Tatilcileri kızgın kumlar yerine ‘otel sürprizi’ bekliyor

Hürriyet Haber
27.10.2003 - 00:00 | Son Güncelleme:

Şeker Bayramı tatilini Kızıldeniz'ın kızgın kumlarında geçirmeyi planlayan Türk tatilcilerini şimdi tatillerini rezil bir otelde geçirme tehlikesi bekliyor. Bu da, bazı seyahat acentelerinin gazetelere verdikleri ilanlarda, anlaşma yapmadıkları otelleri pazarlamaya çalışmasından kaynaklanıyor.DOKUZ günlük Şeker Bayramı'nı fırsat bilen bazı seyahat acenteleri, gazetelere verdikleri ilanlarda, anlaşma yapmadıkları otelleri bile pazarlamaya başladı. Şimdi, dokuz günlük Şeker Bayramı tatilini Kızıldeeniz'in kızgın kumlarında dalarak geçirmeyi planlayan Türk tatilcileri, rezarvasyon yaptırdıkları otel yerine, o anda boş bulunan rezil bir otellerde geçirme tehlikesi bekliyor. ETS Genel Müdürü Murat Ersoy, bazı seyahat acentelerinin gazetelere verdikleri ilanlarla tüketicileri yanılttığına dikkat çekerek, ‘‘Mısır'ın Kızıldeniz sahillerindeki dalış merkezi Hurghada'da bulunan Le Meridien Makadi Oteli'nin Türkiye'de ki tek yetkili satış acentesi biziz. Le Meridien Makadi'yle yaptığımız anlaşmaya göre, bu otelin Türkiye'de ki pazarlamasını sadece biz yapabiliyoruz. Bu otele bizim dışımızda başka bir seyahat acentesinin bırakın tur götürmeyi, Türkiye'den bir tek müşteri dahi götürmesi mümkün değil’’ dedi.Buna rağmen bazı seyahat acentelerinin, geçtiğimiz Kurban Bayramı'nda olduğu gibi bu bayram da gazetelere ilanlar vererek, Le Meridien Makadi'yi pazarlamaya çalıştığına değinen Murat Ersoy, ‘‘Gazetelere verdikleri ilanlarla tüketicileri yanıltan bu acenlerin cezalandırılması için, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Reklam Kurulu'na da şikayet edeceğiz’’ dedi.Bu acentelerin aynı uygulamayı geçtiğimiz Kurban Bayramı'nda da yaptıklarına dikkat çeken Murat Ersoy, ‘‘Bu acenteler, Kurban Bayramı'nda da gazetelere ilanlar vererek, Mısır'ın Kızıldeniz sahillerindeki dalış merkezi Hurghada'da ki Meridien Makadi Oteli pazarlamışlardı. Ancak, Hurghada'ya götürdükten sonra, Meridien Makadi Otel'de, ‘yer yok' diyerek, rezervasyon yaptıranları boş buldukları otellere yerleştirmişlerdi. Böylece, turlara katılanların tatilini zehir etmişlerdi. Şimdi, aynı oyunu yeniden sahneye koyuyorlar. Bu kez, 6 bin tatilcinin tatili zehir etmeye hazırlanıyorlar’’ dedi.YANILTICI REKLAMTüketici Yasası’nın 16'ncı maddesine göre, ticari reklam ve ilanların yasalara ve genel ahlaka uygun, dürüst ve doğru olmaları gerekiyor. Tüketiciyi aldatıcı, yanıltıcı ya da onun tecrübe ve bilgi noksanlıklarını istismar edici reklamlar ve ilan yapılamıyor. Reklam Kurulu'da, ticari reklam ve ilanlarla ilgili bu ilkelere uyulmayanların cezalandırılmasını ve bu tür reklam ve ilanların yayınlandan kaldırılmasını sağlıyor. Seyahat acentelerinin de, pazarladıkları tesislerle ilgili gazetelere verdikleri ilanlar da bu ilkelere uymaları gerekiyor.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı