‘Taraftar Hattı’nı dışa açtı, Barca’nın maçlarını Türkiye’de ‘cep’e taşıdı

Erkan ÇELEBİ
09.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

AVEA ‘Taraftar Hattı’yla futbolda yürüttüğü abone rekabetini yurtdışına da taşıdı. Avea, FC Barcelona’yla yaptığı anlaşma çerçevesinde, Türkiye’de resmi telekomünikasyon iş ortaklığı kurdu. Avea aboneleri böylece, Barca’nın maçlarını da cep telefonundan izleyebilecek.

AVEA, 4 büyük takımla yürüttüğü telekomikasyon işbirliğini şimdi de Avrupa’ya taşıdı. Avea, dünyanın en iyi futbol kulüplerinden FC Barcelona’nın (FCB) 2012-2013 sezonu sonuna kadar “Türkiye Resmi Telekomünikasyon İş Ortağı” oldu. İşbirliği anlaşması Barcelona’nın ünlü Nou Camp stadyumunda imzalandı. Avea, Türkiye’de 2 milyon Barcelona taraftarına markalı ürünlere, mobil içerikleri, FCB’ye özel tarifelere ve diğer GSM hizmetlerine ulaşma imkanı verecek. Ayrıca Avea müşterileri FCB’nin Nou Camp Stadyumu’nda oynayacağı maçlara hediye bilet ve takım imzalı forma kazanma şansı yakalayacak.

Hedef 100 bin yeni abone

Avea CEO’su Erkan Akdemir, Kartalcell, Fenercell, GS Mobile ve Trabzoncell’in 900 bin olan abone sayısının 1 milyona ulaştırmayı hedeflediklerini belirterek, şöyle konuştu: “Geçen yıl 45 milyar doları bulan spor alanındaki global sponsorluk pazarının 2012’de 60 milyar dolara çıkması bekleniyor. Dünyanın yüzde 70’i futbolla ilgileniyor. Futbol çok büyük bir olay. Avea da spor yatırımlarıyla
Türk futbolunun gelişimine ve marka değerine katkıda bulunuyor. Sağladığımız destekle kulüplerimize önemli oranda kaynak oluşturuyoruz. Bugün Avea’nın reklam bütçesi içerisinde futbolun payı yüzde 15.”

Barcelona’ya özel tarife

Erkan Akdemir, Barcelona’yla yaptıkları işbirliğinin kendi türünde Türkiye için ilk olduğunu ifade ederek, şunları anlattı: “Türkiye’deki futbol kulüpleriyle başlattığımız iş modelinin sınırlarını Türkiye dışına taşıyoruz. FC Barcelona’ya özel tarife ve diğer GSM hizmetlerini müşterilerimize sunuyoruz. Türkiye’deki futbol kulüpleriyle KartalCell, FenerCell, GSMobile ve TrabzonCell markaları altında başlattığımız iş modelinin sınırlarını Türkiye dışına da taşıyarak FC Barcelona ile de Barcelona’ya özel tarife ve diğer GSM hizmetlerini müşterilerimize sunuyor olacağız. Bu tür işbirlikleri için dünyada başka takımlarla da görüşüyoruz.”

Türk minikleri Barcelona’da

Avea, aynı zamanda FC Barcelona işbirliği kapsamında yeni bir sosyal sorumluluk projesi başlattı. “FCB Avea Camp-Türkiye’nin Minikleri, Dünyanın Yıldızları” projesi kapsamında Türkiye Okul Sporları Federasyonu ve bağlı bulunduğu kurum olan Gençlik Spor Genel Müdürlüğü olmak üzere Türkiye’nin önde gelen spor kulüplerinin de desteğiyle Türkiye’den seçilecek ilköğretim çağındaki çocuklar, FC Barcelona tesislerinde Barcelona altyapı antrenörlerinden eğitim alma imkanı bulacak. Akdemir, bu projeyle ilk etapta 16 yetenekli Türk çocuğunun Barcelona’nın altyapısında 1 hafta süreyle eğitim alacağını bildirdi.

Guardiola’nın formasını verdi

FC Barcelona Yönetim Kurulu Üyesi Manel Arroyo i Perez, telekominikasyon işbirliği anlaşması nedeniyle Nou Camp stadında düzenlenen tören sırasında Avea CEO’su Erkan Akdemir’e teknik direktör Guardiola’nın Barcelona’da giydiği 4 numaralı formasını hediye etti. Perez, “Guardiola’nın bu formasını daha sonra hiç bir futbolcuya vermemiştik. İlk kez size veriyoruz” dedi. Tören sırasında statta bulunan izleyiciler de Perez’le birlikte 4 numaralı formayla poz veren Akdemir’i görünce, yeni transfer zannederek fotoğraf çektiler.

İki ülkenin hayalleri futbolla birleşiyor

FC Barcelona Yönetim Kurulu Üyesi Manel Arroyo i Perez, Avea’yla yapılan anlaşmayla iki ülkenin hayellerini sporun birleştirdiğini belirterek, “Artık Türkiye’deki futbolseverlerle birlikte olabileceğiz. Bu anlaşma sadece telekomikasyon işbirilğini kapsamıyor. Türk genç sporcularının isimlerini sadece Türkiye’de değil Barcelona’da da duyurmasına imkan sağlayacak. Bu işbirliği ilerde bu statda oynayacak Türk çocuklarının ilk temelini de atmış olduk” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı