Ege Haberleri

    Stajyer ararken ödül buldular

    Hürriyet Haber
    14.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nde kendileri için hazırladıkları StajYer ilanları ile Bursalı ANL Creative, Basında En İyi Eğitim ve İnsan Kaynakları Reklamı ödülünü kazandı.

    Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nden, Basında En İyi Eğitim ve İnsan Kaynakları Reklam ödülü ile Bursa’ya dönen ANL Creative Ajans Başkanı Anıl Aydın ile ajansları için hazırladıkları stajyer ilanları ve ödülleri hakkında konuştuk...
    Hizmete devam
    ? Ajansınızdan kısaca bahseder misiniz? Kaç yıldır hizmet veriyorsunuz?
    2001 yılında başlayan reklamcılık kariyerimize 2007 yılında ANL Creative’i yaratarak yön verdik. Açıldığımız  tarihten bu yana yurt dışında ve Türkiye’de birçok ulusal ve uluslararası firmaya ihtiyaç duyabilecekleri her konuda “Tam Hizmet Reklam Ajansı” olarak hizmet vermeye devam ediyoruz.
    İşimiz gereği
    ? Müşteri segmentiniz genelde hangi sektörlerden?
    Müşteri segmentimizi neredeyse her sektörden büyük markalar oluşturuyor. İşimiz gereği nabzını tuttuğumuz ulusal ve uluslararası pazardaki tüm sektörlerin değişen dinamikleri bu noktada büyük yardımcımız oluyor. Eğitimden inşaata, perakendeden tekstile, makine sanayiden, yiyecek ve içeceğe kadar aklınıza gelebilecek her sektörün devlerine hizmet veriyoruz.
    ? Basında En İyi Eğitim ve İnsan Kaynakları Reklamı kategorisinde Kırmızı Bölge Ödülü kazandınız. İşin öyküsünü bizimle paylaşır mısınız?
    Bu kategoride yayınladığımız iş bir stajyer ilanıydı ve ilan, yeni mezun olan genç yetenekleri aramızda görmek istediğimiz konusunda aldığımız kararın ertesinde ortaya çıktı. İş, stajın aslında işin teorisini öğrendikten sonra pratikte da pişmenin gerekliliğini anlatmalıydı, ajans olarak tavrımız ve duruşumuzla ilgili küçük ipuçları vermeliydi, en önemlisi de staja çoğunlukla işkence gözüyle bakan yeni mezun ve üniversitelilere seslenmeliydi. Düşündük, tartıştık, karara vardık, ilan da üstüne düşeni yaptı, bizi utandırmadı.
    ? Sizler farklı olarak bir müşterinizin ilanıyla değil, kendi ajansınız için hazırladığınız bir ilanla ödül kazandınız. Bu konu hakkında neler söyleyeceksiniz?
    Başarı geldi
    Bu sene Bölgesel Kırmızı’ya 9 dalda 13 çalışma ile katıldık. Bunlardan büyük bir çoğunluğu müşterilerimizle birlikte hazırladığımız ve müşterilerimize yönelik ilanlardı. Fakat bizi bir noktada daha fazla memnun eden ve sevindiren ise kendimiz için hazırladığımız StajYer ilanımızın Kırmızı ödülüne layık görülmesi idi. Pano Panjur ile aldığımız Başarı ödülünde ise müşterimizin yönlendirmesi ve katkısı üst noktadaydı ki bu birliktelik bize başarı ödülünü de kazandırmış oldu. Sonuç olarak müşterimizden gelen brief’in doğruluğu ve net oluşu herkes tarafından beğeniyle karşılanan bir çalışma çıkardı ve sonuç olarak başarıyı getirdi.
    ? Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’ne katılmaya nasıl karar verdiniz?
    Önemli bir ekip
    Türkiye’de tartışılmaz önemi olan Kırmızı Reklam Ödüllerini zaten takip ediyorduk, bundan önce içinde bulunduğumuz çalışmalarla Basında En İyi Bölgesel Reklam kategorisinde de başarılar elde etmiştik. Ancak ANL Creative ekibi olarak ilk defa düzenlenecek Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri bizim için önemliydi, başarılarımızı ödülle taçlandırmak istedik. Kendimizi iyi tanıyorduk, yapabileceklerimizin farkındaydık, donanımımıza, yaratıcılığımıza ve yeteneklerimize en önemlisi ekip olarak birbirimize güvendik ve ilanlarımızı yarışmaya yolladık.

    Yaptığımız işe güveniyoruz

    ? Yarışmaya katılacağınız ilanı seçerken nelere dikkat ettiniz?
    Özgün, zeka pırıltısı yüksek ve yaparken bizi heyecanlandırdığı gibi gören herkesi de heyecanlandırabilecek sektörleri seçtik.
    ? Daha önce böyle bir yaratıcılık yarışmasına katılmış mıydınız?
    Ekipteki birçok arkadaşımızın bireysel olarak katıldığı yarışmalar ve ödüller zaten vardı. Kırmızı’ya ise 2003 yılından bu yana katılım gösteriyorduk ki 2003 yılında bu heyecanı daha önce bulunduğumuz ekipte tatmış ve Kırmızı alan bir ekibin içinde bulunmuştuk ama bu kadar kapsamlı bir yarışmaya ilk kez katıldık ve ilk seferinde bir Kırmızımız bir de Başarı Ödülümüz oldu.
    Bizi çok mutlu etti
    ? Ödül kazanacağınızı tahmin ediyor muydunuz?
    Gönderdiğimiz işlere güveniyorduk ve ödül alabileceğimizi hissediyorduk. Ancak hangi ilanların seçileceğini kestiremiyorduk. Stajyer ilanımızla Kırmızı ödülü, Pano Panjur ilanımızla ise başarı belgesi aldık. Sürpriz ya da tesadüf değildi ama ikisi de bizi çok mutlu etti.
    ? Kazandığınız kategori birinciliğiniz ile 8. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde ön elemeden muaf tutularak, ilgili kategoride bir kez daha yarışacaksınız. İddialı mısınız?
    Yaptığımız işe güveniyoruz, iddialıyız.
    Yerelde reklam
    ? Şehrinizde, reklamcılığı ve yaratıcılığı nasıl değerlendiriyorsunuz?
    Büyük ölçüde sanayi şehri olan bunun yanı sıra ulusal ve uluslararası pazarda birçok dev markanın da doğum yeri olan Bursa’da reklamcılık, son yıllarda ivme kazanarak gelişmeye devam ediyor. Markalar, yaratıcılığa ve pazarlama iletişimine daha çok önem vermeye, iletişimde doğru stratejiyi seçerken daha cesur ve yenilikçi davranmaya başlıyor. Büyük ulusal markaların, yerel ajansları denemeden İstanbul’daki reklam ajanslarıyla çalışmaları şimdilik Bursa reklamcılığını yaralasa da yakın zamanda onlar da yereldeki reklamcılık potansiyelini fark edip bizlere de şans verecekler gibi gözüküyor.
    ? Son olarak Kırmızı Bölge Ödüllü sizin için ne ifade ediyor?
    Bu ödül hem bizi hem de birlikte çalıştığımız müşterilerimizi oldukça motive etti. Şimdi iki taraflı olarak yeni başarılar için kolları sıvadık.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı