Taklitçime fason üretim yaptırıp savaşı kazanırım

Hürriyet Haber
23.03.2005 - 00:00 | Son Güncelleme: 23.03.2005 - 00:01

Kütahya Porselen, yurtdışındaki taklitçileri ile baş etmenin yolunu onlara üretim yaptırmakta buldu. Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Başkanı Nafi Güral, ürünlerinin en çok taklit edildiği Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Çin’de fason üretim yaptıracaklarını açıkladı.PORSELEN sofra eşyaları üreticisi Kütahya Porselen, dış pazarlarda kendi takliti olan ürünlerle baş edebilmek için Polonya ve Çin’de üretim yaptıracak. Dış pazarlarda ‘Kütahya Porselen’in modellerini taklit eden üretici ülkelerde fason üretim yaptıracaklarını belirten Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Başkanı Nafi Güral, bunun için Polonya ve Çin’i seçtiklerini açıkladı. İÇERDE ÇİN’DEN ETKİLENMEDİK: Pekçok sektörün korkulu rüyası haline gelen Çin’den iç pazarda etkilenmediklerini söyleyen Nafi Güral, ‘Kütahya Porselen olarak biz kulvarımızı belirledik. Kaliteli ürün, özel tasarım ve kabul edilebilir fiyat ile Çin’in hedefi olan kulvarın dışındayız’ dedi. Çin ürünlerinin daha çok alt segmentlerdeki üreticileri etkilediğini belirten Güral, ‘Çin ile mücadele etmek istiyorsanız onun yapamadığını yapacaksınız. Farklı olanı yapan rakiplerinden sıyrılır. Çin’in hedef pazarından çıkmak zorundasınız, eğer çıkmazsanız oturur ağlarsınız’ diye konuştu. Kütahya Porselen’in iç pazardaki payının yüzde 35-36’larda olduğunu, üretimin de yüzde 58’inin ihraç edildiğini belirten Güral, ‘Yurtdışında özellikle toptan piyasalarda markamız çok iyi biliniyor. Kriz dönemlerinde ucuza ihracat yapmamak için daha çok yurtiçine yönelmiştik ancak şimdi üretimimiz yarıdan fazlasını yurtdışına satıyoruz. Ağırlıklı olarak Euro pazarına yöneliyoruz’ dedi. DIŞARDA MODELLER ÇALINIYOR: Kütahya Porselen’in 120 milyon dolar civarındaki cirosunun 70 milyon dolarının dış pazarlardan oluştuğunu belirten Güral, dış pazarda da Çin’in yapamadığını yaparak Kütahya Porselen’i marka ve tasarımıyla kabul ettirdiklerini vurguladı. Ancak yurtdışında taklit ürünlerle mücadele etmek zorunda kaldıklarına değinen Güral, Kütahya Porselen markasını kullanmamakla birlikte aynı model ve desen ile piyasaya sürülen ürünlerden yakındı. Güral, bu taklit ürünlerle mücadele etmenin yolu olarak ‘fason üretim yaptırmayı’ bulduklarını vurguladı.GÖRÜŞLER TAMAM: Güral, için Çin ve Polonya’daki üreticilerle görüştüklerini söyleyen Güral, şunları söyledi: ‘Görüşmeleri tamamladık. Avrupa Birliği pazarına, Macaristan ve Çek Cumhuriyeti’nde, diğer ülkelere de Çin’de yaptırdığımız ürünlerin satışını yapacağız. Böylece hem bizim maliyetimiz düşecek, hem de onlar sınıf atlamış olacak. Bizim için önemli olan pazarın bunu kabul etmesi. Bugün bakıyorsunuz Nike, Sony gibi markaların tesisleri yok ama aynı kalitede üretimleri var. Bizim yapmak istediğimiz de bu.’60 milyon parça üretiyor 42 ülkeye ihracat yapıyorKÜTAHYA Porselen 1973 yılında çok ortaklı halk şirketi olarak kuruldu. 1984’te Gürallar Şirketler Grubu’na devredildi. Kapasitesini ilk etapta, yılda 3 bin 200 tondan 7 bin 500 tona çıkartan Kütahya Porselen’in üretim kapasitesi bugün 10 bin tonun üzerinde. 160 bin metrekare kapalı alana sahip Kütahya Porselen, dünyanın sayılı porselen sofra eşya üreticilerinden biri olarak anılıyor. Kütahya Porselen sofra eşyaları üretim kapasitesi Porselen ve Naturaceram markaları adı altında toplam 60 milyon parça olarak ifade ediliyor. Ürünleri doğrudan ya da dolaylı olarak 42 ülkede satılan Kütahya Porselen, büyemesini de ihracat üzerine kuruyor.Kütahya’yı marka yaptık oradan asla vazgeçmeyizYURTDIŞINDAKİ fason üretim yapacak tesislere teknik kadro göndereceklerini belirten Nafi Güral, dışarda üretime yönelmiş olmanın kesinlikle Türkiye’deki üretimden vazgeçmek anlamına gelmediğini vurguladı. ‘Bir şehri marka yaptık’ diyen Güral, şöyle konuştu: ‘Kütahya denilince akla porselen, porselen denilince Kütahya geliyor. Kütahya’daki tesislerimizden vazgeçmemiz mümkün değil, şu anda 2 bin 250 civarında personelimiz var, mutfağımız burası. Kütahya’da ayrıca bir teknoloji merkezi kuruyoruz, buradan personel ihraç edeceğiz. Yurtdışındaki fabrikalardaki ekip gelip burada eğitim görecek.’ Kütahya Porselen küçük ev aletleri markası da olacakKÜTAHYA Porselen, markasıyla elektrikli küçük ev aletleri pazarına da girmeyi planladıklarını açıklayan Nafi Güral, ‘Bunu da hitap ettiğimiz pazarın bir parçası olarak görüyoruz’ dedi. Hedeflerinin sonbahardan itibaren Kütahya Porselen markalı ürünlerin satışına başlamak olduğunu söylerken, kendi mağazalarının yanı sıra ürünlerinin satıldığı diğer mağazalarda da yer alacaklarını kaydetti. Güral, bu işte tedarikçilerle çalışmakla birlikte teknolojisini Kütahya’da kurucakları tesiste gerçekleştireceklerini söyledi.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı