‘Süt misyoneri’ oldu, fabrikayı 4’leme kararı aldı

Hürriyet Haber
21 Mayıs 2010 - 00:00Son Güncelleme : 20 Mayıs 2010 - 20:24

Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz, “Son 10 yıldır sütün misyonerliğine soyunduk. Süt ve süt ürünleri tüketim alışkanlığını yaygınlaştırarak, hem pazar liderliğini ele geçirdik, hem sektörü 2006’dan bu yana yüzde 55 büyüttük. 2012’ye kadar 250 milyon liralık yeni yatırımla tesis sayımızı 2’den 4’e çıkaracağız” dedi.

YILDA 4 milyar 47 milyon 870 bin liralık markalı süt ve süt ürününün satıldığı Türkiye’de, 4 yıldan bu yana pazar liderliğini elinde bulunduran Sütaş’ın Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz, son 10 yıldır süt ve süt ürünleri tüketim alışkanlığını yaygınlaştırabilmek için misyoner gibi çalıştıklarını söyledi. Yılmaz, “Bunun semeresini pazarda liderliği ele geçirerek sağladık. Sektör, 2006’dan bu yana yüzde 55 büyürken, Sütaş yüzde 67 büyüme oranını yakaladı” dedi.

Tüketim istenen noktada değil

Dünya Süt Günü nedeniyle yaptığı açıklamada, fayda/maliyet analizi açısından katma değeri en yüksek ürün olmasına rağmen süt ve süt ürünü tüketiminde istenilen noktalara henüz gelinemediğine de dikkat çeken Muharrem Yılmaz, geleceğe yönelik yapılacak en önemli yatırım süt ve süt ürünleri olmasına rağmen, bunun Türkiye’de henüz gerçekleştirilemediğini savundu. Yılmaz, “Şu an, 69 farklı ürün 198 farklı ambalajda tüketiciye ulaştırılıyor. Cacıktan süzmeye, meyveliden sarmısaklıya, kaymaklıdan kaymaksıza her damak zevkine göre yoğurt, sütlü tatlı, peynir, tereyağı ambalajlanıp, Türk toplumunun gıda değerlerine uygun hale geldi” diye konuştu.

Firma sayısı 1000’i buluyor

Kayıt içi firma sayısının 1000’i bulduğunu söyleyen Yılmaz, şunları anlattı: “En hızlı büyüme sütlü tatlıda. Bu pazar, yaratıcı yeni ürünlerle hızla gelişecek. Meyveli ürünlerde ise farklı tatlar geliştirilecek. Bunun için de Sütaş 2012 sonuna kadar 250 milyon TL’lik yeni yatırım yapacak. Tesis sayımızı ikiden dörde çıkararak, üretimi ikiye katlayacağız.”

Kişi başına tüketim

Muharrem Yılmaz, “Türkiye’de kişi başına düşen süt tüketimi 25 litreye, süt ürünleri tüketimi de 150 litreye ulaşmasına rağmen, süt tüketimi gelişmiş ülkelerde bu rakamlar 90 litreyi, süt ürünleri tüketimi de 250-450 litreyi buluyor” dedi.

Sütü yetişkinler tüketiyor

AMBALAJLI süt pazarının Türkiye’deki büyüklüğü 1 milyar lirayı buluyor. Yılda ortalama yüzde 9 büyüyen pazarın yüzde 50’sini ambalajlı sütler oluşturuyor. Türkiye’de 30 yaş ve üstü bireyler, 30 yaş altındaki bireylere göre daha yüksek miktarda süt ve süt ürünleri tüketiyor.

Yoğurt tüketiminde lideriz

TÜRKİYE’de yılda ortalama 2 milyon ton yoğurt üretiliyor. Evlerin yüzde 96’sında yoğurt tüketiliyor. Pazarın hacmi ise 1 milyar TL’ye ulaşıyor. Türkiye, yılda kişi başına 30 kilogram yoğurt tüketimiyle dünyada en çok yoğurt tüketilen ülke. İkinci sırada 22 kilogram ile Bulgaristan yer alıyor.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı