Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    Tabletler 3 yılda dağıtılacak

    AA
    17.09.2013 - 15:18 | Son Güncelleme:

    Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “Hesabımıza göre, bütün çocuklarımızın ve öğretmenlerimizin tabletlerine kavuşmaları 3 yıllık bir süreç” dedi.

    Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “Ortaokul yaşı özellikle el becerilerinin ve diğer klasik eğitim alışkanlıklarının kazandırılması gereken yaşlar. Yoksa doğrudan tabletle başlandığı takdirde, bu sefer o temel becerilerde zaaflar ortaya çıkabilir. O endişeyle liseden itibaren tablet dağıtımlarını başlattık. Bizim hesabımıza göre, bütün çocuklarımızın ve öğretmenlerimizin tabletlerine kavuşmaları 3 yıllık bir süreç” diye konuştu.

    Bakan Avcı, Eskişehir Valiliğinde düzenlediği basın toplantısında, bir gazetecinin “Öğrenciler, tabletlerine ne zaman kavuşacak?” sorusu üzerine, ihale sürecinin başladığını anımsattı.
    “Başladı diyorum çünkü o uzun bir süreç” diyen Bakan Avcı, şöyle konuştu:

    “Niye uzun bir süreç? Biz, tabletleri yurt dışından paket halinde almak istemiyoruz. İhale süreci, aynı zamanda teknik şartnamelerin de hazırlanma süreci. Yani bu konuda katılan firmalara, uluslararası büyük firmalar katıldı. Onlara şunu söylüyoruz. İhale sürecinin özeti şu. ‘Siz, bu önerdiğiniz bilgisayarın hangi parçalarını, nasıl bir takvimle Türkiye’de üreteceksiniz?’ En önemli sorularımızdan bir tanesi, bu. Yani, ‘yerli üretim oranını nasıl bir takvimle arttıracaksınız?’ Yurt dışından, raftan alıp getirmiyoruz.”

    “Ortaokullarda henüz yok”

    Avcı, ihale sürecinde bazı kritik ve stratejik parçaları Türkiye’de üretme koşulu olduğunu anlatarak, şöyle devam etti:
    “Bunun oranını da yıllar içerisinde artırmanızı bekliyoruz. Kim bu konuda en iyi teklifi verirse, onda ihale kalacak. Onun için şimdi o teknik şartname sürekli müzakere ediliyor firmalarla. Siz ne kadarını yerli üreteceksiniz, ne kadar bir zamanda üreteceksiniz gibi veya hangi yenilikleri zaman içerisinde buna ilave edeceksiniz çünkü tek bir model alıp sonra 10 sene hep aynı model üzerinde değil. ‘Bunu zaman içerisinde nasıl geliştireceksiniz?’ Bütün bunların planlamasını da sunmaları gerekiyor, o ihale sürecinde. Dolayısıyla bizim hesabımıza göre, bütün çocuklarımızın ve öğretmenlerimizin tabletlerine kavuşmaları 3 yıllık bir süreç. Bugünden yarına olacak bir şey değil, peyderpey öncelikle 9’uncu sınıflardan başladık. Ortaokullarda henüz yok. Ortaokullarda daha sonra olacak çünkü ortaokul yaşı özellikle el becerilerinin ve diğer klasik eğitim alışkanlıklarının kazandırılması gereken yaşlar. Onun için kalemi, defteri, kitabı iyice bir sindirsinler ondan sonra. Yoksa doğrudan tabletle başlandığı takdirde, bu sefer o temel becerilerde zaaflar ortaya çıkabilir. O endişeyle liseden itibaren tablet dağıtımlarını başlattık. 9’uncu sınıflar öncelikli. Ondan sonra daha aşağılara inecek. Küçük sınıflarda ilkokullarda hiç yok.”

    Avcı, bu yılda 9’uncu sınıflara tablet dağıtımı yapılacağını, ihale süreci biraz uzadığı için öğrencilerin hepsine ilk etapta tablet yetişmediğini sözlerine ekledi.

    “İyi bir başlangıç yaptık “

    Bakan Nabi Avcı, “İyi bir başlangıç yaptık 2013-2014 eğitim öğretim yılımıza. Bütün olumsuz gayretlere rağmen gayet güzel gidiyor eğitim. İnşallah, huzur içinde bir ders yılı yaşayacağız diye ümit ediyorum” dedi.

    Avcı, Eskişehir Valiliğinde düzenlediği basın toplantısında, okullardaki serbest kıyafet uygulamasına ilişkin, geniş kitleyi ilgilendiren eğitim konusunda farklı kesimlerin görüşlerini dikkate almaya çalıştıklarını anlattı. Bu konuda da geniş kamuoyu araştırmaları yaptıklarını belirten Avcı, özellikle annelerin, çocuklarının okula formayla gitmesinin daha uygun olduğunu ilettiğini bildirdi.

    Okul formasının orta gelirli aileler için ekonomik olarak daha uygun geldiğini ifade eden Avcı, şunları söyledi:
    “Bir de özellikle kız çocuğu olan anneler, şunu söylüyorlardı, ‘Biz her sabah çocuklarımızla, kızlarımızla bugün ne giyeceğim kavgası yapmaktan bıktık’. Nitekim yaptığımız anket çalışmaları da bunların doğru olduğunu gösterdi ve Sayın Başbakanımızın direktifleri doğrultusunda bu serbest kıyafet seçme özgürlüğünü genişlettik. İster resmi, ister özel okul olsun bütün okullarda velilerin yüzde 51’i ne istiyorsa, ‘serbest kıyafet olsun’ diyorsa serbest kıyafet, ‘forma olsun’ diyorsa forma. Böylece serbest kıyafet seçme özgürlüğünü, formayı da içerecek şekilde genişlettik. Serbest kıyafet uygulamasından geri adım atmadık ama serbest kıyafet seçme özgürlüğünün içerisine forma seçeneğini de koyduk.”

    “Hem ekonomik hem de psikolojik olarak gerekli bir düzenlemeydi”

    Avcı, daha önce bazı okullarda her yıl forma değişikliği yapılmasının da eleştirilen noktalardan biri olduğuna dikkati çekerek, onun için yönetmelikte “forma seçimi 4 yıl geçerli” kuralını getirdiklerini dile getirdi. Sektörün 4 yıl boyunca okullardan ne tür talepler geleceğini bilmesi halinde ona göre üretim yapabileceğini ve bunun da fiyatları aşağıya çekebileceğini savunan Avcı, şöyle devam etti:
    “Onun için bu hem ekonomik hem de psikolojik olarak gerekli bir düzenlemeydi. Bizde o düzenlemeyi yönetmelikle yaptık. Şimdi okullar 4 yıl için geçerli olacak forma seçimini de yapabiliyorlar. Uygulamada nasıl karşılandı bu? Son yaptığımız kamuoyu araştırması gösteriyor ki, okullarda hiç yüzde 80’nin altına düşmedi forma talebi. Hani biz yüzde 51 diyoruz ama velilerin yaptığı oylamalarda yüzde 80’lere varan oranlarda insanlar formayı... Demek ki doğru bir tespit yapılmış yani.”

    İstisnai sorunları anında çözeriz

    Avcı, bir gazetecinin, özellikle lise öğrencilerinin her ders ayrı bir sınıfa geçmek zorunda kalmasının şikayet konusu olduğunu söylemesi üzerine şöyle konuştu:
    “Ders saatlerini 45 dakikadan 40 dakikaya indirdik. Dolayısıyla o sınıf dolaşmalar için gerekli vakit var ama böyle bir konu ilk defa intikal ediyor. Araştıralım, ona da bakarız. Eğitimde kaos kelimesi çok tehlikeli bir kelime. Velilerimizi, öğrencilerimizi tedirgin edecek şeyler, ‘şehir efsaneleri’ üretmeyin. Bazen Eskişehir’de 135 bin öğrenciden 35 tanesinde bir sorun çıktığı zaman sanki bütün Eskişehir’de böyle. İstanbul’da 2,5 milyona yakın öğrenci okula gidiyor, bu kadar büyük bir kitleyi maça götürürken de bazı sorunlar çıkar, pikniğe götürürken de çıkar, okula giderken hayli hayli çıkar. Dolayısıyla küçük ölçekli sorunlar her yerde olur. 17 milyon öğrenci, 800 küsur bin öğretmen, 550 bin derslik. Dolayısıyla bu büyük rakamların içerisinde her konuda istisnai sorunlar çıkabilir. Onları da anında çözeriz.”

    Şikayetleri anında çözdüklerini anlatan Avcı, “Çözümsüz sorunumuz yok. Bazı sorunlarımız var onlar ancak zaman içerisinde çözülebilir ama sorunların farkındayız, çözümlerin de farkındayız. İyi bir başlangıç yaptık 2013-2014 eğitim öğretim yılımıza. Bütün olumsuz gayretlere rağmen gayet güzel gidiyor eğitim. İnşallah, huzur içinde bir ders yılı yaşayacağız diye ümit ediyorum” dedi.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı