Son testi de geçti F1 için Köseköy’de 30 bin lastik üretecek

Erkan ÇELEBİ
22.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Pirelli’nin İzmit Köseköy’de bulunan fabrikasında 30 milyon Euro’luk yatırımla üreteceği Formula 1 lastiklerinin son özel testi Abu Dabi’de tamamlandı. Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery, “Artık hazırız. 50 bin lastiğin üretimine İzmit’te başlıyoruz” dedi.

BU yıldan itibaren 3 yıl süreyle Formula 1’in tek lastik tedarikçisi olan Pirelli’nin İzmit-Köseköy’de bulunan fabrikasında 30 milyon Euro’luk yatırımla üretimini gerçekleştireceği lastiklerin son özel testi de tamamlandı. Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery, “Son 5 ayda gerçekleştirilen resmi ve özel testlerinin sonucunda Formula 1 için geliştirdiğimiz PZero lastikleri artık hazırız. 50 bin lastiğin üretimine İzmit’te başlıyoruz” dedi.
Abu Dabi’deki pistte
Lastiklerin ıslak zemin testlerini, hava sıcaklığı 22 dereceyi bulan Abu Dabi Yas Marina Pisti’nde Pedro de la Rosa, Toyota’nın TF109, F-1 aracıyla gerçekleştirdi. Testlerde Vettel, Alonso, Massa, Schumacher, Barrichello gibi F-1 pilotlarının geçtiğimiz kasım ayında yaptığı testlerin sonuçlarna göre son şekli verilen lastikler kullanıldı. Pedro de la Rosa, Pirelli’nin İzmit’teki fabrikasında üretilen bu lastiklerin ıslak zemin testlerini 5.5 kilometre uzunluğundaki pistte gece gerçekleştirildi. Pirelli Motor Sporları Direktörü Paul Hembery, son testlerde Abu Dabi’nin seçilmesinin gerekçesini havanın diğer pistlere oranla daha sıcak olmasını gösterdi. Hembery, şöyle konuştu: “Islak zemin testlerinde güneşin pisti kurutmaması için testleri gece yapmak istedik. Takımların daha önce yapılan test sonuçlarına göre belirlediği talepler göz önüne alınarak, lastiklerde güncellemeler yapıldı. Burada son güncellemeleri içeren lastikler test edildi. Şimdi artık hazırız. 50 bin lastiğin üretimine İzmit’te başlıyoruz. Takım ve pilotlar ise son şekli verilerek, seri üretimine başlanacak olan lastiklerlerini, şubat ayında Valansiya Pisti’nde test etme imkanı bulacak.”
Şampiyonların fabrikası
İzmit’teki tesislerinde 50 bin adetlik Formula 1 lastiğinin yanı sıra Pirelli’nin motor sporları için geliştirdiği diğer lastiklerin de tümü üretiliyor. Şampiyonların Fabrikası diye adlandırılan bu tesislerde, Formula 1 lastikleri için 30 milyon Euro’luk yapırım gerçekleştiren Pirelli, yeşil performans stratejisini de yine bu fabrikada uygulamaya koydu. Geri dönüşümün yanı sıra su ve enerjiden tasarrufunun da ön planda tutulduğu fabrika, Türkiye’de 50’nci yılını da doldurdu. 2007 yılından bu yana yarış lastiği üretimi gerçekleştiren İzmit Fabrikası, Milano’daki Araştırma ve Geliştirme Merkezi’yle işbirliği yapıyor. Otomobil, kamyon ve motorsporları için yılda 8 milyon lastiğin üretildiği İzmit fabrikası, en yüksek üretim kapasitesine sahip Pirelli tesisi konumunda bulunuyor.

Aşınan lastik enerjiye dönüşecek

FORMULA 1 lastiklerini, Mugello (İtalya), Le Castellet (Fransa), Jerez (İspanya), Abu Dabi Yas (BAE) gibi farklı pistlerde test eden Pirelli, PZero’nun bileşimini de, aromatik yağlardan arındırdı. Yarışlarda kullanılan F1 lastikleri, toplanıp yeniden değerlendirilecek. Bu da kullanılmış lastiklerin enerji üretiminde yararlanılmasını sağlayacak.

500 milyon Euro’ya ulaştı

PIRELLI Grubu’nun son 10 yılda 140 milyon Euro’luk yatırım gerçekleştirdiği F-1 için de 30 milyon Euro’luk ek yatırım yaptığı İzmit tesislerinde yılda 8 milyon adet lastik üretiliyor. Aralarında Mercedes, Jaguar, Fiat, Renault’un da bulunduğu bir çok otomobil üreticisi için de üretim gerçekleştiren fabrikanın cirosu 2010 yılında yüzde 25 artarak 500 milyon Euro’ya ulaştı. Tesiste bu yıl, 50 bini Formula 1, 70 bini de GP2 ve GP3 şampiyonası olmak üzere, toplam 200 bin adet yarış lastiği üretecek. Üretilecek bu lastiklerin geri kalan kısmı ise 60 uluslararası otomobil yol ve pist yarışlarıyla, Ferrari Challenge, Lamborghini Super Trofeo ve Trofeo Maserati gibi prestijli tek marka şampiyonalarında kullanılacak. Pirelli’nin otomobil sporları için ürettiği 200 tip yarış lastiği arasında dünya şampiyonu olan ralli lastikleri de bulunuyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı