SUV onların işi

Hürriyet Haber
15.08.2014 - 09:46 | Son Güncelleme:

TEST: Mitsubishi Outlander 2.0 lt CVT

SUV onların işiMitsubishi markası bu tip araçlar konusunda son derece çekici. Özellikle geçmişinde çok önemli motorsporları başarıları bulunan marka gerek ralli gerekse Dakar yarışlarından elde ettiği tecrübeleri yollara yansıtmayı ve parkurlarda elde ettiği bilgi birikimini yollara aktarmayı çok iyi başarıyor. Markanın en önemli modellerinden biri olan ve yenilenen Outlander tasarım konusunda ilk görüşte sevdiğim araçlardan biri oldu.

Büyük ölçüleri olmasına rağmen bunları çok iyi gizlemeyi başarmışlar. Yüz tasarımında keskin ifadeler kullanarak ortaya karizmatik görünen bir araç çıkarılmış. Onu gördüğü zaman kafasını bir kere daha çevirip bakanların sayısı da oldukça fazlaydı. Sadece bu tasarımıyla bile ben onu satın almak isteyenlerin sayısında önemli bir artış olacağını düşünüyorum. Dikkat çekici, sportif, kaliteli ve göze hitap eden bir araç yarattıkları için Mitsubishi tasarımcılarını kutlarım.

SUV onların işi

Tamam, dış tasarımında önemli bir iş ortaya koymuşlar, peki yaşam alanında durum ne? İşte burada da benim gönlümü kazanmayı başardılar. Öncelikle son derece geniş olan bir yaşam alanı sunuyor. Baş mesafesi beklediğimden bile iyi. Arka tarafta sunulan yaşam alanı bu bölümde yolculuk edenlerin keyif almasını sağlayacak özellikleri çok rahat sunuyor. Teknolojik donanımlar konusunda da yaşam alanında neredeyse eksik yok diyebilirim. Kullanım açısından da yaşam alanında önemli bir sorun yaşamadım. Görüş açıları konusunda da camların ve sütunların iyi ayarlanan yapısıyla sıkıntı yok. Koltukların kalitesi daha iyi olabilirdi ama yine de hiç fena değil. Sürüş pozisyonunu bulmakta da sorun yaşamadım. Yüksek sürüş pozisyonu sayesinde kullanımlarımda da önemli bir artı sağladı. Büyük ölçüler tasarım açısından çok belli olmasa bile kullanım sırasında biraz fazla dikkat istiyor. Elbette çok uzun boylu bir araç değil (4655 mm) ama yine de önemli bir alışkanlık süresi gerektiriyor. Şehir içi park manevraları sırasında arka görüş kamerasını kullanmakta sıkıntı yaşamadım.

SUV onların işi

2.0 lt benzinli ünite 6000 d/d’de 150 HP güç ve 4100 d/d’de 195 Nm tork üretiyor. Matematiksel olarak bu verilere baktığımda yeterli olduğunu söyleyebileceğim bir motoru kullanıyor. Fabrika verilerine göre 1520 kg ağırlığında olan araç 185 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Bu tip bir araç için bu son hız yeterli. Yine fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 12.6 saniyede tamamlıyor. Ben yaptığım ölçümler sırasında 13 saniyede 100 km/s hıza ulaştığını gördüm. Bu ağırlık ve boyutlara göre iyi diyebileceğim bir sonuç elde ettim. Fren performansı açısından güvenlik sınırının çevresinde dolaşan bir karakteri var. Yaptığım testlerde 41 metrede 100’den 0’a indi. Bu tip araçlar için iyi. Yönlendirme kabiliyeti açısından baktığımda daha iyi olması gerektiğini düşünüyorum. Direksiyon sistemi biraz hissiz. Bu hissin daha yüksek olması ve keskinliğin biraz daha yüksek olması gerekiyor. Süspansiyon sisteminin ayarları konfor odaklı bir karaktere sahip ki bu son derece normal. Hızlı ve bol virajlı kullanımlar sırasında salınımı biraz fazla. Yerden yüksek yapısına göre bu da normal ama hızlı viraj performansları sırasında biraz tedirgin etti. Arazi performansı konusunda önüne çıkardığım hafif engelleri aşma konusunda tam da beklediğim gibi hiçbir sıkıntı yaşamadı. CVT şanzımansa tüketimin artmasına neden olurken, yüksek hızlara çıkıldığında gürültünün de artmasına neden oluyor.

Sonuç
Mitsubishi Outlander yenilenen haliyle artık daha fazla kişinin dikkatini çekecek bir araç oldu. Görünüm ve yaşam alanı özellikleriyle övgüyü hak eden bir karakteri var. Donanım ve teknolojik özelliklerine baktığımda da aradığım ne varsa buldum. Kullanım açısından önemli bir sıkıntı yaşamadığım araç bu haliyle iş yapar. Başka seçenekleri olabilse başarısını çok daha yükseklere çıkarır.

+Tasarım, karizmatik yapısı, iç mekan, kullanım kolaylığı, genişlik, donanım özellikleri, eşya gözleri, motor, sürüş karakteri, şehir içi kullanım rahatlığı
-Seçenek eksikliği, tüketim, gürültü, yönlendirme sistemi

Teknik Veriler Mitsubishi Outlander
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok 86x86 mm
Motor hacmi 1998 cc
Maksimum güç 150 HP-6000 d/d
Maksimum tork 195 Nm-4100 d/d
Son hız 185 km/s
0-100 km/s hızlanma 12.6 sn
Şanzıman CVT
Aktarma Dört tekerlekten çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 225/55 R18
Tüketim (fab. ver.) 5.9/6.7/8.2 lt
Depo kapasitesi 60 lt
Bagaj hacmi 769 lt
Garantiler Mitsubishi Outlander
Mekanik 3 yıl/100 bin km
Boya 3 yıl/100 bin km
Pas 3 yıl/100 bin km
Yol yardım (0216) 578 67 00
Periyodik bakım 10 bin km
Donanımlar Mitsubishi Outlander
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S/S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Test verileri Mitsubishi Outlander
Performans 0-50 km/s 4.5 sn
0-100 km/s 13.0 sn
0-130 km/s 19.0 sn
0-400 m 19.7 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 8.8 sn (D’de)
80-120 km/s 12.4 sn (D’de)
Ağırlık 1520 kg
Dönüş çapı 10.6 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 41.0 m
100-0 km/s sıcak 41.2 m
Gürültü 50 km/s 60 dB(A)
100 km/s 64 dB(A)
130 km/s 69 dB(A)
Tüketim 8.5 lt
Menzil 705 km
Ölçüler Mitsubishi Outlander
Uzunluk 4655
Genişlik 1810
Yükseklik 1680
Aks mesafesi 2670

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı