ANKARA HABERLERİ

Taşımacılıkta haksız rekabeti engelleyin

Hürriyet Haber
23 Ekim 2011 - 00:00Son Güncelleme : 22 Ekim 2011 - 20:39

TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, uluslararası taşımacılığa imkan veren C2 yetki belgesine sahip yük ve yolcu taşıyan araçlara ucuz mazot alma hakkı verildiğini hatırlatarak, “C2 belgeli araçlar, almış oldukları ucuz mazotla Türkiye’de çalışıyor. Bu önlenmeli” dedi.

Hürriyet Haber

TÜRKİYE Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) tarafından düzenlenen eğitim semineri, Antalya’nın Alanya ilçesine bağlı Okurcalar beldesindeki Justiniano Club Park Conti Otel’de başladı. Federasyona bağlı il ve ilçelerdeki 250 oda başkanın katılımıyla başlayan  seminer, 29 Ekim’e kadar 3 grup halinde sürecek.
Başbakanlığa sunduk
Seminerin açılışında konuşan TŞOD Başkanı Fevzi Apaydın, daha sonra  gazetecilere yaptığı açıklamada, şoför esnafının en önemli sorunlarından birinin  mazot fiyatlarının yüksekliği olduğunu kaydetti. Apaydın, yük ve yolcu  taşımacılığı yapan esnafa, ödediği vergiye göre ucuz akaryakıt imkanı sağlanması  için hazırladıkları dosyayı Başbakanlık ve Maliye Bakanlığı’na sunduklarını,  ancak bir sonuç alamadıklarını söyledi.
Çalışmalar sürüyor
Uluslararası taşımacılığa imkan veren C2 yetki belgesine sahip yük ve  yolcu taşıyan araçlara ucuz mazot alma hakkı verildiğini de ifade eden Apaydın,  “Ancak C2 belgeli araçlar, almış oldukları ucuz mazotla Türkiye’de çalışıyor.  Bunu önlemek için Ulaştırma Bakanlığı’nda girişimlerimiz oldu. Ya C2 belgesi  herkese verilsin ve yurt dışına gitme imkanı doğsun ya da C2 yetki belgesi alıp  da uluslararası yük taşıyan araçlar Türkiye içinde yük taşımasın. Bunun için  çalışmalarımız devam ediyor” diye konuştu.
Apaydın, bir gazetecinin, turist taşıyan otobüslerde yedek şoför  bulundurulmamasının kazalara neden olduğunu hatırlatması ve yeterli denetimin  yapılıp yapılmadığını sorması üzerine, şöyle konuştu:
Denetim zamanlı olmalı
“Yasalara baktığınızda doğru yapıldığını görüyorsunuz, ama denetleme  zayıf. Avrupa’da bir otobüs şoförü seyahat sırasında zamanı dolmuşsa kontağını  kapatıp, belli bir saat istirahat ediyor. Ondan sonra yola devam ediyor. Bizde  ise çift şoför çalıştırma şartı getirilmiş, ama buna uymayan gerek firmalar,  gerekse yolcu taşıyan yük taşıyan kamyoncular, yolcu taşıyan otobüsler var. Bu  tamamen denetim eksikliğidir. Biz bu denetimin de zamanında yapılmasını  istiyoruz. Cezalandırılmasını istiyoruz. İnsan, canlıların en kıymetlisidir. Geri  dönmesi de mümkün değildir.”

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA ve İHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Taşımacılıkta haksız rekabeti engelleyin haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.


    ANKARA YOL DURUMU
    Ankara1 DERECE
    Yol durumu »
    ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ
    24 Ağustos 2017, Perşembe
    • İmsak
      04:13
    • Guneş
      06:01
    • Öğle
      13:02
    • İkindi
      16:46
    • Akşam
      19:41
    • Yatsı
      21:15
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı