Şişecam: 3 milyar doları aşarız

Mehtap ÖZCAN ERTÜRK
09.01.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Şişecam Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Ahmet Kırman, Bulgaristan, Tataristan, Polatlı ve Eskişehir’de devam eden 600-700 milyon dolarlık yatırım planlarının olduğunu belirterek, “Önümüzdeki dönemde de devam eden yatırımlarla 1500-2 bin kişilik ek istihdam yaratacağız. 2010 yılını 2.8 milyar dolar ciro ile bitirdik. 2011 ciromuz ise 3 milyar doları biraz geçer. Bugün düz cam, cam ev eşyası, cam ambalaj ve kimyasallar alanlarında 8 ülkede faaliyet gösteren Şişecam, cam ev eşyası üretiminde Avrupa’da ikinci dünyada üçüncü, cam ambalajda Avrupa’da dördüncü dünyada beşinci, sodada AB’de dördüncü dünyada onuncu, ve kromda ise dünyada bir numaralı şirket” dedi.

Ar-Ge’ye 40 milyon lira
Türkiye’de en çok elektrik ve doğalgaz tüketen şirketler arasında ilk sıralarda olduklarını vurgulayan Ahmet Kırman, “Doğalgaz ve elektrik tüketiminde ilk 5’e gireriz. Bir fırın 15 sene 24 saat yanıyor. Botaş’ın belli indirimleri kaldırması bizim içn de büyük sorun oldu. Bu indirimlerin sürmesi lazım” diye konuştu. Kırman, Ar-Ge konusunda da şunları dile getirdi: “Bizim Ar-Ge’ye ayırdığımız bütçe yılda 40 milyon lira. Dünyada bu alana 4 milyar dolar ayıran şirketler var. Daha dikkatli ve akıllı yatırımlarla sektördeki payımızı ve dünyadaki yerimizi sağlamlaştırabiliriz. Cam ev eşyasında her gün üç yeni ürün üretiyoruz.”
Avrupa’daki krizden yara almadan kurtulmak için ihracatın desteklenmesi gerektiğini kaydeden Ahmet Kırman, şunları söyledi: “Rusya’da demiryolu ağı çok yaygın, hatta neredeyse müdürün odasından bile demiryolu gidiyor. Türkiye’de ihracat yaptığımız pazara karayolu ile nakliyat gerçekleştiriyoruz ve bunun maliyeti çok fazla. Bir milyon ton şişe satıyoruz. Bunun karayolu ile nakliyatı kolay değil. Onun için Türkiye’de demiryolu ağının geliştirilmesi lazım. Bu yalnızca bizim sektöre kolaylık sağlamayacak, tüm ihracatçılarımızın yararlanacağı bir durum olacaktır. Demiryolları konusunda Türk sanayicisine destek sağlanmalı.”

Fillere mi bardak satalım

2012’nin zor bir yıl olacağını belirten Ahmet Kırman, şu değerlendirmeyi yaptı: “Önümüzü göremiyoruz. Bazı sektörlerde şayet dengeli gidebilirsek Türkiye ekonomisinin 2012 büyümesi yüzde 4’ü tutturur. AB’nin sorun olacağı çok açık. ABD’nin sorununu ihraç edeceğini hep bekliyoruz ama burada gözden kaçırılmaması gereken bir Çin faktörü olduğu da unutulmamalı. Türkiye’nin gelecekte göreceli rekabet üstünlüğünü bugünden kurabilmesi için 2012’de önemli fırsatlar yakalanabilir. Fakat dünya çok küçüldü. Yeni pazar bulmak zor olacak. Bilinmeyen bir pazar yok. Soda üretiminde 160, cam ev eşyası üretiminde 140 ülkeye satış yapıyoruz. Nereye gidebiliriz. Afrika’daki fillere mi bardak satalım. Artık mevcut pazarlarda etkinliğimizi ve payımızı artırmaya odaklanacağız.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı