"Mesude Erşan" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Mesude Erşan" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Mesude Erşan

Taşıtlarda uzun süre oturmayın

Saatler süren ve oturmayı gerektiren yolculuklarda başgösteren diz kapağı hastalığı seyahatinizin daha başında keyfinizi kaçırabilir.

Dizin uzun süre bükülü kalmasının tetiklediği diz kapağı sorunlarıyla başetmek için birkaç ipucu veriyoruz bugün... Bunları sadece seyahatlerde değil, günlük yaşamınızda da uygularsanız soruna veda etmeniz daha da kolaylaşır.

Bunun için: Uzun süre oturur pozisyonda kalmayın.

Ağrı oluşmadan sık sık dolaşın, dizlerinizi uzatın.

Diz çevresi kaslarınızı kasıp gevşetin.

Diz kapağını nazik şekilde, ileri, geri, içe dışa hareket ettirin.

3-4 saatte bir, 15-20 dakika buz uygulayın.

Bu ağrınızı en etkili ve en çabuk şekilde azaltır.

Yüksek topuklu ayakkabılarla uzun süre ayakta kalmaktan kaçının.

Egzersiz olarak step yapmak diz kapağı hastalığı olan hastalara kesinlikle tavsiye edilmiyor.

Dizler üzerinde durmaktan veya çömelmekten kaçının.

Dizin önünde veya yan tarafında hissedilen ağrıların en önemli nedenlerinden olan diz kapağı hastalığı, sadece seyahatlerde değil, sinema, tiyatro etkinliklerde, merdiven inip çıkarken, çömelip kalkarken de ağrılara yol açıyor.

Ayak, bacak ve kalça biyomekanik bozuklukları, (düz tabanlık gibi) diz çevresi kas güçsüzlüğü, bacak arkası kaslarındaki aşırı gerginlik, diz çevresi bağlarda kısalıklar diz kapağı hastalığına yol açıyor.

Tüm bu faktörler diz kapağının duruşunun bozulmasına ve aşırı yük binmesine neden oluyor.

TEDAVİ STRATEJİLERİ

Uzmanlar tedavi için şu stratejileri öneriyor:

Tabanlık veya ortopedik ayakkabı giyerek anormal biyomekanik yapıyı düzeltmek

Diz çevresindeki kasları güçlendirmek

Kısa ve gergin kas ve yumuşak dokuları germek

Masaj

Dizlik kullanımı

Gerekli görmesi halinde fizik ve ilaç tedavisi.
X