Tam Türkiye’nin otomobili

Hürriyet Haber
12.08.2015 - 13:14 | Son Güncelleme:

Sedan, otomatik, dizel, büyük bagajlı, geniş yaşam alanlı, az yakar, iyi kaçar… İşte tam Türkiye’nin aradığı otomobillerden biri: Hyundai Accent Blue, dizel ve otomatik.

Hyundai Accent Blue farklı tarzıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başaran otomobillerden biri. Hyundai markasının son dönemlerde benimsediği iddialı hatlara sahip tasarım lisanından, payına düşeni almış durumda. Baktığım zaman kesinlikle iyi göründüğünü ben de söyleyebilirim.


Boyutlarıyla B ile C segmenti arasında yer alan bir model olan Accent Blue, yollara ilk çıktığı andan itibaren önemli bir ilgi görmeyi başardı ve üzerine çektiği bu ilgiyi en önemli kozunu oynayarak artırmanın planlarını yapıyor.

Ekonomik bir model olmasına rağmen, bu otomobilin tasarımında lüks araçlara gönderme yapılan bir anlayışı var. İlk bakışta Alman lüks otomobillerinde yer verilen detaylara benzer tasarım anlayışını görmek mümkün. Profil ve arka görünüm konusunda da bu tip detaylar dikkat çekiyor. Güçlü ve aynı zamanda agresif görünen tasarımı ile ön plana çıkan araç, coupe formunu kullanarak sportif bir tat da yakalamış durumda. Sedan karoserli bir araç olmasına rağmen coupe formu ile bu yapının hantal görünmesinin önüne geçildiği, önemli bir uygulama olmuş. Gerçi test otomobilinde kullanılan renk ile tasarım biraz arka planda kalmış. Bu renk seçeneğiyle daha klas bir görünüme sahip olsa bile tasarımın keskin detayları tam olarak ön plana çıkamıyor.

Söz konusu yaşam alanı olduğunda Accent Blue, dış tasarımda olduğu gibi bu bölümde de sportif bir etki ortaya koyuyor. Kalite seviyesinin yüksek olması için önemli bir çalışma yapılmış ve bunun için gerçekten de büyük bir enerji harcanmış. Büyük bir bölümünde sert malzemeler kullanılmış olmasına rağmen bu malzemelerin göze batmasının önüne geçilmiş ve bu sayede çok daha iyi bir görünüm yakalanmış. Bu aracın elbette en önemli kozlarından biri, hem ön hem de arka tarafta 1.80 metre uzunluğunda, iki yetişkinin oturduğu zamanlarda bile yeterli olan bir kullanım alanı sunuyor olması. Omuz mesafesi konusunda da arka tarafta çok zorlanmadan üç yetişkinin yolculuk yapmasına imkan tanıyan bir alan var. Dizlerin bazı yerlerde denk geldiği sert plastik malzemelerse, sürüş sırasında temas halinde sıkıntı yaşatabilir. Eşya gözlerinin sayısı ve elbette bagaj konusundaysa son derece iddialı bir araç.

Bu aracın elbette en önemli yeniliği ve en iddialı olan özelliği, en sonunda ideal dizel otomatik kombinasyonunu sunuyor olması. Daha önceleri, normal bir otomatik şanzımana sahip olan araçta artık 7 ileri oranlı, çift kavramalı bir otomatik şanzıman görev yapıyor. Bu şanzımanı daha önce yaptığım sürüşler sırasında da sevmiştim, bu araçta da durum değişmedi. İddialı şanzımana bir de iddialı bir dizel ünitenin eşlik ediyor olmasıysa, onun önemli artılarından ve bu kombinasyon unun pazardaki şansını da artırıyor.

İddialı dizel ünite derken hemen bilgilerini de vermek istiyorum: 1582 cc hacmindeki 4 silindirli dizel ünite, 4000 d/d’de 136 HP güç, 1750 d/d’de 300 Nm tork üretiyor. Güç ve tork verisi açısından 1.6 lt hacmindeki dizel üniteler arasında en iyilerden biri. Hyundai bu motorun torkunu 1750 yerine daha alt bir devir bandında sunmaya başladığı anda, çok daha kullanışlı bir motoru ortaya çıkarmış olacak. Yeni şanzıman çok iyi vites seçimi yapması sayesinde, turbo boşluğunun minimum seviyede hissedilmesini sağlıyor. Ama 1500 d/d gibi bir bantta tork kullanıma sunulduğu anda, tadından yenmez bir durum ortaya çıkar. Bu birliktelik sayesinde 1255 kg ağırlığında olan araç 0-100 km/s hızlanmasını 10 saniyede tamamlarken, fabrika verilerine göre son hızı 190 km/s. Tüketim konusundaysa 6.3 litrelik karma tüketim sunuyor olması onun elini daha da güçlendiriyor.

Sürüş özellikleri ile ortalamaları yakalayan, ne fazlasını ne de eksiğini sunan Accent Blue, bu sınıf beklentilerini zorlanmadan karşılayan bir karaktere sahip.


Sonuç

Hyundai Accent Blue güçlü dizel motorunu 7 ileri oranlı çift kavramalı otomatik şanzımanıyla buluşturdu. Güçlü, ekonomik, geniş kullanım alanlı ve istendiğinde iddialı bir performans sunuyor olması onu rakiplerinden ayırabilir. Buna son derece dinamik görünen tasarımı ve yaşam alanında da sportif bir tat sunuyor olması eklendiğinde iddiasını daha da yükseklere zorlanmadan çıkarır.

+ İddialı tasarım, sevilen yaşam alanı, performans, tüketim, donanım listesi, otomatik şanzıman, bagaj, yaşam alanı tasarımı, genişlik
-Bagaj kapağı kullanımı, bazı işçilik ve montaj hataları, fiyat, sert darbeler, sert plastik malzemeler

Teknik veriler Hyundai Accent 1.6 lt AT
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok 77x85.4 mm
Motor hacmi 1582 cc
Maksimum güç 136 HP-4000 d/d
Maksimum tork 300 Nm-1750 d/d
Son hız 190 km/s
0-100 km/s hızlanma 10.0 sn
Şanzıman 7 ileri otomatik
Aktarma Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 195/50 R16
Tüketim (fab. ver.) 4.0/4.6/5.7 lt/100 km
Depo kapasitesi 43 lt
Bagaj hacmi 465 lt
Garantiler Hyundai Accent 1.6 lt AT
Mekanik 5 yıl/100 bin km
Boya 5 yıl/100 bin km
Pas 5 yıl/160 bin km
Yol yardım (0212) 233 32 62
Periyodik bakım 15 bin km
Test verileri Hyundai Accent 1.6 lt AT
Performans 0-50 km/s 4.4 sn
0-100 km/s 10.4 sn
0-130 km/s 14.9 sn
0-400 m 16.8 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 8.2 sn (D’de)
80-120 km/s 10.1 sn (D’de)
Ağırlık 1255 kg
Dönüş çapı 10.4 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 39.5 m
100-0 km/s sıcak 39.8 m
Gürültü 50 km/s 59 dB(A)
100 km/s 64 dB(A)
130 km/s 68 dB(A)
Tüketim 6.3 lt
Menzil 682 km
Donanımlar Hyundai Accent 1.6 lt AT
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Ölçüler Hyundai Accent 1.6 lt AT
Uzunluk 4370
Genişlik 1700
Yükseklik 1457
Aks mesafesi 2570


Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı