Sutyeni ‘uçak kanadı’ gibi gördü iç giyimde 60 milyon dolara çıkacak

Demet CENGİZ BİLGİN
07.11.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Uçak mühendisliği eğitimi alan Ratip Veysi’nin, ‘Uçağın da sutyenin de kanadı var” diyerek kurduğu iç giyim markası G Lingerie, İtalyan Lo Shop’la ortak oldu. Ortaklar 2010’da 60 milyon dolar hedefliyor.

RATİP Veysi, Leeds Üniversitesi’nde uçak mühedisliği eğitimi aldı ve ardından da işletme ve pazarlama yüksek lisansı yaptı. Enka Pazarlama’da 3 yıl çalışıp ardından 1997 yılına kadar el örgü yünü imalatı gerçekleştiren Ratip Veysi, Ali Bolluk ile 1992’da Safari’yi kurarak, yabancı iç giyim markaların Türkiye distribütörlüğünü yapmaya başladı. 2007 yılında ortağı iç giyim perakende mağazası G Lingerie açmaya başladı. Ratip Veysi, “Uçağın da sutyenin da kanadı var, dedim iç giyim işine girdim. Ancak Türkiye’de dünya markaları açısından boşluk var. Dünyanın önde gelen iç giyim markalarını Türkiye’de tek çatı altında bulmak mümkün değil. Biz bu boşluğu İtalyan Dim Branded Apparel’in (DBA) mağazalar zinciri Lo Shop’u G Lingerie’ye ortak alarak dolduracağız” dedi. DBA, 2 milyar dolar cirosu ile Avrupa’nın en büyük iç giyim gruplarından biri. Lo Shop ve G Lingerie, Lo by Lovable isminde mağazalar açacak.

1 yılda 10 kat büyüyecek

Ratip Veysi, şu anda 18 G Lingerie mağazası olduğunu, 11 mağazanın da ismini G Lingerie olarak değiştirmeye hazırlandığını belirterek “Yani toplamda 30 mağazamız var ve 6 milyon dolar ciro yapıyoruz. Lo Shop, ortaklığı hedef büyüttük. 2010 sonuna kadar 100 G Lingeria mağaza sayısına ulaşacağız ve 60 milyon dolar ciroyu yakalayacağız. Aynı sürede Lo Shop sayısı ise 15’e çıkacak. Böylece bir yılda 10 kat büyümüş olacağız” diye konuştu. Veysi, /images/100/0x0/55eb6088f018fbb8f8bd2b1bortaklık ile bir çekmecede 7 bin sutyen depolayabilme ve çok ileri perakende yazılım programlarının Türkiye’ye getirildiğini de vurguladı.

42 farklı beden

Her kadının farklı göğüs yapısı bulunduğuna dikkat çeken Veysi, şunları söyledi: “İhtiyacını bir kaç beden ve bir kaç cup seçenekleriyle çözemeyiz. Biz 42 farklı beden ve cup ölçüsü sunuyoruz.”

Satışını yüzde 80 artıran mağaza var

ALİ Bolluk, ekonomik krize rağmen mağazalardaki performansın çok iyi olduğunu belirterek, “Biz 15 ayda yaklaşık 30 mağazaya çıktık. geçen yıl ekim ayına göre satışını yüzde 80’in üzerinde artıran mağazalar var. Ortalama artış ise yüzde 47. Lo Shop’larda Avrupa’da erkek ürünlerinin payı yüzde 20 civarında. Türkiye’de yüzde 35’e çıktı” dedi.

İri göğüslü satış elemanı iri göğüslüye satışta başarılı

Şirketin toplam çalışan sayısı 140.
Kadınlar iç giyim alırken kadın satış elemanı istiyor.
Mağaza çalışanlarının tamamı kadın.
İri göğüslü satış elemanları, iri memeli kadınlara satışta çok başarılı.

Bir kadın yılda 2 kere sutyen alıyor

Türkiye’de bir kadın yılda 2 kere sutyen alıyor.
Sutyen satışı çok yüksek olmadığı için satışlar çorap, gecelik ve pijama ile tamamlanıyor.
Tüm dünyada kadınların göğüsleri büyüyor.
34-42 beden kadınların gövde genişlikleri değişmeden meme büyüklükleri artıyor.
En küçük ölçü olan A cup’tan G hatta F cupa kadar çıkış gözleniyor.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı