Tanıtımda özgün eser ön plana çıkartır

Güncelleme Tarihi:

Tanıtımda özgün eser ön plana çıkartır
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2009 00:00

SORU: Tanıtımda görsel malzeme ve taşıyıcıların beklenen sonuçların elde edilmesinde çok önemli olduğunu biliyor, her dönemde farklı malzeme ve taşıyıcıların kullanıldığını görüyoruz.

Bu kapsamda görsel malzeme olarak sanatçılar tarafından üretilmiş özgün eserlerin kullanılmasıyla daha çok ilgi çekilebileceği konusundaki görüşlerimizi sizlerle paylaşmak ve görüşlerinizi almak istedik. Bilge AYDINLI

YANIT: Tanıtıcı malzemenin taşındığı kaynağın özgünlüğü, hatırlanabilirliği ve kalıcılığı, ona reklâm aracı olmanın da ötesinde bir değer yüklemektedir. Günümüzde, elektronik ortamlarda müzik ve hareketli motiflerle sunulan tanıtıcı malzeme yazılı medyada da saklanabilir bir biçime kavuşturulabilir.
Tanıtım deneyimleri yıllara dayanan Türkiye, düzenlediği tanıtım kampanyaları ile tüm dünyaca örnek alınan yeniliklerin öncüsü olmuştur. On yıldır çeşitli şekillerde geliştirilerek uygulanan bu modelde, gerçekleştirecek yeniliklerle kullanılacak görsellerin sanatçılar tarafından hazırlanan, ülkemizi anlatan özgün eserlerden oluşması, kampanyaya yeni bir çekicilik katacaktır. Örneklerini önceki yıllarda gördüğümüz, ressamlarca hazırlanmış afişlerin ülkemize getirdiği ödüller bu görüşümüzü desteklemektedir. Türkiye’nin Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu(TTOK) tarafından hazırlanan ilk tanıtım afişleri, yayınlar ve siyah-beyaz fotoğrafların kullanıldığı afişler halen birer koleksiyon parçası değerindedir.
Ressamlar zaman zaman Deniz ressamı, Donanma Ressamı, Boğaziçi Ressamı gibi ön plana çıkardıkları konularla anılmaktadır. Bu kapsamda yöresel, doğal, tarihi ve kültürel kaynaklarımızı değerlendiren ressamlarımızın Turizm Ressamlığı gibi bir anlayış temelinde toplanması, üretilen eserlerin de özgün ve kalıcı tanıtım malzemeleri olarak kullanılması önerilebilir. Elde edilecek eserlerin turizm işletmelerinde, panolarda, hediyelik ve hatıra eşyalarda da birer motif olarak değerlendirilmesi mümkün olabilir.
1960 lı yıllarda PTT’nin çıkardığı iller pul serisinin yeniden basılmasının tanıtımda etkili olacağını ve bu pullarda fotoğraf yerine bu tür grafik ve karakteristik resimlerin kullanılabileceğini düşünüyorum.
Sanatçılarımızın katkısı ile üretilecek olan eserlerin elde edilmesi düşüncesi, TÜROFED’çe benimsenen, Anadolu’nun zengin kaynaklarının sanatı öne çıkaran çeşitli etkinliklerle değerlendirilmesi hedefimizle de uyum sağlamaktadır.
Bilindiği gibi, tanıtımın başarısı çeşitli araçlarla sunulan öğelerin yerlerinde görülmesi arzusunu uyandırabilmesiyle ölçülmektedir. Sanatçıların eserlerine katacakları yorumlar, yerinde görme arzusunun uyandırılmasına sağlanacak olan katkıyla başarı üzerinde etkili olabilecektir.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!