Tarihi gecenin iki kadın komutanı

Güncelleme Tarihi:

Tarihi gecenin iki kadın komutanı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 06, 2016 17:23

Dev bir sektör ve iki büyük şirketin yer aldığı savaş 4 Şubat gecesi başladı. Bu savaşın önemi ise iki kadın kahramanıydı...

Haberin Devamı

4 Şubat Perşembe’yi Cuma’ya bağlayan gece, belki de Türk müzik tarihine geçen en heyecanlı saatlerin yaşandığı gece oldu.

Perşembe gecesi saat 21.00’da, dünya müzik devi Apple, Türkiye’de de yayına başladı.

***
Yayın başladığı an, Türkiye’nin en büyük müzik yayımcı kuruluşları, ekiplerini acil toplantılara çağırdılar.
Çünkü Apple, 191 Türk yapımcı şirkete ait, 200 bine yakın şarkıyı, bu şirketlerle hiç bir anlaşma yapmadan yayına sokmuştu.

Tarihi gecenin iki kadın komutanı
***
Müzik sektörünün bu tarihi gecesinde uyumayan iki kadın vardı.
Tabii bunların birincisi Apple Music Türkiye iletişim lideri Füsun Feridun’du.
Öteki ise, pazardaki en büyük rakibi Spotify’ın Türkiye Başkanı Ergül Çivi.

***
Bugüne kadar Türk ekonomisinin hiç bir sektöründe, böyle büyük pazar savaşının iki tarafında da kadın yöneticilerin bulunduğu bir mücadeleye tanık olmadık.

***
Size bugün bu büyük sektördeki savaşın 2 kadın kahramanını anlatacağım.
Bu aynı zamanda tarihi gecenin de hikayesi olacak.
Ama ondan da önemli başka bir gelişmeyi de anlatacak bu hikaye.
Ekonomide kadınların sahneye çıkışını...

HİKAYE 1:

Haberin Devamı

Apple’ın enstrüman çalan tweet’çi lideri

İlk bakışta, sakin ve mesafeli bir profil çiziyor.
Yüz ifadelerinde büyük değişimler gözlemiyorsunuz.
Apple Music Türkiye İletişim Lideri Füsun Feridun’la tanıştığımda aldığım ilk izlenim buydu.
Ancak konuştukça, sosyal tarafını keşfediyorsunuz.
Dünya ve Türkiye meselelerine hakim, konuştuğu insanı önceden iyi araştırmış bir profil görüyorsunuz.
Müzik savaşının iki kadın yöneticisinden biri olan Füsun Feridun 1972 doğumlu. Yani 44 yaşında.

MÜŞTERİ ODAKLI

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu.
Meslek kariyeri ilginç bir güzergah izlemiş.
Art Group Reklam Ajansında müşteri temsilcisi olarak başlamış. Daha sonra Türkcell’de Pazarlama iletişim koordinatörü olarak çalışmış.

Tarihi gecenin iki kadın komutanı

Füsun Feridun

Siemens, AstraZeneca ve Avea’da da aynı alanda çalışmış.
Bu da onu “Müşteri ve tüketici odaklı” bir yönetici yapıyor.
En önemli avantajlarından biri bu.
Medya Cat dergisi tarafından 2012 yılında, en başarılı 10 iletişimcisinden biri seçilmiş.

SOSYAL MEDYADA AKTİF

Füsun Feridun Twitter’ı aktif kullanan biri.
1106 takipçisi var. 
Takip ettiği hesap sayısı ise 699...
Yani, başkalarını da merak eden ve takibe alan bir “Ego’ya” sahip…
Attığı tweetler, karakteri hakkında da epey bilgi veriyor.

(*) Mesela 12 Ocak günü “Normallik” kavramını sorgulayan şöyle bir tweet atıyor:

“Normal”i sorgulayan Bülent Ortaçgil’in “Normal’i’ cuk oturdu. Biri anlatsın hemen nedir normal yav yoksa ben miyim anormal..”
Demek ki o sakin görünüşün altında kendini ti’ye alabilen bir kişilik var.

FENA ELEŞTİRİYOR 

(*) Müzikçi ama şehitler konusunda çok duyarlı.Davit Bowie’nin öldüğü gün durmadan RİP yazanlara, 15 şehiti hatırlatıyor.(*) Ama Motörhead üyesinin öldüğü gün şu tweeti atmayı da ihmal etmiyor:“Hızlı yaşadı ama genç ölmedi...”

(*) Gittiği restoranda, lagos balığının iyi pişirilmemesini açıkça yazacak kadar kamusal eleştiri cesaretine sahip.

(*) Müzik sektörü ile ilgili bilgileri sık sık sosyal medyada paylaşılacak kadar da müzik sektörü ile yakından ilgili.

(*) Apple’ın patron Tim Cook, Paris saldırısına ölenleri anan bir tweet attığında onu anında paylaşacak kadar da kurumsal kültürü ve bağlılığı var.

(*) “Wired”, “Deezed” gibi öncü dergileri izliyor.Aynı zamanda “Harward Business” ve “Stanford Business” gibi işlekmeciliğin baba klasiklerini de okuyor ve retweetliyor.

(*) Bir başka özelliği ise enstrüman çalması.Eşi müzisyen. Kendisi de enstrüman çalıyor.

HİKAYE 2

Haberin Devamı

Derdini her platformda gülerek ‘TED’ başarısıyla anlatan kadın

İlk tanışmamda bende bıraktığı izlenim şu:
Çok güleryüzlü, dostça ve fikirlere açık bir kadın.
Ürününü anlatırken, empoze eden hiç bir tonlaması yok. 
Daha çok sizin fikrinizi dinlemeye açık bir karakter.
Sattığı ürün hakkında her bilgiyi veriyor, ama ağzından “Benim ürünüm en iyisidir” cümlesi çıkmıyor.
Bu da, size iyi geliyor.
1982 doğumlu. 
Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü mezunu.
Rakibinden farklı olarak, onun kariyeri daha çok dijital şirketlerde geçmiş.
Microsoft gibi, dijitalin ilk kabesi sayılan yerden başlamış kariyeri.
MSN ve Skype gibi çok yaygın dijital şirketlerin reklam platformlarında çalışmış.
Son görevindeki ünvanı “Kıdemli müşteri temsilcisi…”
Yani o da müşteri ve tüketici odaklı bir yönetici.
Rakibine avantajı, dijital platform tecrübesinin daha fazla olması.Uluslararası dijital bir devden, genç, yeni bir dijital deve geçerek çalışması, yeniye yatırım ve ileriyi görme konusundaki açıklığını da gösteriyor.
Dijital platformları ve konferansları çok iyi kullanıyor.
Spotify’ın ikinci lansmanını Webrazzi konuşmalarında yapmış.
Ayrıca orada yaptığı sunumlar bir TED konuşması kadar başarılı.
Spotify kuralları gereği ürünü hakkında rakam vermekten kaçınıyor.
Ama kullanıcı profilleri üzerine çok önemli sonuçları açıklıyor.
Kimler hangi saatte ne tür müzik dinliyor, duştan sonra neler dinlenir anlıyorsunuz.
Bir de Spotify müşterisinin cinsiyet dağılımını şöyle anlatıyor:Yüzde 46 kadın, yüzde 54 erkek...
Psikolojik avantajı: Apple’ın pazara gelişi için “İyi bir rekabetin olması, bizim için de çok iyi bir şeydir” diyecek kadar öz güveni ve gerçekçiliği var.

Tarihi gecenin iki kadın komutanı

Ergül Çivi

KARAKTERİNİ ELE VERİYOR

O da iyi bir Twitter kullanıcısı.639 takipçisi var.
Takip ettiği hesap sayısı ise 489...

(*) Attığı son tweet, yöneticilik anlayışı hakkında da ipucu veriyor:“Spotify Türkiye büyüyor. İlgilenenler bana ulaşabilir...”Demek ki çalışacağı personelle direk ilişki kuracak kadar açık.

(*) Mustafa Koç öldüğü gün bir tweet atmış.Bu da, kamusal psikolojiye dikkat ettiğini gösteriyor.

(*) Türkiye hakkındaki düşüncesini ise şu tweeti anlatıyor:“O kadar güzel bölünmüşüz ki birleştirmeyi başarırsak ortaya çıkacak tek şey ya sanat eseri olacak ya da çöp...”
Küresel olmakla birlikte kafası Türkiye modernitesinde olan bir kadın.Mesela şu tweeti:“Sanırım Keanu Reeves te Amerika’nın Nejat İşler’i...”
“Uzayla ilgili filmlerde neden hep mısır tarlası var” diye bir tweet atmış.
Bu da, kafasının, benim kafamın da dolaştığı yerlerde dolaştığını gösteriyor.Bilim, korku filmi, merak...

Haberin Devamı

BÜYÜK SAVAŞTA İKİ TARAFIN KOZLARI VE DEZAVANTALARI

Spotify: Erken kalkan daha mı çok gider

(*) Türkiye Pazarına erken girdi. Erken girmenin avantajlarını kullanıyor.
(*) Elinde Apple gibi bir işletici ve dev bir telefon markası yok, ama Vodafone’la yaptığı anlaşma sayesinde, 20 milyonluk potansiyel bir kullanıcıya ulaşma imkanı var.
(*) Sekiz yıllık uygulama, Spotify’a ciddi bir Know How kazandırdı. Elindeki yazılım kuvvetli.
(*) Ana ekranları çok basit, sistem kolay ve kullanıcı dostu.
(*) Son ana kadar Apple’ın elindeki en büyük kozlardan biri Beatles arşivininin dijital yayın hakkını iTunes’da tutmasıydı. Ancak Beatles’ın yayın haklarını elinde bulunduranlar, geçen ay arşivi bütün streaming şirketlerine açınca, Spotify bir son dakika golü attı.
(*) Shazam’dan tesbit edilen şarkıları direk Spotify’a aktarma imkanı vardı ama bu imkan son zamanlarda çok zor hale getirildi.

Haberin Devamı

Apple: Büyük olmak ‘Big Think’ kabiliyeti verir mi

(*) Şirketin müthiş bir pazarlama ve dijital olan herşeyi paraya çevirme gücü var.
(*) İTunes’dan gelen büyük bir müzik gücüne ve tecrübesine sahip.
(*) Kendisi aynı zamanda bir sistem işleticisi ve aparey üreticisi olduğu için, sattığı iPhone ve iPad gibi aletler yoluyla avantajlı bir pazarlama yapma imkanına sahip.
(*) Shazam’la İTunes sırasında yaptığı işbirliği sayesinde şarkıya daha kolay ulaşma imkanı veriyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!