Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Son saniye yetmedi

    Hürriyet Haber
    05 Mart 2005 - 02:02Son Güncelleme : 05 Mart 2005 - 02:02

    Hava Pilot Yüzbaşı Fatih Devravut ile Hava Pilot Üsteğmen Fatih Keskin’in, F-16’larını kurtarmak için kendilerini feda ettikleri anlaşıldı. Şehit pilotlar, son saniyede atlamak yerine, 3 saniye önce fırlatma koltuklarının düğmesine bassalardı, şimdi hayattaydılar.

    KARABÜK yakınlarında önceki gün eğitim uçuşu sırasında düşen Türk Hava Kuvvetleri’ne ait F-16D tipi savaş uçağının sık çam ağaçlarıyla kaplı dağlık bölgedeki enkazına, kazadan tam 16 saat sonra ulaşıldı. Paraşütle atlayan pilotlar 35 yaşındaki Hava Yüzbaşı Fatih Devravut ile 27 yaşındaki Hava Pilot Üsteğmen Fatih Keskin’in şehit oldukları belirlendi. Pilotların, 3 saniye önce atlayıp hayatta kalma şansları varken, uçağı kurtarmak için büyük çaba harcadıkları, son saniyede atladıklarında ise paraşütlerinin yüksek ve sık çam ağaçlarına takılıp düşmeleri nedeniyle şehit oldukları ortaya çıktı.

    MAK TİMİNİN GÖZYAŞI

    Dün sabahın ilk ışıklarıyla birlikte, Ankara ve Eskişehir’den bölgeye sevkedilen Sikorsky Black Hawk tipi helikopterler, saat 06.30’da uçağın düştüğü noktayı havadan belirledi. Uçağın düşerken yüzlerce çam ağacını biçtiği Burunsuz Köyü Dağtarla Mevkii’ne helikopterle Muharebe Arama Kurtarma (MAK) timleri indirildi. Kaza yerine inen MAK timi, önce 25-30 metre yükseklikteki çam ağaçlarında sallanan paraşüt parçalarını gördü. Hemen 10 metre ilerdeki enkazın yakınında ağaç dallarına savrulan şehit pilotlar Yüzbaşı Devravut ve Üsteğmen Keskin’in parçalanmış naaşlarıyla karşılaşan MAK timindeki silah arkadaşları gözyaşlarını tutamadı. Şehit pilotların naaşları toplanarak, helikopterle götürüldü.

    4 METRELİK ÇUKUR

    Karadan bölgeye hareket eden askeri birliklerin yanı sıra orman bölge müdürlüğü ekipleri, orman köylüleri, sivil savunma ekipleri, yol makinalarıyla saat 10.00’da enkazın bulunduğu yere ulaşabildi. Uçağın düştüğü yerde geniş bir alanda 25-30 metre yükseklikteki neredeyse asırlık çam ağaçlarının yıkıldığı ve uçağın çakıldığı noktada 4 metrelik bir çukur oluştuğu görüldü. Büyük bir hızla yere çakılırken parçalanan uçağın enkazının 500 metre çapında bir alana dağıldığı, en büyük parçanın 30 santimi geçmediği görüldü. Uçağın çakıldığı yerde mermilerin bazılarının patladığı dikkati çekti. Uçağın düştüğü yer askeri birliklerce kordon altına alınırken, Hava Kuvvetleri’ne bağlı teknik ekip, kazayla ilgili soruşturma başlattı. Uçağın uçuş bilgilerini kaydeden cihaz enkazdan çıkarılarak incelenmek üzere Ankara’ya götürüldü.

    Kurmay olacaktı

    DÜŞEN
    F-16 D uçağının öğretmen pilotu Yüzbaşı Fatih Devravut’un bir süre önce kurmaylık sınavını başarıyla vererek Harp Akademisi’ni kazandığı ortaya çıktı. Yüzbaşı Devravut’un 1999 yılında NATO’nun Yugoslavya’ya düzenlediği operasyona da katılarak son derece başarılı gözcü ve bombalama uçuşları yaptığı bildirildi. Hava Kuvvetleri’nin başarılı pilotlarından olan Devravut daha önce ABD’de bir yıl süreyle eğitim gördü. Bu eğitiminden sonra havadan erken uyarı uçağı AWACS’larda görev yapmak için sınava giren Devravut, sınavda başarı göstermesine rağmen AWACS’larda görev almaktan vazgeçti. Devravut evli ve bir çocuk babasıydı. Hava Pilot Üsteğmen Fatih Keskin ise 25 Şubat 1978 tarihinde Artvin’de dünyaya geldi. 30 Ağustos 2001 tarihinde Hava Harp okulu’ndan mezun oldu. Üsteğmen Keskin bekardı.

    30 santimlik parçalara ayrıldı

    Sık çam ağaçlarıyla kaplı ormanlık alana çakılan uçaktan geriye, en büyüğü 30 santim boyunca parçalar kaldı. Son saniyede atlayan şehit pilotların açılmadan ağaç dallarına takılan paraşütleri ise böyle sallanıyordu (solda). Kaza yerine ilk ulaşan Muharebe Arama Kurtarma (MAK) timleri, silah arkadaşlarının ‘check- list’ olarak adlandırılan uçuş notlarını bulunca gözyaşlarını tutamadı.

    Uğur ERGAN / ANKARA Ümit KOZAN - Mustafa ÖZDEMİR Ali Faik ATAY - Aydın ARSLAN YILMAZ Barış DOĞAN KARABÜK, DHA
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı