Tanıtım atağına geçin turizminizi patlatın

Nuran ŞEFKATLİOĞLU KUŞADASI (Aydın), (DHA)
28.11.2001 - 01:57 | Son Güncelleme: 28.11.2001 - 01:57

Dünyanın önde gelen tur operatörlerinden, İngiltere'deki Sunworld- JMC'nin Genel Müdürü Seamas Glinn, Türkiye'de zor yıllar geçiren turizm sektörünün yıldızının parlayacağını söyledi. Glinn, 11 Eylül'deki terör olaylarının ardından dünyanın Türkiye'yi anladığını belirterek, ‘‘Şimdi etkin bir tanıtımla, milyonlarca turist Türkiye'ye getirilebilir’’ dedi.

2002 sezonu öncesi bağlantı ve incelemeler yapmak üzere Türkiye'ye gelen Seamas Glinn, 11 Eylül'de ABD'deki ikiz kulelere gerçekleşen saldırının ardından tüm dünya turizminin darbe yediğini, insanların uçağa binmeye korktuğunu söyledi. Seamas Glinn, bu acı olayın ardından yaşanan gelişmelerin Türkiye'nin lehine olduğunu belirterek sözlerini şöyle sürdürdü:

‘‘Yıllarca terörle mücadele eden Türkiye'yi dünya anladı. Diğer yandan NATO'nun tek Müslüman ülkesi Türkiye'ye büyük görev düştü. Türkiye'nin imajı farklılaştı. AB'nin Türkiye'ye bakışı değişti. Bu gelişmeleri Türk hükümeti çok iyi değerlendirmeli ve tanıtım atağına geçmeli. Turistik bölgelerde betonlaşma önlenmeli, yeşillendirme, çevre düzenlemelerine ağırlık vermeli. Deniz, tarih ve kültürel değerler en iyi şekilde korunmalı ve tanıtılmalı. Önümüzdeki yıllarda Türkiye dünya turizminde önemli bir yer edinecek. Satışlar patlayacak. Ancak Türkiye günlük planlamalar yapmamalı, ileriye dönük düşünmeli. Olaylar yatışırsa, 2002 sezonundan itibaren güzel gelişmeler olacak. Dünyanın her tarafından gelen turistler, Türkiye'nin bir İran, Irak olmadığını görecek. Bu en büyük yatırım.’’

Betonlaşma ve deniz kirliliği yüzünden Kuşadası'ndan çekildiklerini, ancak son üç yılda olumlu gelişmelerin kendilerini yeniden bu bölgeye yönelttiğini kaydeden Seamas Glinn, ‘‘Plajlardaki düzenlemeler, ağaçlandırma, ilçeyi yeniden gözde yapacak. Kuşadası yeniden dünya listelerine girecek’’ diye konuştu.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı