Suyu ‘tasarruflu’ ısıtacak, Türkiye’de yenilenebilir enerji yatırımına bakacak

Hanife BAŞ
02.11.2009 - 00:00 | Son Güncelleme: 01.11.2009 - 23:03

İtalyan Ariston Thermo Group’un Akdeniz Pazarlama Müdürü Mario Salari, Türkiye’de pazara sundukları çevreci su ısıtıcısıyla (termosifon) 130 bin adetlik satışa ulaşacaklarını belirterek, “Türkiye ısıtmada gelecekte en iyi pazarlardan biri olacak. Yüzde 20 paya ulaşmayı hedeflediğimiz pazarda sürekli gelişip, büyümek istiyoruz. Yenilenebilir enerji sistemlerine de yatırım yapacağız” dedi.

ISITMA ve su ısıtma sistemlerinde faaliyet gösteren İtalyan Ariston Thermo Group, elektrikli su ısıtıcısı (termosifon) alanındaki yeni ürün serisi Calidos’la pazar payını yüzde 20’ye çıkarmayı hedeflerken, büyük potansiyel gördüğü Türkiye’de yenilenebilir enerji yatırımı yapmayı da planlıyor. Ariston Thermo Group İtalya, Akdeniz ve Denizaşırı Bölgesi Pazarlama Müdürü Mario Salari, ısıtma grubunda Türkiye’deki performanslarından memnun olduklarını belirterek, “Geçen yıl yüzde 1.5 pazar payı kazanarak payımızı yüzde 17’ye çıkardık. Gelecek yıl pazara sunduğumuz yeni Calidos serisi ve ısı pompalı su ısıtıcısı Nuos’la payımızı yüzde 20’ye çıkaracağız” dedi.
Isıtmada fırsat var
Su ısıtıcıda bu yılki satışlarının 110 bin adet olacağını ve Calidos serisiyle gelecek yıl bu rakamı 130 bine çıkaracaklarını aktaran Salari, bunun yüzde 60’ının son kullanıcıya satışla sağlandığını, yüzde 40’ının ise Türk markalara üretimle gerçekleştirildiğini kaydetti. Salari, 280 bin adetlik su ısıtıcısı pazarının bulunduğu Türkiye’de pazar lideri olduklarını da vurgulayarak, şöyle konuştu: “Ariston, termosifonda Türkiye’de beş yıldır faaliyet gösteriyor. Daha önce ithalat olarak vardık. Şimdi 40 çalışanımız bulunuyor. Yıllardır pazara ve kanala yatırım yapıyoruz. Türkiye pazarına yatırıma devam edeceğiz. Türkiye ısıtmada gelecekte en iyi pazarlardan biri olacak. Gelecekte orada olup fırsatları değerlendirmek istiyoruz. Pazarda sürekli gelişip, büyümek isteğindeyiz.”
Türkiye’ye yatırıma devam
Türkiye’de gelecek yıla yönelik hedeflerini de anlatan Salari, “50 bin kombi, 130 bin termosifon satma hedefi var. Türkiye bölgedeki dördüncü büyük ve önemli pazarımız durumunda. Potansiyel açısından en önemli ülkeler arasında, gelecek vaat ediyor. Türkiye pazarına yönelik yeni ürün ve yatırımlara devam edeceğiz. Yenilenebilir enerji yatırımı da düşünüyoruz” diye konuştu. Salari, yeni ürün serisi olan enerji tasarruflu Calidos’ta ilk olarak elektriğin pahalı olduğu ülkeleri hedeflediklerini dile getirdi.

Nuos yüzde 70 tasarruf sağlıyor

TÜRKİYE’ye yüzde 70 tasarruf sağlayan ısı pompalı Nuos ürün serisini de 2010 yılında getirecekleri bilgisini de veren Mario Salari, “Nuos ortamda yer alan buhardan yararlanarak çalışıyor. Nuos için de ciddi yatırım yapacağız. Fiyatı 800 Euro olacak. Nuos, yenilenebilir enerji ürünlerinde öncü olacak. Türkiye’de pazara yeni ürünler sunmaya devam edeceğiz. Duvar tipi kazanlar da var onu da pazara sunacağız” dedi.

Kazan ve kombiler birlikte çalışacak

TÜRKİYE’de güneş enerjili ürünlerinin lansmanını yaptıklarını, Nuos ve Calidos’un pazara getirilmesinin ardından yenilenebilir enerji yatırımını düşündüklerini dile getiren Mario Salari, sektördeki yeni trendlerle ilgili şunları söyledi: “Trendlerde etiketleme öne çıkıyor. Gelecek trendlerine baktığımızda ısıtma sistemi, pompa ve gaz arasında birleşme olacak. Kazan, kombi ve yenilenebilir enerji kazanlarının birlikte çalışması ön plana çıkacak. Bu da regülasyonların ve kararların çıkmasına bağlı. Yenilenebilir enerjiyle ilgili
yatırımlar yapılıyor.”

Calidos serisi faturayı 40 TL azaltıyor

ARISTON Thermo Group Ürün Müdürü Danielle Napoleoni, pazarın etkin enerji çözümleri yönünde ilerlediğini belirterek, termosifondaki yeni ürün serileri Calidos’la ilgili şu bilgileri verdi: “Calidos serisi ‘Eco’ fonksiyonuyla aynı konfor seviyesini korurken enerji harcamasını da en düşük oranda tutuyor. Bu grupta Shape Premium, Pro Eco ve Pro modelleri yer alıyor. Yeni prizmatik tasarıma sahip su ısıtıcıları, gelişmiş fonksiyonları sayesinde kolay kullanımlı dokunmatik panelle en fazla enerji tasarrufuna olanak sağlıyor. Eco fonksiyonuyla Shape Premium, günün hangi saatinde, hangi miktarda sıcak su kullanıldığını hafızasına alır ve aynı zamanda aynı miktarda sıcak suyu kullanıma hazır tutar. Bütün ürünler elektrik faturasını yılda 40 TL civarında azaltıyor. Shape Eco da yüksek tasarruf sağlıyor. Pro’nun ise tasarımı geliştirildi ve temin ettiği su miktarı optimize edildi.”

150 ülkede  faaliyeti var

ARISTON daha önce MTS adıyla faaliyet gösterdiği ısıtma sektöründe mayıs ayından beri Ariston Thermo olarak yer alıyor. Termosifonda dünya lideri olan firma 150 ülkede faaliyet gösteriyor. 19 ülkede üretimi bulunuyor. 2008 yılında 1.2 milyar Euro ciro elde eden
Ariston Thermo, yılda 6.5 milyon adet üretim yapıyor. 6 bin 800 çalışanı var.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı