Starbucks'ın logo değişikliği ortalığı karıştırdı

hurriyet.com.tr / EKONOMİ
06.01.2011 - 17:40 | Son Güncelleme:

Dünya devi kahve zinciri Starbucks'ın bugün açıkladığı logo değişikliği müşterilerini kızdırdı. Marka uzmanları ise değişikliği konusunda biraz daha iyimser.

Financial Times'ta yer alan habere göre, Starbucks'ın yeni logosundan ismini kaldırması ve logoyu sadece eski Yunan mitolojisi kahramanı olan 'Siren'e indirgemesi markanın fanatiklerini kızdırdı. Tepkilerini Starbucks'ın blogunda ortaya koyan müşterilerin çoğunluğu yeni logoya karşı çıkıyor. Müşterilerden bazıları bu değişkliğin son derece gereksiz olduğunu savunurken bazıları da tepkilerini "Lütfen müşterilerinizi dinleyin ve yeni logonun basımını durdurun" şeklinde ortaya koydu.

Starbucks CEO'su Howard Schultz ise Siren'in çemberin dışına çıkmasına izin verdiklerini bu halinin Starbucks'ın değişen ürün gamı ile kahvenin ötesinde algılanmasını kolaylaştıracağını ifade etti.

Marka uzmanları da Starbucks'taki logo değişikliğine daha ılımlı yaklaşıyor. Marka tasarım danışmanlığı şirketi olan Fitch'in uzmanlarından David Roberts, logodan ismin çıkarılabilmesinin imrenilecek bir bir durum olduğunu ve şirketin güçlü pozisyıonunu gösterdiğini kaydetti. Roberts, Royal Dutch Shell, McDonald's’, Vodafone ve Apple gibi şirketlerin de benzer bir tasarım yarattıklarına dikkat çekti.

Diğer yandan logonun bu kadar tartışmalı hale gelmesi şirket yetkililerini şaşırtmadı. Yetkililer, "Yeni logo çok konuşulacak çünkü insanlar bizim hakkımızda konuşmayı seviyor" dedi.

Starbucks'ın yeni logosu, şirketin 40'ıncı yılını kutlayacağı Mart ayından itibaren şubelerde yer almaya başlayacak.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı