Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Suriye füzesi

    Hürriyet Haber
    20.09.2012 - 00:00 | Son Güncelleme: 20.09.2012 - 14:42

    Uçağımızın Doğu Akdeniz’de uluslararası hava sahasında uçarken, Suriye hava savunma unsurları tarafından atılan füzenin uçağın sol arka tarafında patlayarak blast (basınç) etkisi yaratması sonucunda, uçağın ve pilotların uçuş şartlarını sağlayamayacak şekilde etkilenmesi nedeniyle uçağın sola dönüşle irtifa kaybedip, sola hafif yatışlı ve burun yukarı pozisyonda suya çarptığı kanaati belirtilmiştir.

    GENELKURMAY Askeri Savcılığı, Doğu Akdeniz’de iki pilotumuzun şehit olduğu RF4-E savaş uçağımız ile ilgili en net açıklamayı dün yaptı. Suriye’den atılan füzenin uçağın sol arka tarafında patlayarak, basınç etkisi yaratması sonucu uçağın düştüğü açıklandı. Genelkurmay Askeri Savcılığı, 22 Haziran’da düşen uçağın uluslararası hava sahasında Suriye sınırına paralel, 7 bin 400 feet irtifada, 300 knot süratte, 211 derece yönündeyken en son 35.48.2 Kuzey, 35.33.21 Doğu koordinatında istikrarlı uçtuğunu belirtti. Açıklamada bu koordinatta saat 11.57’de sola ani bir dönüşle uçağın irtifa kaybederek Suriye topraklarına 8.6 deniz mili mesafede, Suriye karasularında 35.48.26 Kuzey, 35.37.59 Doğu koordinatında denize düştüğünün tespit edildiği belirtildi.

    İŞTE UÇAĞIN ENKAZINA AİT FOTOĞRAFLAR

    DÜŞÜRÜLEN UÇAĞIMIZIN PARÇALARI / WEB TV

    Füze sinyali alındı

    Uçağın radar ikaz alıcısında yapılan incelemede füze sinyali alındığının görüldüğünü belirten Kaza Kırım İnceleme Raporu’nda, “1. Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı’ndaki enkaz incelemesinde parçalar üzerinde füze yakıtlarında oksitleyici ve harp başlıklarında ana malzeme olarak kullanılan potasyumklorat (KCIO3) bileşiğine ait olduğu değerlendirilen partiküller tespit edilmiştir. Detaylı bir patlayıcı incelemesinde ise enkaz parçaları üzerinde RDX (Hexogen), HNX (Octogen), TNT (2,4,6-Trinitrotoluene) ve PETN (Pentaerythritol Tetranitrate) patlayıcı madde artığı tespit edilmiştir” denildi. Raporda sonuç olarak şu ifade yer aldı: “Uçağımızın Doğu Akdeniz’de uluslararası hava sahasında uçarken, Suriye hava savunma unsurları tarafından atılan füzenin uçağın sol arka tarafında patlayarak blast (basınç) etkisi yaratması sonucunda, uçağın ve pilotların uçuş şartlarını sağlayamayacak şekilde etkilenmesi nedeniyle uçağın sola dönüşle irtifa kaybedip, sola hafif yatışlı ve burun yukarı pozisyonda suya çarptığı kanaati belirtilmiştir”

    Uzman: Paralanan füze

    Askeri havacılık uzmanı, emekli Hava Korgeneral Erdoğan Karakuş, açıklamadan uçağın “Paralanan füzeyle” vurulduğunun anlaşıldığını söyledi. Karakuş şöyle dedi: “Açıklama net. Uçağın ısıya veya sese duyarlı, muhtemelen radar güdümlü paralanan füzenin hedefi olduğu anlaşılıyor. Bu füze uçağın yakınında ya da vurarak paralanır.  ‘Blast etkisi’ denildiğine göre büyük ihtimalle uçağın yanında paralanmıştır. Füze paralandı mı, parçaları uçağa vurur. Kumanda, elektronik ve hidrolik sistemleri devreden çıkar. Kuyruk dümen sistemine vurdu mu, kurtuluş imkanı zordur.” Karakuş, uçağın burnu yukarı kalkık şekilde düşmesini “Pilotlar son ana kadar uçağı düz tutmaya çalışmışlar. Kontrol sistemi parçalandığından bu mümkün olmamış” diye değerlendirdi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı