Sözünü tutmayan turizm acentasına çifte ceza

TÜRSAB, bir yıldır tatil sigortası uygulamasını başlatamayınca, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, tatilcilerin mağduriyetini önlemek için yasal düzenlemeye gitti. Bunun sonucunda, sorumsuzluğu yüzünden tatili zehir eden acenta, hem tüketicinin zararını karşılayacak hem de para cezası ödemek zorunda kalacak.Seyahat acentalarının sorumsuzluğu yüzünden artık tatil zehir olmayacak. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, yeni bir düzenlemeyle, seyahat acentalarına yasal sorumluluk getiriyor. Bunun sonucunda da, acentanın sorumsuzluğu yüzünden yurt dışında ortada kalan ya da otel veya havaalanlarında sefil olan tatilciler, yasal yollardan hakkını arayabilecek, para cezası uygulatabilecek ve acentadan tazminat talep edebilecek. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Mehmet Akif Ersin, yeni düzenlemenin uygulamaya girmesiyle tatilcilerin zararlarını yasal yolla acentalara tazmin ettirebileceklerini söyledi. Ersin, ‘‘Paket tur düzenleyen acentaların hazırladıkları özel tatil sözleşmeleri, tatili zehir olan tüketicilerin zararlarını karşılamada sıkıntı çekmelerine yol açıyordu. Yeni düzenlemenin uygulamaya girmesiyle bu sıkıntılar tamamen ortadan kalkacak. Zarara uğrayan tatilciler haklarını yasal yollardan kolayca arayabilecekler’’ dedi.SİGORTA BAŞLATILAMADIBakanlığın sorumsuz acentalar yüzünden tüketicilerin mağduriyetini önlemek için yasal düzenlemelere gitmesindeki en önemli unsurlardan biri, tatil sigortasının Türkiye'de bir türlü uygulamaya geçirilememesi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği'nin (TÜRSAB), çalışmalarını tamamlamasına rağmen bir yıldır tatil sigortası uygulamasını başlatamaması, Türk tatilcilerinin zararlarını tazmin ettirememesine yol açıyor.Oysa, TÜRSAB'ın çalışmalarını tamamladığı bu sigorta sayesinde yurt dışında ortada kalan ya da otel ve havaalanlarında sefil olan tatilciler, tüm konaklama, gezi ve dönüş masraflarını sigorta şirketine karşılatabilecekti. Ayrıca, acenta ve tesis işletmelerinin yurt içinde yıldız oyunu, sorumsuz rehber, çifte rezervasyon, farklı yerde konaklatma gibi tatili zehir eden uygulamalarında da tüketici, tatil bedelinin bir kısmını geri alma hakkına kavuşabilecekti.Arkadaşımız Zeliha Aslan'ın yaptığı araştırmaya göre, vaadettiğinin dışında farkı bir yerde konaklama yaptıran acenta, 10 kilometreye kadar olan mesafesindeki uzaklık için tatil bedelinin yüzde 10'unu, 10 kilometreden sonrası için yüzde 25'ini geri ödeyecekti.SİGORTA YOKSA CEZA VARAyrıca tüketici, vaadedilen odadan başka bir odada konaklatılması durumunda, kat değişikliği için yüzde 5, otel odası yerine apart verildiyse yüzde 10, tek yatak yerine çift yataklı odaya verildiyse yüzde 20, tek yataklı yerine üç yataklı odada konaklatılırsa yüzde 25 para iadesi talep edebilecekti. Ayrıca, aynı aileden olmayan kişilerce konaklatılma zorunda bırakılanlar ise tüm bu indirimlerin üzerinden yüzde 5 daha fazla alabileceklerdi.Vaadedilenin dışında, odada banyo ve tuvalet olmaması halinde, yüzde 25, manzara ya da balkon bulunmaması durumunda yüzde 10, ısıtma ya da soğutma sisteminin çalışmaması durumunda ise yüzde 20 iade talep etme hakkı bulunuyordu. Tesiste, temizlik hizmetinin yetersiz olması halinde yüzde 10, olmaması durumunda ise yüzde 20 iade talep etme hakkı getirilen tüketiciler, yaz aylarında açık yüzme havuzunun kullanılamaması durumunda yüzde 25, kış aylarında kapalı yüzme havuzunun kullanılamaması durumunda, tur bedelinden yüzde 30 iade alabileceklerdi.TÜRSAB'ın bu sigorta uygulamasını bir türlü başlatamaması, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nı harekete geçirdi. Şimdi, yapılan yeni düzenlemelerle tatilzedeler tüm bu haklara yasal yollarla sahip olabilecekleri gibi sorumsuz acentalara da yüklü para cezalarının uygulanmasını sağlayabilecekler.
Yazarın Tüm Yazıları