 26 mağazamız var; 60 tane daha açacağız. ABD’de New York Manhattan’ın yanı sıra Brooklyn’de de mağaza açtık. Bundan sonra ABD ve Kanada’da daha çok mağazalarımız olacak. 2013 yılının sonunda dünyadaki mağaza sayımızı 340’a çıkarmayı hedefliyoruz.”

Üç günde 23 bin soru yağdı

Reklam kampanyasının tanıtımından önce açılan #Kivancasor hashtag’ine üç günde 23 binden fazla soru geldi. 50 binden fazla ‘beğeni’ aldı ve 15 milyon kişiye erişildi.
Cirosu 570 milyon lira oyan Mavi’nin yıllık büyüme oranı yüzde 30.
Mavi yüzde 13 payla jean markaları arasında en büyük oyuncu (Ancak genel olarak bakılınca en LC Waiki yüzde 16-17 ile en çok jean satan marka).
Mavi’nin 250’si Türkiye’de toplam 315 mağazası var. 50 ülkeye yayılan marka 4000’nin üzerinde noktada satılıyor.

Modayı izlemiyor

KIVANÇ Tatlıtuğ, Mavi ile anlaşmasının diğer markaları giymesini sınırlamadığını ancak reklam anlaşmasından önce de Mavi’ye gardrobunda geniş yer verdiğini anlatıyor. Jean’de daha çok dar kesim tercih ettiğini belirten Tatlıtuğ gardırobunu şöyle anlattı: “Düz giyinmeyi severim. Renkli pek giyinmem. Lacivert, beyaz, gri renkler geniş yer tutar. Özel olarak modayı takip etmem.”




EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı