Tahsildaroğlu peynirden zeytinyağına geçiyor

Meltem KARA
15.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ezine peynirini marka haline getiren Tahsildaroğlu, süt ve süt ürünleri ürettiği Çanakkale’nin zeytin pontansiyelinden de yararlanarak ambalajlı zeytinyağı sektörüne giriyor.

Zeytinyağı sektörüne girmek için yaklaşık 3 milyon Euro’luk yatırım planlayan Tahsildaroğlu’nun cirosunda yeni sektörle birlikte yüzde 8 büyüme bekleniyor. Zeytinyağı’ndan 800 milyon liralık gelir hedeflediklerini söyleyen Tahsildaroğlu CEO’su Faruk Tahsildaroğlu, “Zeytinyağı sektöründe rakiplerimizi iyi tanıyoruz. Çanakkale Geyikli’de kurulu fabrikamızda bölgemiz ile Ayvacık ve Edremit yeşil zeytinlerinden günde 40 ton zeytin işleyen çift ‘extiaction sinolea’ sistemi ile sızmadan daha saf zeytinyağı üretmeyi planlıyoruz” dedi.
Haksız rekabet yok
Tahsildaroğlu’nun 40 yılı aşan marka bilinirliği olduğunu anlatan Faruk Tahsildaroğlu, şunları söyledi: “Türkiye’nin bütün ulusal zincirlerinde ve çok şubeli yerel zincirlerinde ürünlerimizi pazarlıyoruz. Aynı zamanda Marmara, İzmir ve Ankara bölge müdürlüklerimiz vasıtasıyla tüm ülke genelinde bir bayilik ağımız var. Peynir ürünlerimizin yanında üretimini yaptığımız bölgemizin zeytin ve zeytinyağının da dağıtım ve pazarlamasını yapacağız. Zeytin yağında süt ve süt ürünlerinde olduğu gibi fazla haksız rekabetin yaşanmadığı, belli başlı büyük üreticilerin olduğu bir sektör. Bu alanda bugüne kadar yaklaşık 800 bin Euro yatırım yaptık. Tesisimizi tamamlamak için daha 2 milyon Euro daha yatıracağız.”
8 milyon lira ek ciro
Üretimi gerçekleştirmek için makine alımlarına devam ettiklerini kaydeden Tahsildaroğlu, şöyle konuştu: “Türkiye 850 zeytinyağı fabrikası ile dünyanın en büyük beşinci üreticisi. Zeytinyağında pazar henüz doygunluğa ulaşmış değil. Son derece iddialı gireceğiz pazara. İlk etapta yüzde 5 gibi bir payı hedefliyoruz. Zeytinyağından yıllık 8 milyon liralık bir ek ciro bekliyoruz. Bu da ciromuzda yüzde 8 gibi büyümeye denk gelecek.”
2010’da 10 milyon Euro
2010 yılında yaklaşık 10 milyon Euro’luk yatırım yapacaklarını ifade eden Tahsildaroğlu, “2010 yılı için yapmış olduğumuz bütçelerde paketli ürünlerde yüzde 15 açık şarküteride ise yüzde 10 gibi bir büyüme hedefliyoruz. 2010 yılında kriz ortamında bile yüzde 30 büyüme yakalayan sürülebilir peynir pazarında, sürülebilir Ezine peynir yatırımlarıyla yeni kapasite artışına gideceğiz. Ayrıca proses beyaz peynir, peynir altı suyunun değerlendirilmesi ve uzun ömürlü süt gibi yeni yatırım projelerini de inceliyoruz. Ezine çiftliği adı aitında yeni bir marka çıkararak daha uygun fiyatta kaliteli peyniri üreteceğiz”
diye konuştu.

Marketlerdeki açık peynirin yüzde 80’inini satıyor

FARUK tahsidaroğlu, açık şarküteri olarak doğduklarını ancak eğilimin ambalajlıya kayacağını gördüklerini belirterek, “Ambalajlamayla buna hazırladık kendimizi. Bu nedenle açık şarküteride ilk şeffaf ambalajlı ve etiketli ürünü ürettik. Bugün ulusal zincir marketlerin şarküteri bölümünde satılan markalı peynirlerin yüzde 80’i Tahsildaroğlu’na ait. Günümüzde market raflarında her türlü şarküteri ürünü için büyük bir rekabet yaşanıyor. Üretici firmalar raflarda yer bulmak, raf payını arttırmak dolayısıyla da satışlarını arttırmak için reklam, fiyat, promosyon ve satış ekibiyle perakendeciliği kendisine çekmeye çalışıyor” diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı