Süper Lig’e ‘Türk dizi’si modeli

Ceyhun KUBURLU
15.12.2014 - 00:59 | Son Güncelleme: 14.12.2014 - 15:16

SARAN Medya Spor Grup Başkanı Selim Usta, Türk futbolunda yaşanan ekonomik kriz için ilginç bir öneri ortaya attı. Usta, “Türk dizileri 100’ün üzerinde ülkede izleniyor. Süper Lig maçları da diziler gibi yurtdışına pazarlanmalı. Yoksa yabancı sponsor yatırım yapmaz” dedi.

SON yıllarda sponsorlarını kaybeden ve izleyici sayısı hızla düşen Süper Lig’de krizden çıkış formülünü Saran Medya Spor Grup Başkanı Selim Usta verdi. Bunun için Türk dizi sektörünü örnek gösteren Usta, “Dizilerimiz bugün dünyada 100’ün üzerinde ülkede yayınlanıyor. Ancak korsan izlemelerin önüne geçmek için Süper Lig maçları sadece Brezilya’da canlı veriliyor. Yayıncı kuruluş ve Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) bu konuda destek olursa, kısa sürede İngiliz Premier Lig’i gibi Süper Lig maçları da tüm dünyada izlenebilir, yabancı markaların ilgisini çekebiliriz” dedi.

KULÜPLER DAHA ÇOK KAZANIR
Türk futbolunun belli bir büyüklüğe geldiğini anlatan Selim Usta, şöyle konuştu: “2010’da yapılan yayın ihalesinden sonra Süper lig takımları ekonomik anlamda çok hızlı bir büyüme içerisine girdi. Ancak daha sonrasında yaşanan gelişmeler futbolun mali açıdan geri gitmesine neden oldu. Yerli şirketler desteğini teker teker çekti. Türk futbolunun da artık dünyaya açılması lazım. Bunun için de Süper Lig maçlarının yurtdışında yayınlanması gerekiyor. Maçlar bugün sadece Brezilya’da yayınlanıyor. Maçların çevre ülkelere ve Avrupa’da izlenmesini sağlarsak, yabancı sponsorları da Türk futboluna kazandırmış oluruz. Böylece kulüpler sponsorlardan daha çok kazanabilirler.”

Süper Lig’e ‘Türk dizi’si modeli
Saran Medya Spor Grup Başkanı Selim Usta

TÜRK VOLEYBOLU ÇİN’DE
Türkiye Kupası maçlarının bugün 120 ülkede canlı yayınlandığını açıklayan Selim Usta, “Avrupa, Ortadoğu ve Rusya gibi ülkelerde futbola ulan ilgi büyüyor. Türkiye Kupası’nı bugün birçok ülkede yayınlıyoruz. Tüm bunların yanı sıra Voleybol Federasyonu ile yaptığımız anlaşmalardan sonra Türkiye Voleybol Ligi maçlarını da yurtdışına pazarladık. Voleybol maçları Kore ve Çin gibi ülkelerde de izleniyor. Spor artık küresel bir oyun oldu. İnsanlar organizasyonları canlı izlemek istiyor. Türkiye bu açıdan Avrupa liglerini yakından takip etmeli” diye konuştu.

Stansport’a ile 75 milyon kişiye ulaşıyor

SARAN Holding çatısı altında Türk Cumhuriyetleri’nde yayın yapmak üzere kurulan spor kanalı Stansport’un yayın hayatına başladığını anlatan Selim Usta, “Bu kanal ile 75 milyon kişiye ulaşıyoruz. Bu ülkelerdeki UEFA Şampiyonlar Ligi, 2014 Wimbledon Şampiyonası, Atletizm Diamond Lig, NBA gibi organizasyonların yayın haklarını aldık. Bu ülkelerde yayınlar başladı. Yeni gelişen pazarlar spora çok meraklı. Bu kanala yatığımız yatırımlar 10 milyon doları geçiyor. Önümüzdeki dönemde yeni ülkelerde de yayınlara başlayacağız. Kanalın kurulması için uzun süre çalıştık. İçerik hazırlamak bunun en önemli aşamasıydı. Ancak birikimimiz sayesinde birçok spor organizasyonunun yayın haklarını almayı başardık” diye konuştu.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı