Sosyal medyada Soçi Olimpiyatları nasıl geçti

Güncelleme Tarihi:

Sosyal medyada Soçi Olimpiyatları nasıl geçti
Oluşturulma Tarihi: Mart 01, 2014 15:27

Soçi'de düzenlenen 22. Kış Olimpiyat Oyunları sadece parkurlarda değil sosyal medyada da büyük kitlelere ulaştı.

Haberin Devamı

Sporcular ve taraftarların da dahil olduğu sosyal medyada 2 milyarın üzerinde görüntülenme sayısına ulaşıldı. Oyunlara 80 ülkeden 6 bin sporcu katılırken, bunların Twitter, Facebook ve Instagram hesapları da sosyal etkileşime büyük katkı sağladı.

Olimpiyat Oyunları'nın resmi Facebook sayfasına 2 milyondan fazla yeni takipçi katılırken, Twitter 168 bin, Instagram hesabı da 150 bin yeni üye kazandı. Rusya'da faaliyet gösteren VK sosyal medya hesabı da oyunlar sayesinde 650 binden fazla yeni takipçiye sahip oldu. VK'da yer alan Olimpiyat Sayfası bugün 2,8 milyon üyeyle ülkenin en popüler hesaplarından biri haline geldi. Olimpiyatların resmi sayfası da Şubat ayı boyunca 3 milyon toplam ziyaretçiye ulaştı.

Oyuncular ve takımlar tarafından 90 bin yeni güncelleme yapılırken, Amerika bu alanda ilk sırada yer aldı. Amerikalı sporcular oyunlar boyunca Facebook, Twitter ve Instagram hesaplarından 22 bin 598 mesaj atarak ilk sırada yer alırken bu ülkeyi Kanada 15 bin 716, Büyük Britanya ise 9 bin 867 ile izledi.

Haberin Devamı

Yine oyunlar sırasında en çok kullanılan hashtag ise #sochi2014 oldu. Bu hashtage kullanıcılar tarafından tam 110 bin kez mesajların içinde yer verildi. Twitter sayfasında en çok mentions alan hesap ise 2 bin gibi yüksek bir rakamla @cdnolympicteam (Kanada Olimpiyat Takımı) oldu.

Sosyal medyada en aktif gün ise Soçi Oyunları'nın açılış seremonisinin gerçekleştirilidiği 7 Şubat oldu. VK üzerinden 54 milyon mesaj atılırken; açılış seremonisinde 10, kapanışta ise 25 milyon mesaj atıldı.

Rus sporcular; Adelina Sotnikova, Yulia Lipnitskaya ve Evgeni Plushenko oyunlar sırasında 400 binden fazla yeni üye kazanırken, artistik patinajda sansasyon yaratak altın madalya kazanan Lipnitskaya ise, VK üzerinde paylaştığı tek bir fotoğrafla 700 bin, albümüyle de 2 milyondan fazla beğeni kazandı.

IOC İletişim Direktörü Mark Adams, "Rusya, ilk sosyal medya olimpiyatları olmuştur ve bu sosyal mirası Rio 2016 oyunlarında da yaşatmak istiyoruz" sözleriyle anlattı.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!