Sonunda çekirdeği yedirdik

Hürriyet Haber
27 Kasım 2001 - 00:00Son Güncelleme : 27 Kasım 2001 - 00:01

Piyasaları canlandıran günlük indirim kampanyaları bitse bile, satışlardaki canlanmanın süreceğini söyleyen Benkar Genel Müdürü Levent Ersalman, ‘‘Bu çekirdek yemeye benzer. Yemeyeceğim diye direnirsiniz. Sonra bir tadına bakayım diye elinizi atarsınız, tüketene kadar yersiniz’’ dedi.BENKAR Genel Müdürü Levent Ersalman, 24-25 Kasım'da 2001 yılının en yüksek alışverişinin yaşandığını olduğunu belirterek, ‘‘Tüm Advantage Card için bütün şehirlere baktığımızda alışverişin ortalama yüzde 100 arttığını görüyoruz. Hiç böyle bir haftasonu yaşamadık’’ dedi.Haftasonu kampanyalarının bitmesinden sonra da piyasalarda başlayan bu canlılığın sürmesini beklediklerini söyleyen Levent Ersalman, halkın alışverişi çok özlediğini hatırlatarak, şöyle devam etti:‘‘Kampanyalar bitse de, bitmese de satışlardaki bu canlanma sürecek. Bu çekirdek yemeye benzer. Kabak çekirdeği veya şam fıstığı yemeyeceğim diye direnir, direnirsiniz. Ama sonra bir tadına bakayım diye elinizi atarsınız, tüketene kadar kuruyemişi yersiniz. Haftasonundaki alışveriş de böyle olacak. Parası olsa bile aylardır sosyal ve ekonomik güvensizlik yüzünden hiçbir şey satın almayan tüketici, yeniden alışverişin tadına vardı. Bu yüzden hareketliliğin aynı hızla olmasa da bundan sonra da sürmesini bekliyoruz.’’4 BİN 800 NOKTAYapılan indirim oranı ve kampanyaların boyutuyla orantılı olmayan bir satış yaşandığına işaret eden Levent Ersalman, ‘‘Tabii bunda hem alışveriş merkezlerinin hem de bizim gibi firmaların indirimleri zamanında duyurabilmesi çok etkili oldu’’ dedi.Benkar bünyesindeki Advantage Card üye kuruluşlarının Advantage Card ile yaptıkları alışverişlerin haftasonundaki tutarı ise 7.5 trilyon lirayı aştı. 250 markayı bünyesinde barındıran ve 4 bin 800 satış noktasında bulunan Benkar, üye kuruluşların makinesiz yaptıkları işlemlerle birlikte bu rakamın yüzde 30 daha artacağını tahmin ediyor. Ersalman, bu ciroların yüzde 50'lere varan oranlardaki indirimlere rağmen bu kadar yüksek olduğunu belirterek, tüketicilerin alışveriş yoğunluğuna dikkat çekiyor. Levent Ersalman, İstanbul'da haftasonunda Advantage Card'la alışverişlerin Akmerkez'de yüzde 400, Bakırköy Carousel'de yüzde 300, Bursa Zafer Plaza'da ise yüzde 900'e varan oranda artış gösterdiği söyledi.TARİHİ HAFTASONUAdvantage Card'ın geçtiğimiz haftasonunda tarihinin en yoğun işlemini gerçekleştirdiğini söyleyen Levent Ersalman, ‘‘Hele pazar günü, cumartesiye çok yakın hacim gösterdiği başka bir haftasonu olmadı Advantage Card tarihinde’’ dedi.Advantage Card üye kuruluşlarının Advantage Card ile yaptıkları alışverişlerin haftasonunda 7.5 trilyon lirayı aştığını söyleyen Benkar Genel Müdürü Levent Ersalman, bu rakamın 1.5 trilyon lirasının Akmerkez'de gerçekleştiğine dikkat çekti. Ersalman, Advantage üye kuruluşlarının Advantage Card ile gerçekleştirdiği cironun Bakırköy Carousel'de 400 milyar lira, Bursa Zafer Plaza'da ise 120 milyar liraya ulaştığını belirtti.Özellikle bu üç büyük alışveriş merkezinin yılbaşı dahil yıllardır böyle bir haftasonu yaşamadığına dikkat çeken Levent Ersalman, ‘‘Akmerkez'deki işlem sayısı on bin adeti geçti, Carousel'de 5 bin civarında, Bursa Zafer Plaza'da ise 1.500'ün üzerinde Advantage Card işlemi yapıldı’’ diye konuştu.Ersalman, Akmerkez'de bir üye firmalarının bir önceki haftasonuna göre 14 kat, Zafer Plaza'daki bir başka giyim firmasının ise 20 kat fazla satış yaptığını söyledi.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı