Eğitim Haberleri

    Tarım işçisi öğrencilerin sayısı belirlenecek

    A.A.
    16.10.2007 - 11:17 | Son Güncelleme:

    Eğitim-Sen Genel Merkezince, 24 ilde “Mevsimlik Tarım İşçiliği Nedeni ile Eğitimine Ara Veren İlköğretim Öğrencileri Araştırması” yapılıyor.

    Eğitim Sen Merkez Kadın Sekreterliğince, tarım işçisi ilköğretim okulu öğrencilerini belirlemek amacıyla “Mevsimlik Tarım İşçiliği Nedeni ile Eğitimine Ara Veren İlköğretim Öğrencileri” konulu araştırmaya başlandı.

    Araştırma kapsamında, Adana, Adıyaman, Ağrı, Aydın, Batman, Bingöl, Bitlis, Bursa, Diyarbakır, Gaziantep, Giresun, Hakkari, Iğdır, Kars, Konya, Manisa, Malatya, Mardin, Muş, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak, Tunceli ve Van'da tarım işçisi ilköğretim öğrencilerinin sayısı belirlenecek ve bu soruna yönelik çözüm önerileri geliştirilecek.
    Eğitim Sen Merkez Kadın Sekreteri Elif Akgül Ateş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'de yoksullaşmaya paralel olarak mevsimlik tarım işçiliği ile geçinen hane sayısının her geçen gün arttığını söyledi.

    OKULLARDA AÇILDIKTAN 1 AY SONRA DÖNÜYORLAR

    Tarım işçiliği sezonunun her yıl eğitim öğretim yılı sona ermeden başladığını ve okullar açıldıktan sonra sürdüğünü kaydeden Ateş, bu durumda her yıl ailesiyle tarım işçiliğine giden binlerce ilköğretim öğrencisi çocuğun eğitim yılı sona ermeden okullarını terk ettiğini ve okulların açılmasından en az 1 ay sonra dönebildiğini bildirdi.

    Araştırmada, her yıl okulu erken bırakıp geç başlayan tarım işçisi ilköğretim öğrencilerinin yaklaşık sayısını bulmak, yaşanan durumdan çocukların eğitim durumlarının, okuldaki başarılarının nasıl etkilendiğini tespit etmeyi hedeflediklerini ifade eden Ateş, çözüm önerileri üretmeyi amaçladıklarını belirtti.
    Araştırmanın mevsimlik tarım işçiliğinin yoğun olduğu il ve ilçe merkezleri ile bağlı bulunan köylerdeki ilköğretim okullarını kapsadığını açıklayan Ateş, mevsimlik tarım işçiliğinin yoğun olduğu illerdeki ilköğretim okullarında yaklaşık kaç öğrencinin tarım işçiliğine gittiğinin tespit edileceğini kaydetti.

    ÇOCUKLAR OKULDAN KOPUYOR

    İlköğretim okullarında öğretmenlerden tarım işçiliği nedeni ile okula erken ara verip geç başlayan öğrencilerin okulda yaşadıkları sorunlara ilişkin görüş ve çözüm önerilerinin alınacağını ifade eden Ateş, şöyle dedi:
    “Araştırmayı rapor haline getireceğiz ve ilgili yerlere sunacağız. Raporda, çözüm önerileri de yer alacak. Yoksulluğun yoğun yaşandığı illerde tarım işçisi aile sayısı fazla. Bu aileler çalışmak için başka illere gittikleri zaman çocuklarını da beraberlerinde götürüyor ve birlikte çalışıyorlar. 7 yaşındaki çocuklar, çok düşük ücretle tarlalarda çalışıyor. Bu çocuklar fiziksel ve psikolojik açıdan eziliyor. Okula geç başlayan ve erken bırakmak zorunda kalan tarım işçisi öğrenciler okula adapte olamıyor. Adapte olamadıkları için okuldan kopuyorlar. Diğer çocuklarla uyum sağlamada zorlanıyorlar. Bir dışlanmışlık yaşıyorlar. Bu da çocukları psikolojik olarak yıpratıyor. Bu çocukların sorunlarının çözümlenmesi gerekiyor. Bu konuda önemli adımlar atılması lazım. Bunun için çözüm önerilerinin yer aldığı bu araştırmayı yapıyoruz.”

    “DERSLERİMİ ÇALIŞAMIYORUM”

    Diyarbakır'da pamuk ve fındık gibi ürünleri toplamak amacıyla bazı aileler batı illerine gitmeyi tercih ederken, bazı aileler de merkez ve ilçelerde çocuklarıyla pamuk topluyor.

    Diyarbakır Ergani kara yolu 10. kilometresinde pamuk toplayan çocuklardan 12 yaşındaki İbrahim Duman, Şair Nesimi İlköğretim Okulu 6 sınıf öğrencisi olduğunu, 8 kardeşiyle her yıl pamuk topladıklarını söyledi.

    Sabah okula gittiğini, öğlen saatlerinde de pamuk topladığını ifade eden Duman, “Pamuk toplamaya geldiğim için derslerimi çalışamıyorum. Pamuk topladıktan sonra çok yoruluyorum, eve gidince de ders çalışacak gücüm kalmıyor. Bazı arkadaşlarım başka illere gittiği için okula geç başlıyorlar” diye konuştu.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı